
Fryzjer napisał(a):2.Czym różnią się pliki graficzne .paa od .pac i jakie ma znaczenie jakich uzyje do texturowania ?
Wieki temu Offtime napisał(a):PAA kontra PAC
Czesto sie pojawiaja pytania jakie i w jakich przypadkach powinno sie stosowac textury.
Pytanie zazwyczaj wynika z niewiedzy na temat formatow textur obslugiwanych przez ofp.
Na samym poczatku nalezy zastanowic sie co tak wlasciwie chcemy zrobic, jaki efekt uzyskac, jaki jest nasz celDwa podstawowe formaty textur w ofp (paa i pac) nie zostaly wymyslone przez przypadek i kazdy z tych formatow ma swoje specyficzne pola zastosowan.
Aby zdecydowac ktory z tych formatow wybrac do konkretnego celu nalezy wiedziec jakie sa pomiedzy nimi podstawowe roznice.
Glowna roznica i jedyna na ktora nalezy zwracac uwage texturujac addon jest warstwa Alpha, w formacie PAC owa warstwa ma tylko dwa kolory, czarny i bialy, jesli sprobujemy przekonwertowac texture (32 tga) zawierajaca jakies odcienie szarosci (we wspomnianej warstwie Alpha) do formatu PAC konwerter (kazdy) wymusi i tak warstwe Alpha z dwoma kolorami, tak wiec efekt pol-przezroczystosci na texturze PAC jest niemozliwy.
Inaczej jest z texturami PAA, te moga zawierac "wielokolorowe" warstwy umozliwiajac nam tworzenie efektu pol-przezroczystosci (np szklo).
Oczywiscie nie znaczy to ze nie mozna wykonac dwokolorowej warstwy Alpha na texturze PAA, tylko pytanie brzmi po co ?Textura PAA jest zawsze "pracochlonniejsza" dla silnika ofp dlatego ze zawiera wieksza ilosc informacji, poza tym PAA bedzie rozmiarem wieksza od PAC co pociagnie za soba wieksze zurzycie pamieci graficznej i dluzsze ladowanie.
Tak wiec nagminne stosowanie PAA tam gdzie PAC mogloby w zupelnosci wystarczyc jest lekkim marnotrastwem
Dobrze jest wiedziec co sie chce zrobic by moc zrobic to tak jak nalezy