Teraz jest So 21 cze, 2025 23:56


Jak Zwiększyć / Zmiejszyć Wytrzymałość Jednostki ?

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dominator

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): N 05 mar, 2006 22:55
  • Lokalizacja: Otwock

Jak Zwiększyć / Zmiejszyć Wytrzymałość Jednostki ?

PostCz 08 lut, 2007 00:27

Czy istnieje jakiś prosty sbosób który pozwalał by mi zwiększyć , lub zmniejszyć wytrzymałość dowolnej jednostki ... z uwagi na to że nie znam się raczej na Edytowaniu w O.F w tak dużym stopniu jak "Wy" ... liczę na wyrozumiałość ...
Jeden zabity to tragedia .... miliony zabitych to statystyka .....


Józef Stalin
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostCz 08 lut, 2007 09:03

Po otwarciu panelu jakiejś jednostki w edytorze masz, między innymi, dwa suwaki:

-"predyspozycje" im więcej ich dasz tym żołnierz będzie lepszy (i chyba też, dzięki temu nieco wytrzymalszy)
-"obrażenia" (czy jakoś tak, nie pamiętam już dokładnie) po zmniejszeniu tego żołnierzowi spada ilość żywotności (uważaj żeby nie dać za dużo, bo wtedy będzie cały zakrwawiony już na starcie).

PS: Licz raczej na FaQKi i poradniki na stronie niż naszą wyrozumiałość ;)
Offline
Avatar użytkownika

SaS TrooP

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1143
  • Dołączył(a): Wt 06 cze, 2006 17:18
  • Lokalizacja: Wodzisław

PostCz 08 lut, 2007 13:21

Legion napisał(a):Po otwarciu panelu jakiejś jednostki w edytorze masz, między innymi, dwa suwaki:

-"predyspozycje" im więcej ich dasz tym żołnierz będzie lepszy (i chyba też, dzięki temu nieco wytrzymalszy)
-"obrażenia" (czy jakoś tak, nie pamiętam już dokładnie) po zmniejszeniu tego żołnierzowi spada ilość żywotności (uważaj żeby nie dać za dużo, bo wtedy będzie cały zakrwawiony już na starcie).

PS: Licz raczej na FaQKi i poradniki na stronie niż naszą wyrozumiałość ;)


Troszke popieprzyłes Legion.

Dominator. Okno tworzenia jednostki jest podzelone na takie jakby dwie części. W pierwszej ustawiasz tam stronę, czy to samochód, czy ma być graczem czy nie itd.

Na dole jest długie okno inicjacja (initialization, jak masz angielską wersję).

Pod tym oknem są trzy suwaki:
1. Kondycja/pancerz
2. Paliwo
3. Amunicja

Zmniejszając suwak Kondycja/Pancerz jesteś w stanie modyfikować wytrzymałość jednostki. A jeśli chcesz, żwby była martwa już na początku misji (czasem się zdarza, że jak dasz suwak Kondycja/Pancerz na 0, to nie żyje, ale jednak dalej wydaje rozkazy itd. :neutral:). To na początku misji wpisz w oknie inicjacji jednostki:

Kod: Zaznacz cały
this setdammage 1


Mam nadzieję, że ci to dobrze wyjaśiłem :spoko:
Offline
Avatar użytkownika

TomixKam

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Pn 16 paź, 2006 16:27
  • Lokalizacja: Arnswalde in Neumark czyli poprostu Choszczno

PostCz 08 lut, 2007 14:02

Tylko na pojazdy uważaj z tym "this setdammage 1", bo wybuchną tzn. czołgi, śmigłowce, samoloty i poj. wsparcia no i APC.
"Przewage mają ci, którzy polegli, ponieważ oni już nie odczują bólu i nie umrą..."
NN
Offline
Avatar użytkownika

SaS TrooP

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1143
  • Dołączył(a): Wt 06 cze, 2006 17:18
  • Lokalizacja: Wodzisław

PostCz 08 lut, 2007 14:06

jeśli nie chcesz, aby wybuchał, to zmniejsz mu do zera paliwo i amunicje, to zacznie się tylko dymić. Ale z pojazdami wsparcia chyba tak się nie da.
Offline
Avatar użytkownika

Dominator

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): N 05 mar, 2006 22:55
  • Lokalizacja: Otwock

PostCz 08 lut, 2007 22:16

No dobra ... akurat to o tym wiedziałem ... chodzi mi raczej o coś co pozwalało by mi zwiększać wytrzymałość czołgu lub żołnierza ... kilkukrotnie np. by żołnierz wytrzymywał pare seri z bliska itp. ... jest na to jakiś sposób ?
Jeden zabity to tragedia .... miliony zabitych to statystyka .....


Józef Stalin
Offline
Avatar użytkownika

SaS TrooP

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1143
  • Dołączył(a): Wt 06 cze, 2006 17:18
  • Lokalizacja: Wodzisław

PostCz 08 lut, 2007 22:17

to jest chyba skrypt .sqs , a ja jestem z nich totalnie zielony (są bardzo trudne)
Offline
Avatar użytkownika

Remcio

Major

Major

  • Posty: 500
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:54
  • Lokalizacja: Brwinów

PostCz 08 lut, 2007 22:55

1) Skrypty sqs wcale nie są trudne, trzeba tylko logicznie myśleć ;-)
2) Nie da się skryptami zwiększyć wytrzymałości jednostki. Teoretycznie to wykonalne, w praktyce równałoby się ze strasznym obciążeniem procka przez skrypt, wielkoma godzinami pracy i jeszcze dłuższym czasem testowania.
Jeśli jednak chcesz zmniejszyć wytrzymałość jednostki, to wystarczy, że zrobisz sprypt, który spodowuje, że gdy jednostka będzie miała mniej hp niż 100% (powiedzmy 0.9) to automatycznie uszkodzi ją jeszcze bardziej. W przybliżeniu wyglądałoby to tak:

?Delikates getdammage > 0.1 : Delikates setdammage 0.8
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostPt 09 lut, 2007 17:11

Znam jeden pewny sposób choć niekoniecznie prosty. Wykonaj addon złożony tylko z pliku config.cpp ( jeśli nie wiesz jak go wykonać to po prostu odpowiednio zedytuj config innego addonu jednostki podobnego typu ). Dodaj do danych jednostki linię Armor=xxx; gdzie xxx to pożądana przez ciebie wytrzymałość. Np. Armor=900; sprawi, że nasz wojak będzie wytrzymały jak czołg M1A1. Wtedy nie zabije go nawet bezpośrednie trafienie z sabotu. Rocket jumpy za pomocą LAW wyglądają zabójczo :twisted: .
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPt 09 lut, 2007 18:35

A to jest OFP czy Quak 3 ? ...
Offline
Avatar użytkownika

Dominator

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): N 05 mar, 2006 22:55
  • Lokalizacja: Otwock

PostSo 10 lut, 2007 14:15

Mógłby mi ktoś napisać po kolei co mam uczynić z tymi pikiami config.cpp .... ja się na tym raczej nie znam ... więc nie oczekujcie że zrozumiem wszystko co mi napiszecie ... więc piszcie raczej prostym "chłopskim" językim ...
Jeden zabity to tragedia .... miliony zabitych to statystyka .....


Józef Stalin
Offline

kaaleth

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 156
  • Dołączył(a): Cz 08 lut, 2007 21:50
  • Lokalizacja: brak

PostSo 10 lut, 2007 14:52

Kireta napisał(a):Znam jeden pewny sposób choć niekoniecznie prosty. Wykonaj addon złożony tylko z pliku config.cpp ( jeśli nie wiesz jak go wykonać to po prostu odpowiednio zedytuj config innego addonu jednostki podobnego typu ). Dodaj do danych jednostki linię Armor=xxx; gdzie xxx to pożądana przez ciebie wytrzymałość. Np. Armor=900; sprawi, że nasz wojak będzie wytrzymały jak czołg M1A1. Wtedy nie zabije go nawet bezpośrednie trafienie z sabotu. Rocket jumpy za pomocą LAW wyglądają zabójczo :twisted: .


No napisał ci po "chłopsku" :)
Offline
Avatar użytkownika

james_gastovski

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 318
  • Dołączył(a): N 02 kwi, 2006 14:56

PostSo 10 lut, 2007 15:49

No nie wiem, czy dla kogoś, kto nie edytował jeszcze configu. :razz:
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn.
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostSo 10 lut, 2007 19:55

class CfgPatches
{
class Armored
{
units[]={"Pancerny"};
weapons[]={};
requiredVersion=1.220000;
};
};

class CfgVehicles
{
class All {};
class AllVehicles: All {};
class Land: AllVehicles {};
class Man: Land {};
class Soldier: Man {};
class SoldierWB: Soldier {};
class Armored: SoldierWB
{
Armor=900;
model="mc vojake2_guba.p3d";
accuracy=2.0;
displayName="Pancerny (bez psa)";
sensitivity=2.2;
camouflage=0.6;
canHideBodies=1;
canDeactivateMines=1;
weapons[]={"M16","CZ75","LAWLauncher","Throw","Put"};
magazines[]={"M16","M16","M16","M16","LAWLauncher","LAWLauncher","LAWLauncher","CZ75mag","CZ75mag","CZ75mag","CZ75mag"};
};
};

Przykład pancernego żołnierza. Sam potrafię edytować configi niecały tydzień :) .
Wpisz to w plik config.cpp, wrzuć do jakiegoś folderu i spakuj ten folder do pliku .pbo, a następnie umieść w res\addons. Tak samo można przerobić config czołgu czy samolotu. Ich edycji łatwo się nauczysz, biorąc je na logikę i przeglądając już zrobione.
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Dominator

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): N 05 mar, 2006 22:55
  • Lokalizacja: Otwock

PostSo 10 lut, 2007 21:03

Wielkie Dzięki ... działa ...
Jeden zabity to tragedia .... miliony zabitych to statystyka .....


Józef Stalin
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 6 gości