Teraz jest So 21 cze, 2025 00:31


Ostrzał w obrębie pewnego wyzwalacza

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Ostrzał w obrębie pewnego wyzwalacza

PostSo 29 lip, 2006 23:26

Ehh.. Głupio mi o tym pisać, bo wiem, że to już była, ale nie mogę tego znaleść. :x
Mianowicie chodzi mi o wywołanie ostrzału w obrębie pewnego wyzwalacza. Zrobiłem ostrzał, ale przy użyciu z góry określonych pozycji i ten wygląda naprawde sztucznie. Gdyby pociski spadały w dowolne miejsce wybrane przez random w obrębie wyzwalacza byłoby owiele naturalniej, a prawdopodobieństwo uderzenia pocisku w to samo miesje, byłoby naprawdę małe...
Do tego jeszcze na miejscu wybuchu chciałbym postawić jakiś obiekt.
Wiem, że to już było, ale nie mogę znaleść jak już mówiłem. Gdybyście nie rozumieli to mówcie :]. "Głębiej" to wytłumaczę. :)
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 29 lip, 2006 23:50

wiem o co tobie chodzi. osobiscie bardzo lubie ten skrypt "g_arty.sqs", pozwala dowolnie ustawiac rodzaj wybuchow, ilosc, powwtorzenia oraz dyspersje. Prawie zawsze go stosuje i nigdy nie zawiodl.


"G_arty.sqs"

Kod: Zaznacz cały
;// Generic Artilly Script
;//
;// by Fishion
;//
;//
;// I made this because of the enourmous number of Artillery Scripts
;// which use Men to place bombs, Vehicles to create the illusion of
;// an explosion, or simple in a different from to shoot smoke shells
;//
;// to replace all those Artillery Simulating Scripts this should be sufficient
;// to the needs of most people (evan has sound)
;//
;// big advantage is you can actually choose the ordanace (if you wish you
;// shoot Boats or Car by the Artillery, eventhough this is simply stupid)
;//
;// (c)Aug 2001
;//

;//********************
;//**** Parameters ****
;//********************

;// Target Coordinates:
;// This should be an array containing min 2 numbers (X and Y Coord) but a normal
;// GetPos should do (no select 0 etc.)
_coords = _this select 0

;// Type of Ordanance (String Value), look at Weapons and Ammo or Objects Tree for types
_ord = _this select 1

;// Height (numeric) at which Ordanance should be Spawned (150 or so works fine)
_height = _this select 2

;// Number of volley fired by the Artillery
_VolleyNr = _this select 3

;// Number of Shots in each Volley
_ShotNr = _this select 4

;// Time between Volleys
_vTime = _this select 5

;// Time Variation between Volley (the Max deviation from _vtime)
_vTimeVar = _this select 6

;// Time Variation within each Volley
;// (Note: For Time on Target Barrages (ToT) put a 0 here)
_vTimeVol = _this select 7

;// Maximum Distance for shots off the Aimed Point
_radius = _this select 8

;//************************
;//**** Parameters END ****
;//************************


;//Put in Radiochatter here!


;//**************************
;//**** Main Arty Script ****
;//**************************

_nr = 0

#loop

?(_nr > _Volleynr):goto "ende"

_volnr = 0

;//inner loop (within volley)
#volley

;// Increment Counter
_volnr = _volnr + 1

;// create ordonance
_ord camCreate [(_coords select 0) + (random _radius) - (_radius / 2), (_coords select 1) + (random _radius) - (_radius / 2), _height]

;// wait a random time for the next Shot
;// (note _vTimeVol is the total time a Barrage needs to land, thus devided by the number
;// of shots)

;// wait and avaoid errormessage
?(_shotnr == 0):goto "avoid"
~(Random(_vTimeVol / _Shotnr))
goto "endrnd"
#avoid
~0.1
#endrnd


?(_volnr <= _Shotnr):goto "volley"
;//innerloop end

;// Increase Counter
_nr = _nr + 1

~(_vtime + (Random _vTimeVar ))

goto "loop"


#ende
;//Put in Radiochatter here!


Juz w edytorze zrob tak:
-postaw game logic np. artytarget 1 (bedzie robil za zblizona strefe ostrzalu)
- nastepnie triggerek (aktywacja w zal. od syt. east,west,radio,etc) (rozmiarek jaki potrzebujesz). type: switch, min np. 5 max15 mid10, condition - this, on activation: [getpos artytarget1 "fdf_mortar81mag",150,3,1,5,4,4,150] exec "g_arty.sqs"

Et voila.

Bum bum bum

Posluzylem sie pociskiem z fdf`a bo najwiecej w to gram, ale jak najbardziej mozna podac inna nazwe pocisku w zaleznosci od moda jaki kto gra


Tu jest objasnienie tego rzedu cyfr co podalem w przykladzie



Kod: Zaznacz cały
;// Type of Ordanance (String Value), look at Weapons and Ammo or Objects Tree for types
_ord = _this select 1

;// Height (numeric) at which Ordanance should be Spawned (150 or so works fine)
_height = _this select 2

;// Number of volley fired by the Artillery
_VolleyNr = _this select 3

;// Number of Shots in each Volley
_ShotNr = _this select 4

;// Time between Volleys
_vTime = _this select 5

;// Time Variation between Volley (the Max deviation from _vtime)
_vTimeVar = _this select 6

;// Time Variation within each Volley
;// (Note: For Time on Target Barrages (ToT) put a 0 here)
_vTimeVol = _this select 7

;// Maximum Distance for shots off the Aimed Point
_radius = _this select  8



Skryptu nie modyfikuj jedynie co wartosci na triggerze (ile salw,jak dlugo,rozrzut,etc) We wklejeniu objasnienie kazdej wartosci
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostSo 29 lip, 2006 23:52

Cholera zamiast ";" i "/" wytworzyla sie emotka
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 30 lip, 2006 00:08

Dzięki. Ale mi chodzi o jak najprostszy skrypt. Za dużo tu zbędnych bzdetów. To ma być proste, zrozumiałem i funkcjonalne.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostN 30 lip, 2006 00:23

Proste to jest, wklej sobie skrypt do misji zrob trigger nawet nic nie zmieniaj, wklej ten co tu zapodalem (zmienin na shella) i juz.

Ewentualnie postaw mine, wiele min. Ponazywaj mina1,2,3 etc. a gdzies tam daleko triggerki, ktore bede niszczyc te miny. Te triggery moze opalac biegacz-cywil. Dac im jakies opoznienie, dolozyc wiecej min dac drugiego biegacza co na swej trasie odpala triggery i powinno to wygladac "prawie" jak ostrzal. Czasem to stosuje tez.
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 30 lip, 2006 12:11

Tak Sudayev wiem wiem jak to uruchomić, chyba, ale piszesz troszkę... Dziwnie :P tak więc nie do końca rozumiem.
Jednak ten skrypt nie jest tym czego potrzebuje.
Ostrzał ma być w obrebie wyzwalacza (oczywiście nie mówię, że ten wyżej ie jest) uruchamiany może być w wyzwalaczu w polu przy aktywacji This Exec "Artyleria.sqs" i Warunek na True. Oczywiście działa. Drugą sprawą jest to, że na tym samym miejscu wybuchu ma pojawić się pewien obiekt. Pewien Obiekt = "BlaBla" CreateVehicle _This (Ale w tym przypadku obiekt nie pojawi się na miejscu wybuchu, tylko w centrum wyzwalacza) zakładając, że skrypt uruchamiany jest w wyzwalaczu. Co do samego skryptu to (nie wiem czy to możliwe) chciałbym aby ograniczał się do jednej ew. dwóch linijek kodu właściwego (czyt. odpowiadającego za ostrzał), pewnie jest to nie możliwe.
Ten skrypt jest po prostu zbyt skompliowany :\. Jestem zwolennikiem tych prostych i funkcjonalnych.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

PostN 30 lip, 2006 14:40

@łelkam - post usunięto...
@Jon - to samo, choć solucja dobra :twisted:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Sudayev

Major

Major

  • Posty: 509
  • Dołączył(a): So 11 lut, 2006 15:44

PostN 30 lip, 2006 16:46

Radek, no niewiem prosciej sie chyba nie da tego zrobic. Musisz pokombinowac troche z minami, czy tworzeniem wybuchow, ewentualnie uzyc gotowego skryptu. Jest druga opcja jeszcze, zapytaj reyharda - bo ten facet ma na wszystko sposob.

btw. Dziwnie to tak troche po wieczornym drinku sie czulem, Jak cos niezrozumiales to wyjasnie ;)
OFP Jungle Fever | Beta Test Team
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 30 lip, 2006 17:14

Z minami nie ma co kombinować, bo wybuchu będą tam gdzie mina. Tak więc nie bedą w losowym miejscu znajdującym się w obrębie wyzwalacza.
Zostawmy te miny i wróćmy na początek.
Ja prostym sposobem zrobić ostrzał w obrębie pewnego wyzwalacza? Przypominam, że wybuchy mają być w losowych miejscach w obrębie tego wyzwalacza, a na tym samym miejscu wybuchu ma pojawić się pewien obiekt. :]
Tu przydałby się Oscypek. :)
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPn 31 lip, 2006 11:16

Ten wyzwalacz to prostokąt, koło czy jakieś inne dziadostwo..?

A najprostszy skrypt to jest to:
Kod: Zaznacz cały
_pos=_this select 0

_i=0
#loop
_x=(_pos select 0)+ ( (random 50) - (random 50) )
_y=(_pos select 1)+ ( (random 50) - (random 50) )

_shell="Grenade" camCreate [_x,_y,50]
_crater="nie_wiem_co_chcesz_wstawic" camCreate [_x,_y,10*]
_i=_i+1
~.1
? (_i!=1500) : goto "loop"

exit


* - niektóre obiekty tworzone poprzez komendę, np: stół, wymagają zwiększenia/zmniejszenia ostatniego parametru
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 31 lip, 2006 11:56

Dzięki Yaciek. Ale muszę skomentować twoją wypowiedź dot. losowości. :)
Otóz ostrzał ma być realistyczny i dla tego pociski mają spadać w losowe miejsca, a dlaczego? Bo owa nawałnica będzie się powtarzać, np. przez 5 minut. Tak więc trochę to nie prawdopodobne by pociski artyleryjskie spadały przez 5 min. w jedno i to samo miejsce :).

@Oscypek dzięki, mój człowiek to przetestuje :twisted:, a zamiast grenade wstamwimy shell73 :].

Edit: @Oscypek, wyzwalacze będą raz w kształcie elipsy, a raz czworokąta. :)
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Ostrzał w obrębie pewnego wyzwalacza

PostPt 13 gru, 2024 05:52

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Ostrzał w obrębie pewnego wyzwalacza


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 14 gości