Teraz jest Wt 24 cze, 2025 07:31


Noc martwych martwiaków [projekt]

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 25 maja, 2005 15:52

Co do wcześniejszych wypowiedzi wypraszam sobie cwaniaka, jestem po prostu człowiekiem myślącym :P Co do fabuły S&S, trochę naciąganie wydaje się pojawienie się zombi w momencie kiedy akurat śmigłowiec musiał awaryjnie wylądować, o tak sobie przyszły zombi zjeść kilku żołnierzy zamiast iść na jakieś większe miast (pomijam fakt że zombi są bezmyślne i to skąd tak nagle pojawiło się tyle zombi). Jednak za bardzo to nie przeszkadza w zabawie i rozumiem że to jest beta która ma na celu sprawdzenia możliwości OFP pod kątem konstrukcji misji MP z zombi.

Teraz co do latarki, na ofp.gamezone.cz widziałem addon latarki, jeszcze tego nie sprawdzałem więc nie będę tego zbytnio rozwijał.

A teraz najważniejsze (:>), mój kolejny pomysł na misję. Misja rozgrywała by się w Nogovie gdzie tajemnicza infekcja zaraziła prawie cała populacje wyspy. Policja utrzymuje już tylko kilka miast, między innymi Neklekov(tutaj gracze startują jako odział zdemoralizowanie policjanci . Okazało się że w pewna lekarka odkryła lek na epidemie nękającą mieszkańców republiki. Owa lekarka prowadziła badania w tymczasowym szpitalu w Mirov. Niestety jakakolwiek łączność jest nie możliwa, co gorsza załodze w Mirov brakuje zaopatrzenia(załoga składała by się głównie z cywilów którzy postanowili bronić swoich mieszkań do ostatniej kropli krwi). Zadaniem graczy było by sprowadzenie lekarki do profesjonalnego szpitala w Neklov gdzie mogła by prowadzić badania, ostatecznie można by było sprowadzić samą szczepionkę w razie gdyby by zginęła. Jako że gracze posiadają ograniczoną ilość paliwa w zbiorniku ciężarówki to pierwszym celem było by zaopatrzenie się w Petrovicach. W mieście większość samochodów cywilnych była by uszkodzona ale jedna ciężarówka była by dostępna, dodatkowym celem mogło by być znalezienie żywych cywili w mieście. Gdy gracze znajdą już sprawną ciężarówkę lub kanister z paliwem będą mogli ruszyć do Mirov. Gdy już tam dojadą miasto okażę się całkowicie wymarłe, gdzie niegdzie leżą zwłoki uzbrojonych cywilów. Później okazało by się że większość ludzi ruszyła na wschód od Mirov w kierunku opuszczonych ruin, później mieli dojść z stąd do Neklov. Niestety ciężarówka została uszkodzona i gracze muszą dogonić na piechotę lekarkę. CDN
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Volt

Major

Major

  • Posty: 905
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 09:50
  • Lokalizacja: Wrocław

PostŚr 25 maja, 2005 16:07

ups pomyliłem się :oops: , ale widze że moder to pierwsza myśl : "Havoc" :twisted: ,a co do scenariusza reyharda , brzmi nieźle ,ale jak to będzie wyglądać w wykonaniu? , po 1. czemmu nikt nie myśli o kolgujevie? przecierz on wygląda jak tenery czarnobylu :twisted: , czyli doskonałe dla zombie
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostŚr 25 maja, 2005 16:35

reyhard napisał(a):
Teraz co do latarki, na ofp.gamezone.cz widziałem addon latarki, jeszcze tego nie sprawdzałem więc nie będę tego zbytnio rozwijał.



Przecież są jednostki NBC, wydane na potrzeby Operation Farmland i są zaopatrzone w latarki.

http://ofp.gamezone.cz/index.php?showthis=7716

volt napisał(a):
czemmu nikt nie myśli o kolgujevie? przecierz on wygląda jak tenery czarnobylu , czyli doskonałe dla zombie



Jest jedna misja dziejąca się na Kolgujevie z zombiakami i co ciekawsze autor nie wykorzystał żadnych plików do działania zombie. Nazywa się Volcano. Autor wrzucił do misji
trochę skryptów. Misja jest przeznaczona specjalnie do gry MP, zombie sa w niej niezwykle wytrzymałe (jakies 15 nabojów na jednego). Startowała w konkursie Mission Editing Competition 2004 i zajęła 7 miejsce. W readme i w briefingu nic nie jest napisane że będziemy walczyć z zombie, myślałem że znowu będzie wyzwolenie miasteczka i uratowanie cywili. Jakże się zdziwiłem jak dotarłem na miejsce :D. Później zadaniem gracza jest uciec z wyspy, dodam że misja jest strasznie długa i dość trudna.
Jeśli ktoś ma linka do tej misji to niech tu wrzuci, bo ja miałem format dysku i gdzieś mi się zapodziała.
Offline
Avatar użytkownika

BlaK

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 167
  • Dołączył(a): Pn 27 wrz, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Warszawa

PostŚr 25 maja, 2005 17:19

Tylko że addon latarki jest razem z M16, a alderous chce unikać tego typu broni...
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 25 maja, 2005 17:20

I niedawno wydanego P228 Syphboya :)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostŚr 25 maja, 2005 18:54

A tak myślałem, czy jak się zastąpi M16 jakąs inną bronią to czy latarka będzie dalej. Może światło nie wychodzi z broni tylko z modelu żołnierza?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 25 maja, 2005 19:07

Co do wcześniejszych wypowiedzi wypraszam sobie cwaniaka, jestem po prostu człowiekiem myślącym Razz Co do fabuły S&S, trochę naciąganie wydaje się pojawienie się zombi w momencie kiedy akurat śmigłowiec musiał awaryjnie wylądować, o tak sobie przyszły zombi zjeść kilku żołnierzy zamiast iść na jakieś większe miast (pomijam fakt że zombi są bezmyślne i to skąd tak nagle pojawiło się tyle zombi). Jednak za bardzo to nie przeszkadza w zabawie i rozumiem że to jest beta która ma na celu sprawdzenia możliwości OFP pod kątem konstrukcji misji MP z zombi.


To było powiedziane żartobliwie i dobrze sie stało, że sprawa wyszła na jaw. Fabuła nie jest naciągana, bo "naciągać" fabułę można wtedy, gdy zależy nam by trzymała się kupy, a mnie nie zależało. W "moim świecie", zombie są wszędzie i kiedy cię gonią nie zastanawiasz się specjalnie skąd ich się tyle wzięło i dlaczego nie poszły gdzie indziej. A czy miały coś wspólnego z rozbiciem się śmigłowca...może i miały, któż to wie? :)

Nie mam amerykańskiej maniery naukowego wyjaśniania wszystkiego w filmie SF. Kto powiedział, że fikcyjna historia musi być spójna i logiczna? Czasem coś wydaje się nam absurdalne, bo nie znamy wszystkich faktów.

Co do latarek to raczej zrobiłbym własne, bo nie chcę dodawać innych addonów. Konieczność używania jakiegoś addonu uniemożliwiłaby wsadzenie misji MP na serwery dedykowane. Chociaż nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć latarki w misji z zombie.

Co do Kolgujeva to ma pewną wadę - jest bardzo górzysty, a nie wiem jak radzić będą sobie zombie w takim terenie.

Flary już są i działają - wystarczy rzucić jak granat i będa świecić przez 60 sekund. W zwiążku z tym dodałem dwa slot item graczom, chociaż co do ich ilości nie mam jakiejś spójnej koncepcji. Jedyny problem z flarami jest taki, że przy pierwszym ich użyciu wyskakuje błąd (słynny magic), ale o dziwo wszystko działa jak trzeba. Na razie nie wiem jak się tego błędu pozbyć.

{dodane} Błąd usunięty :)

A tak myślałem, czy jak się zastąpi M16 jakąs inną bronią to czy latarka będzie dalej. Może światło nie wychodzi z broni tylko z modelu żołnierza?


Owszem. I próby zrobienia latarek podjęto już ze dwa lata temu. Zresztą pierwotnie żołnierze mieli je posiadać. Wystarczy zerknąć w config i modele 3d z demo OFP.
Ostatnio edytowano Śr 25 maja, 2005 20:01 przez alderous, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostŚr 25 maja, 2005 19:14

Znalazłem i wrzuciłem tą misję Volcano na serwer, poniżej link - misja nie wymaga żadnych dodatkowych addonów.

http://www.zuker.osiedleb.pl/105_Volcano.Cain.pbo - 313 KB
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 25 maja, 2005 20:59

Mogę wstępnie stwierdzić, że addon i poprawione Howling Hills są gotowe. Jeśli komuś badzo zależy to można pomyśleć o jakimś teście, ale pośpiechu nie ma , bo Search'n'Survive wymaga jeszcze poprawienia.
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostŚr 25 maja, 2005 21:42

Aldi co zmieniłeś w Howling Hills? i w addonie?
Może zrobimy jutro test?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 25 maja, 2005 22:20

Zmiany są częściowoj organizacyjne np. zmieniła się nazwa addonu i nazwy klas. Widoczne zmiany w addonie to:

  • Zombie zadają dużo silniejsze ciosy i atakują również pojazdy (mogą zabić człowieka jednym celnym ciosem).
  • Gracze są teraz po cywilnemu (w czarnych skórzanych kurtkach). Standardowe uzbrojenie to Glock17 + 4 mag.,dwie flary oraz dwa opatrunki i zazwyczaj dodatkowo jakaś większa spluwa + 4 mag.
  • Obecne są wspomniane opatrunki, które można sobie przekazywać albo zostawiać. Jeden opatrunek powinien postawić na nogi po solidniejszych obrażeniach.
  • Obecne są flary, które można rzucać z ręki. Zaczynają świecić w powietrzu i świecą po tym jak upadną na ziemię. Rzucona flara świeci przez około 60 sekund.
  • Po pozostawieniu broni można tłuc pięściami, ale nie polecam ;)
  • Dzwięki obecne w misji zostały przeniesione do addonu w związku z tym misje będą ważyć po kilkanaście kB i bedzie się je zasysać po wejściu na serwer.
  • Zombie bełkoczą nieco ciszej

Poza tym gracze i zombie mogą być dowolnej strony (poza cywilami).

Co do misji to większość zmian wynikała z zmian w nazewnictwie klas, ale były też inne np.

  • Gracze używają obecnie Glock'ów i H&K G3. Dostępne są również opatrunki i flary
  • Skrypt polowania zombie został nieco ulepszony
  • W ustawieniach misji można zmieniać odstęp czasu w jakim zombie są spawnowane
  • Zombie po utworzeniu wstają z pozycji leżacej, co wygląda jakby wykopywały się z ziemi.
  • Dodany cywil-spectator
  • Poprawiony bug związany z światełkami dającymi zielony blask - pojawiało się ich przy każdej fontannie tyle ilu było graczy, a ponadto nie zawsze były w tym samym miejscu co fontanna.
  • W trakcie misji nie ma mapy
  • Gracze oczywiście nie są już sanitariuszami.
  • Godzina zmieniona na 0:00 - wymusi to korzystanie z flar


Chyba nic nie pominąłem. Mam nadzieję, że nowe rzeczy zadziałają poprawnie w MP.

Obecnie muszę popraawić Search'n'Survive, a także pomyśleć o dalszych ulepszeniach addonu. Przede wszystkim trzeba zrobić nowy model zombie z teksturami, albo chociaż użyć modelu BIS i użyć tekstury zranienień. Muszę również zrobić model apteczki i flary (to akurat jest proste). Trzecia rzecz na której mi zależy to stworzenie animacji ataku w której zombie rzuca się do przodu przemieszczając się o jakieś dwa metry - to wystarczy by zamaskować odległość z jakiej następuje "rzut". Pewne pojęcie o OFPAnim mam, ale muszę dowiedzieć się nieco o dodawaniu animacji do addonów. Ostatecznie mogę po prostu wyzwalać animację eventhandlerem, ale wolałbym zastąpić nią animację ciosu pięścią.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 25 maja, 2005 23:13

To może jutro jakiś teścik, tak koło 18? :clever: Chętnie dołącze, hehe.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostCz 26 maja, 2005 09:19

dobry pomysl ja musze powiedziec ze jestem fanem misji alderousa
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 26 maja, 2005 09:49

Jonez napisał(a):To może jutro jakiś teścik, tak koło 18? :clever: Chętnie dołącze, hehe.


Przeciwwskazań nie ma, ale co do konkretnej godziny jeszcze bym nie przesądzał.

Zastanawiam się czy nie spróbować zrobić jakiejś misji w której dwa zespoły graczy konkurują ze sobą. W przypadku mojego serwera byłaby konieczność grania małymi grupami np. 3 vs 3, ale gdyby misja trafiła na jakiś lepszy, to problemu by nie było. Cele takich misji mogłyby być jak najbardziej klasyczne (zdobyć flagę? utrzymać objective'y?) tyle że na głowie miałoby się dodatkowo hordy zombie.
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostCz 26 maja, 2005 11:14

yhy a może tak dwa zespoły konkurują ze sobą o łódź którą można uciec z wyspy :D, widzę tylko dwa problemy: a)gdzie by się respawnowali gracz, b) co zrobić żeby gra nie kończyła się za szybko. I dwa możliwe rozwiązania: a)respawny byłby na dwóch końcach wysp a łódź i respawn zombi byłby na środku b)Zmniejszyć trochę mgle oraz można by było zrobić tak że gracze muszą doprowadzić ciężarówkę z bazy przeciwnika :twisted: (nie wiem tylko czy dało by rade zrobić że jedna drużyna może korzystać z pojazdu a druga nie)
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 12 gości

cron