Teraz jest So 21 cze, 2025 00:18


Pogoń

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

Pogoń

PostWt 30 maja, 2006 13:29

Próbuje zrobić taką sytuację:
Gracz ma sam przedostać się przez teren, będący pod kontrolą wroga. Poza normalnym patrolami na jego życie czyhają ścigający go przeciwnicy. To „ściganie” wyobrażam sobie tak: Gracz wejdzie w obręb wyzwalacza (dość dużego, tak by nie dało się go obejść) i w tym momencie za jego plecy, gdzieś 500 metrów dalej, teleportowany zostaje odział przeciwnika (ten oddział wcześniej grzecznie sobie czeka, gdzieś na drugim końcu wyspy), i kieruje się dokładnie w stronę gracza (który nie wiedząc o tym, dalej podąża w jakimś tam kierunku.
W związku z tym mam dwa zapytania:
-Jak teleportować coś dokładnie 500 metrów na północ za graczem, nie wiedząc w którym miejscu, w czasie teleportowania, gracz będzie.
-Jak sprawić ścigający zaczęli podążać za graczem, będącym w ciągłym ruchu. Obawiam się, że nie da się tu zastosować zwykłego waipońta, bo gracz zostaje wcześniej odłączony od reszty swojej grupy i ścigający poszliby za nią.
Zawile to napisałem, mam nadzieję, że kapujecie.
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 30 maja, 2006 14:07

Kod: Zaznacz cały
{_x setpos [(getpos x1 select 0)-500, (getpos x1 select 1)-500, (getpos x1 select 3) +0]}foreach units group1;[group1] exec "poscig.sqs"
- to do wyzwalacza, x1 to player albo jednostka od ktorej maja sie przeteleportować ruskie.

Kod: Zaznacz cały
;poscig.sqs
_group = _this select 0

#loop
{_x doMove (getpos x1)}foreach units _group
;ew. _array = [units group r1 - leader r1];leader r1 doMove (gepots x1);{_x dofollow (leader r1)}foreach _array
~10
goto "loop"


W razie problemow z poscigiem wstaw Move zamiast DoMove lub skorzystaj z opcji #2. Pokombinuj również z współrzednymi [-/+, w sumie nigdy tym sie specjalnie nie bawilem i mozliwe ze sin lub cos trzeba zastosowac]
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Pabllo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): N 28 maja, 2006 10:25
  • Lokalizacja: Będzin - Syberka

PostWt 30 maja, 2006 17:18

Kiedyś zrobiłem coś takiego:

Kod: Zaznacz cały
jakis tam plik "pogon.sqs"

# HERE
[grp1] domove getpos gracz
~2
? grp1 distance gracz >10 : goto "HERE"
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostCz 01 cze, 2006 12:38

Kod: Zaznacz cały
{_x setpos [(getpos x1 select 0)-500, (getpos x1 select 1)-500, (getpos x1 select 3) +0]}foreach units group1;[group1] exec "poscig.sqs"

Niestety zupełnie nie działa - wywala masę błędów: najpierw przyczepia się do tego { na początku, potem do kilku spacji (jakaś tam zmienna w przestrzeli globalnej).

Ale za to sam pościg działa jak należy, teraz tylko jak teleportować przeciwników 500 na północ za graczem?
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostCz 01 cze, 2006 14:03

Mój błąd, trzeba dać to do skryptu...
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

archiee

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 100
  • Dołączył(a): Cz 16 mar, 2006 15:23
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 01 cze, 2006 14:22

A może by tak?
Kod: Zaznacz cały
{_x setpos [(getpos x1 select 0)+sin(getDir x1)*(-500), (getpos x1 select 1)+cos(getDir x1)*(-500), (getpos x1 select 2) +0]} foreach units group1; {_x action ["scanhorizon"]} forEach units group1; [group1] exec "poscig.sqs"

Skrypt teleportuje żołnierzy wroga z grupy group1 500 metrów za gracza i nakaże im rozglądać się.
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostPt 02 cze, 2006 14:28

Niedługo sprawdzę czy skrypty teleportacji działają mam jeszcze jedno pytanie związane z tematem:
Jak sprawić, żeby po aktywacji wyzwalacza odpowiedzialnego za pościg, przez jakieś 20 sekund gracz słyszał szczekanie psów (np. ten dźwięk "zły pies" z dźwięków)?
Gdy uruchomi się go w „efektach” wyzwalacza to niestety słychać psy tylko w okolicy centrum wyzwalacza i na dodatek szczekają one w nieskończoność, a to mnie nie satysfakcjonuje :)
Da się więc, jakimś skryptem albo czymś w tym stylu, uruchomić szczekanie na 20sekund słyszane wszędzie tak samo głośno?
Dzięki za pomoc.
Offline
Avatar użytkownika

Pabllo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): N 28 maja, 2006 10:25
  • Lokalizacja: Będzin - Syberka

PostPt 02 cze, 2006 16:48

Hmmm może znajdź gdzieś jakiegoś wav'a ze szczekaniem na .ogg go i wrzucić w misje... wtedy powinno być łoki
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pogoń

PostPt 13 gru, 2024 03:08

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Pogoń


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 37 gości