Tak jest, Panie majorze
A więc tak:
Mamy pojazd z km o nazwie "hmv" (np. HMMWV GROMu) oraz 4-osobową załogę o nazwach:
a1 - w Inicjacji: this moveInDriver hmv
a2 - w Inicjacji: this moveInGunner hmv
a3 - w Inicjacji: this moveInCargo hmv
a4 - w Inicjacji: this moveInCargo hmv
Jest potrzebnych siedem wyzwalaczy. Wypadałoby ustawić ich wielkości na 0 (oś a=0; oś b=0) bo ładniej wyglądają

Jako czas zwłoki wpisujemy po 2 sekundy (po tym czasie żołnierz będzie zastępował swojego martwego kolegę).
Teraz piszemy w wyzwalaczach:
Pierwszy
Warunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a1) and not (gunner hmv == a3)
Przy aktywcji:
- Kod: Zaznacz cały
a3 action ["Eject",hmv] ;a3 moveInDriver hmv
DrugiWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a1) and (not (alive a3) or (gunner hmv == a3)) and not (gunner hmv == a4)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a4 action ["Eject",hmv] ;a4 moveInDriver hmv
Oba odpowiadają za zastąpienie martwego kierowcy pasażeremTrzeciWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a2) and not (driver hmv == a3)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a3 action ["Eject",hmv] ;a3 moveInGunner hmv
CzwartyWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a2) and (not (alive a3) or (driver hmv ==a3)) and not (driver hmv == a4)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a4 action ["Eject",hmv] ;a4 moveInGunner hmv
Te dwa zaś, za zastąpienie martwego celowniczego pasażeremPiątyWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a1) and not (alive a2) and not (alive a3)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a4 action ["Eject",hmv] ;a4 moveInDriver hmv
SzóstyWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a1) and not (alive a2) and not (alive a4)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a3 action ["Eject",hmv] ;a3 moveInDriver hmv
SiódmyWarunek:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a1) and not (alive a3) and not (alive a4)
Przy aktywacji:
- Kod: Zaznacz cały
a2 action ["Eject",hmv] ;a2 moveInDriver hmv
Ostatnie trzy odpowiadają za zastąpienie kierowcy przez samotnego celowniczego. Typ tych trzech wyzwalaczy może być "przełącz" i mogą być zsynchronizowane z punktem (punktami) trasy, tak aby mógł (mogły) się dezaktywować i ten co przeżył mógł wrócić do bazy zanim i jego wróg zabije.
Trzeba wtedy dodać ósmy wyzwalacz, też typu "przełącz" o warunku:
- Kod: Zaznacz cały
not (alive a2) and not (alive a3) and not (alive a4)
Co da efekt taki, że gdy wróg zabije wszyskich oprócz a1, to wtedy (a1) wróci do bazy.
Można pominąć wyzwalacze 5, 6, 7 i 8, ale dodanie ich sprawia, że gra jest realistyczna.
Przykładem misji w której możnaby to zastosować może być np. wsparcie atakującej piechoty przez wozy z KM-ami właśnie.
Dobra rada! Nie używajcie tych wyzwalaczy gdy w grupie jest gracz. Wyjdą śmieszne rzeczy gdy np. gracz wyjdzie z pojazdu i wtedy dopiero zginie kierowca/strzelec. Dobrym sposobem jest też danie takiej postawy grupie w punkcie trasy by nie wysiadała w trakcie misji, albo dodanie odpowiedniej komendy (jeszcze o niej nie myślałem).
Nie znam się na skryptach, dlatego właśnie robiłem wszystko na wyzwalaczach. Trochę się rozpisałem, więc teraz wszyscy widzą dlaczego nie chciałem "zaśmiecać".
Dzięki
