Wprowadzili tą komendę dopiero w 1.91 o ile się nie mylę.
vehicle setVelocity [x, z, y]
Operand types:
vehicle: Object
[x, z, y]: Array
Compatibility:
Version 1.8 required.
Type of returned value:
Nothing
Description:
Set velocity (speed vector) of vehicle
Działa to po prostu tak, że nadaje prędkość pojazdowi, a dokładniej wektor prędokści, bo podaje się z jaką prędkością ma się poruszać względem osi x, y i z (uwzględniając to że pojazd w chwili wywołania komendy może się również poruszać z jakąś prędkością względem wszystkich trzech osi, wychodzi z tego jakaś wypadkowa ). Na przykład można wystrzelić pojazd w kosmos dając
pojazd setVelocity [0,0,1000] - zawsze bawiło mnie robienie "kicających" samochodów i wzlatujących w powietrze LSD

. Jest to stosowana np. do symulowania dopalaczy w addonach - jeśli za pomocą
getDir wyciągnie się azymut na jaki skierowany jest pojazd to można posługując się funkcjami trygonometrycznymi dać mu pewne przyspieszenie .