Teraz jest Wt 24 cze, 2025 15:53


Tworzenie pocisku RPG/LAW.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

Tworzenie pocisku RPG/LAW.

PostCz 01 gru, 2005 08:26

Czy za pomocą jakiejś komendy np cam create mogę postawic na mapie lecący pocisk RPG/LAW ? A może za pomocą skryptu mogę ustalac kierunek i wysokosc lotu ?
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 01 gru, 2005 10:54

Możesz. Pamiętasz ten atak na obóz, który robiłem? Zaczynał się od trafienia w bunkier RPGiem. camCreate można ustalić gdzie tworzy się pocisk (m.in. wysokość), a camSetDir kierunek.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostCz 01 gru, 2005 11:35

albo poprostu stworzyc pocisk i nadac mu velocyti
bajer polega tylko na tym ze trzeba obliczyc wysokosc celu (lub eksperymentalnie ustalic jesli chodzi o cutscenke) nad poziomem morza....
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 01 gru, 2005 11:50

offtime napisał(a):albo poprostu stworzyc pocisk i nadac mu velocyti
bajer polega tylko na tym ze trzeba obliczyc wysokosc celu (lub eksperymentalnie ustalic jesli chodzi o cutscenke) nad poziomem morza....


Z rakietami jest ten problem, że mają "wbudowane" stopniowe zwiększanie prędkości z tytułu posiadania napędu. Więc pocisk 120mm stworzony i skierowany setVelocity poleci tak jak chcemy (choć nie wiem czy fizyka OFP nie zacznie robić problemów gdy pocisk będzie leciał bokiem), ale rakieta "pchnięta" setVelocity, będzie również leciała w kierunku w którym będzie skierowana, czyli zadziałają dwa "wektory sił".
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 01 gru, 2005 17:05

Ja kiedyś bawiłem się w takie coś i o ile ze stworzeniem rakiety ( FAR ) nie było problemu. O tyle z wymierzeniem jej w dany nie było mowy. Próbowałem komend używanych przy kamerze ( i nie tylko ), może w tym tkwił problem :???:
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

PostPt 02 gru, 2005 08:17

Tak Aldi pamiętam mógłbyś mi podac przykładową komendę na pocisk RPG na wysokosci 5 metrów lecący na południowy wschód ? czyli tak na około 120 stopni ?
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

ag_smith

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 243
  • Dołączył(a): Pt 21 sty, 2005 00:27
  • Lokalizacja: Wawa

PostPt 02 gru, 2005 11:13

pocisk setDir 120 ?
Offline
Avatar użytkownika

Ramzes

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): N 20 lut, 2005 09:59
  • Lokalizacja: Lędziny

PostPt 02 gru, 2005 11:27

Wydaje mi sie że troche masz racji ale...
najpiewr wydaje mi sie że trzeba mu nadać wysokość 5m
mysle ze powinno byc
pocisk setpos [getpos this select 0, getpos this select 1, 5]

a potem
pocisk setdir 120

nie jestem dobry ze skryptów ale przecierz trzeba mu nadać wysokość
za to odpowiada ostatnia cyfra "5"
Czasem jeden żołnierz może zdziałać coś tam
gdzie tuzin niema szans
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPt 02 gru, 2005 15:00

To nietak się robi :p Przy camcreate nadajesz jako jeden z parametrów wysokość (ostatni bodajże). A tak to tworysz RPG i dajesz setdir (sposób nie testowany przeze mnie )
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 04 gru, 2005 11:26

Marshal napisał(a):Tak Aldi pamiętam mógłbyś mi podac przykładową komendę na pocisk RPG na wysokosci 5 metrów lecący na południowy wschód ? czyli tak na około 120 stopni ?


Kod: Zaznacz cały
xyz = "RPG" camCreate [getpos x select 0,getpos x select 1,5];xyz setdir 120


iksem może być jakiś wyzwalacz, element logiczny czy cokolwiek innego. Rakieta podlega wpływowi grawitacji, więc nie będzie w nieskończoność lecieć poziomo. Ja skorzystałem z zuni, bo świecą w nocy aż do chwili uderzenia w cel - rpg'i tylko przez chwilę po odpaleniu.
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostŚr 25 sty, 2006 17:34

alderous napisał(a):
Kod: Zaznacz cały
xyz = "RPG" camCreate [getpos x select 0,getpos x select 1,5];xyz setdir 120


Da się jakoś skierować ten pocisk do góry? Chodzi mi o sam efekt „psychologiczny” pocisk nie musi (a wręcz nie powinien) w nic trafić, tylko ma majestatycznie polecieć w niebo.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 25 sty, 2006 18:16

A próbował ktoś zrobić RPG na modzie ECP? Ja do misji robiłem ostrzał artyleryjski - wszystko cacy, ale na ECP pocisk RPG został zrobiony nad graczem i poleciał w miejsce w którym stworzyłem pocisk. U każdego to tak jest, czy tylko u mnie :D ?
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostŚr 25 sty, 2006 23:46

Tylko uważajcie w MP, bo na lagu może się trafić tak, że pocisk nie trafi tak samo, a jeżeli jakiś warunek (specjalnie dla cutscenki) będzie, to mamy dead loopa.
Offline
Avatar użytkownika

Chooca

Kapral

Kapral

  • Posty: 72
  • Dołączył(a): Śr 18 sie, 2004 12:18

PostPt 03 lut, 2006 12:49

Czy da sie jakos udoskonalic ten skrypt, aby pocisk pojawil sie w pewnym miejscu (np 200 m przed lecacym prosto samolotem) i w niego trawil? Chodzi o to, aby przedstawic ladny efekt zestrzelenia :)
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Tworzenie pocisku RPG/LAW.

Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 20 gości

cron