Teraz jest Śr 25 cze, 2025 00:29


Wybuch na wodzie

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

Wybuch na wodzie

PostCz 22 gru, 2005 15:36

Poszukuje skryptu symulującego wybuch na wodzie. Tz. Bomba wpada do wody i wyrzuca w powietrze tony wody, które potem spokojnie opadają spowrotem do wody.
Mi tylko chodzi o te "tony wody", sam moment wybuchu nawet bez shell-a.

Taki coś powinno się dać zrobić za pomocą komendy drop.

Jerry: Poszukuję rodzaju tematu... :P Nie zapominać mi więcej, tym razem dodałem :clever:

Ech wyleciało mi z głowy, ale prędzej czy później zauważyłbym brak rodzaju tematu :)
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

TheDeathOne

Kapral

Kapral

  • Posty: 55
  • Dołączył(a): Wt 26 kwi, 2005 13:21
  • Lokalizacja: Kołobrzeg

PostWt 27 gru, 2005 17:51

O ile wiem to w samym Ofp nie ma efektu spokojnie opadających ton wody. Musiałbyś poszperać po jakichś addonach czy cuś ale wątpię, że takie coś istnieje w świecie ofp ;)
Offline
Avatar użytkownika

Kangur

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 128
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 21:38
  • Lokalizacja: Suwałki (nie, nie ma niedźwiedzi)

PostWt 27 gru, 2005 18:10

przy strzale w wodę z karabinu jakiś efekt jest, więc chyba jest to możliwe :?
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostWt 27 gru, 2005 18:13

niedzielni ofp'owicze ;-)
kupili CDA z OFP i maja czelnosc wypowiadac sie w powaznych tematach ;-)
w ofp wszystko da sie zrobic ! :-)

@JaFranek
proponowalbym Ci zwrocic sie bezposrednio do Pandy z SKS
jest on bardzo dobrym skrypterem i ma duze doswiadczenie z tego typu efektami.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 27 gru, 2005 18:35

Da się to zrobić, co udowodnili już panowie z ECP. Może fontanna z wody to nie będzie, ale lepszy cyc niż nic.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

TheDeathOne

Kapral

Kapral

  • Posty: 55
  • Dołączył(a): Wt 26 kwi, 2005 13:21
  • Lokalizacja: Kołobrzeg

PostWt 27 gru, 2005 21:23

niedzielni ofp'owicze
kupili CDA z OFP i maja czelnosc wypowiadac sie w powaznych tematach


Mów za siebie! Ja mam słodziusią orginalniusią ofp + resistance edycja superseller za 50zł.

w ofp wszystko da sie zrobic !


No tak... zapomniałem :oops:

przy strzale w wodę z karabinu jakiś efekt jest, więc chyba jest to możliwe


Rzeczywiście. Nie spojżałem na sytuację z tej perspektywy. Faktycznie da się to zrobić. Pytanie tylko jak ?
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostWt 27 gru, 2005 21:42

particles ;-)

ale zeby wiedziec o co chodzi to trzeba miec OFP za 130zeta plus Resistance za 70 rocznik 2001 :P

lol

a tak powaznie :-)
Panda moze to zrobic, ja sie na tym nie znam, jak robilem pack IED's razem z Pandą to pokazal klase w skryptowaniu :-)

wszyscy widzieli efekt kurzu i wzburzonej wody pod latawcami ?
to jest ten bajer z particles
w ten sposob da sie tez zrobic ladne wybuchy na wodzie.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostWt 27 gru, 2005 23:40

Efekt takiej wody to cząsteczki "cl_water" o dostosowanej, dosyć dużej masie ze stosunkowo niewielkim velocity. Wtedy obiekt drop[] uniesie się i opadnie. Z kolorami nie trzeba specjalnie kombinować...chyba color będzie [1,1,1,.5]. Rozmiar tej cząsteczki wiele nie zmieni. Można zrobić parenaście dużych bądź kilkadziesiąt(set) małych cząsteczek. Utworzenie dużej ilości tych cząsteczek wokół obiektu to też nie problem. Można ustalić wartość _angle na początku o wartości 360. Dodać trzeba pętle która odejmowałaby od _angle ciągle pewną wartość, najlepiej 1. Czas też powinien być dostosowany.

A o cząsteczkach jest na ofpec.com i ofp.imro.pl
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 28 gru, 2005 11:37

no kurde, mowie particles - czastki :D
widac Oscypek tez nie ma OFP od wczoraj :P
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 28 gru, 2005 15:41

Nie kumam co tam piszesz Offttime :P

Masz Franek kod na taki prosty...pokombinuj sobie z tym albo najlepiej poproś Pandę o pomoc :)
Kod: Zaznacz cały
;water.sqs
_o = _this select 0
_object = getpos _o

_i=16
#loop2
_pos=_object
_angle=random(360)
drop["cl_water","","Billboard",1,30.5,_pos,[sin(_angle)*2,cos(_angle)*2,10.2],1,20,5,0,[5+(random 3),7+(random 2),3],[[1,1,1,.5]],[0,1,0],2.5,3,"","",_this]
_i=_i-1
? (_i!=0) : goto "loop2"

_angle=360
#loop
_pos=[(_object select 0)+(sin(_angle)*5),(_object select 1)+(cos(_angle)*5),(_object select 2)+.01]
drop["cl_water","","Billboard",1,30.5,_pos,[sin(_angle)*4,cos(_angle)*4,4.5],1,25,5,0,[5+(random 4),4+(random 3)],[[1,1,1,.5]],[0,1,0],0.5,.05,"","",_this]
_angle=_angle-15
? !(_angle<=15) : goto "loop"

exit


Aktywacja: [jakis tam se sa sobie obiekt] exec "water.sqs"
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 05 sty, 2006 17:50

Nie chce nikomu (Pandzie) zawracać głowy robieniem nowego skryptu (szczególnie że był mi potrzebny jedynie do screena). I wiem że Panda jest w robieniu efektów cząsteczkowych bardzo dobry bo już wielokrotnie czerpałem z dobroci zrobionych przez niego :). Miałem po prostu nadzieje, że ktoś ma taki skrypt i mógłby się nim podzielić. Sądzę, że taki skrypt może się przydać nie jeden raz do choćby jakiejś misji.

Oscypek: Bardzo dobra robota. Mniej więcej o takie coś mi chodziło. Może trochę pierwsza część skryptu nie wygląda tak jak powinna (za wolno się dzieje), ale i tak jest dobrze.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 05 sty, 2006 19:11

Jeśli za wolno idzie to można dostosować wartość, tam gdzie jest 30.5 - jest to masa w kg. Im większa masa, tym szybciej opadnie - przesadnie zwiększone sprawić może, że wogóle się nie uniesie...
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 05 sty, 2006 21:46

Oscypek napisał(a):Jeśli za wolno idzie to można dostosować wartość, tam gdzie jest 30.5 - jest to masa w kg. Im większa masa, tym szybciej opadnie - przesadnie zwiększone sprawić może, że wogóle się nie uniesie...


Aha no właśnie nie wiedziałem co to znaczą te cyferki. Przydało by się przeczytać jakiś poradnik z tym związany :).
alderous nie planujesz w przyszłości wydania jakiegos poradnika, może o komendzie Drop :D
Pozdro
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Wybuch na wodzie

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Wybuch na wodzie

PostPn 09 wrz, 2024 05:04

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 4 gości

cron