Teraz jest Pt 01 sie, 2025 22:29


ArmA II

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

eJay

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 133
  • Dołączył(a): Pt 04 lis, 2005 10:57

PostWt 28 kwi, 2009 13:41

Pierwszy raz słyszę aby model lotu w ArmA był tragiczny. Latam na klawie i śmiga się elegancko. Nie użwam jakichś easyfly addonów. Trochę treningu ludzie. Lataliście w Project Reality? Tam to jest dopiero jazda...
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 28 kwi, 2009 13:50

Vilas napisał(a):VBS jest robione przez innych ludzi niż Arma, to o czymś świadczy
Nie musi o niczym, chociaż tutaj ma to niebagatelne znaczenie; Jeśli dobrze kojarzę to już w update silnika VBS1 można było łazić po lecącym chinooku (w 2ce jest to już na bank i wiele innych "nowinek" też), a w Armie... a w armie dalej nie... :lol:

BIS i BIA się chyba nie lubią, a szkoda, bo Ci drudzy potrafią jak widać nie tylko zbijać kasę.

Vilas napisał(a):no więc w A1 mamy tragiczny model lotu, bardzo tragiczny
Podobnie jak eJay - pierwsze słyszę.

Vilas napisał(a):ponoć to load screen Army 2 militarny symulator realny
Rofl :lol:
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

drgonlauncher

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): So 28 lut, 2009 19:36

PostWt 28 kwi, 2009 15:26

Don't be fooled by the fact that it looks like other first person shooters.

Więc nie spodziewajmy się rewolucji graficznej, nawet przy wymaganiach większych, niż FC2.
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostWt 28 kwi, 2009 18:48

Weźmy np. RE5, gra świetna graficznie, a chodzi na pentium III i grafice z 2001 roku :P
/Może to spisek?/
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostWt 28 kwi, 2009 19:10

Teraz weźcie najlepsze aspekty gier, które podziwiacie za coś tam, pomnożcie przez 80% i wyjdzie wam produkcja BISu + kilka rzeczy w których jest jednym z liderów.
Rozmiar (ilość) w informatyce ma znaczenie. Ja w ogóle nie pojmuje jak w tak małej grupie potrafili tyle zrobić (jako programiści).
Offline

eJay

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 133
  • Dołączył(a): Pt 04 lis, 2005 10:57

PostWt 28 kwi, 2009 19:15

Vilas, ty na addonach i ich robieniu się znasz ale na silnikach graficznych i technologiach już nie :twisted:

Znajdź mi drugą taką samą grę jak ArmA, z tak ogromnych terenem który się nie doczytuje przy ekranie "Loading" w środku misji. To jest bardzo skomplikowany kod, problem AI występuje w innych grach na o wiele mniejszym terenie, więc nie bądź taki agresywny w stosunku do Spanelów. Naprawde i tak ich podziwiam, że udało im się wycisnąć tyle z Poseidona, a następnie rozwinąć do w RTE. Nikt inny nie potrafi zrobić takiej gry (obstawiam, że Dragon Rising będzie kiepski w zakresie "symulacji", może być fajny w kontekście CoD 4 na większym terenie). Można oczywiście narzekać na bugi i błędy. Można, ale bez przesady.

Co do nowinek w VBS. VBS to produkt stricte dla militariów. Wojsko wykłada kasę i chce coś w zamian. Zapewne w umowie mają zapiski mówiące o pewnych exclusivach wynikających z usprawnień silnika w aplikacji. I pewnie BiS ma zakaz zamieszczania tych nowinek w produktach komercyjnych. Dlatego wszystko robi drogą okrężną i czasami wygląda to jak wygląda.
Offline
Avatar użytkownika

drgonlauncher

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 19
  • Dołączył(a): So 28 lut, 2009 19:36

PostWt 28 kwi, 2009 21:27

Heh, Vilas. Masz rację. Komp sprzed 5 lat, na którym COD2 śmigał pięknie na wysokich detalach i miał lepszą jakość ognia, niż w Armie nie mógł ponieść AA na najniższych detalach, nawet na tej najmniejszej wysepce. BiS musi trochę popracować, bo jak nie, to mogą zapomnieć o dodatkowej stówce z mojej strony :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

Kireta

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 384
  • Dołączył(a): Pn 18 gru, 2006 01:33

PostWt 28 kwi, 2009 22:43

Kilka przemyśleń ostatnich dni (tym razem na trzeźwo):

1. BIS to albo ignoranci (w co wątpię), albo zwyczajnie robi nas w h**a. Dlaczego? Bo robią grę na zasadzie "po co się męczyć, Community i tak sobie zrobi co tam chce mieć". Z pełną świadomością robią coś co w zasadzie jest addon-packiem, nie ruszając praktycznie tego co addon-makerzy nie naprawią: silnika. Bo niestety właśnie ograniczenia silnika sprawiają, że mamy quasi-symulator, a nie ultimate military simulator. Więc skoro BIS nie poprawia silnika, tylko robi addony, wiedząc, że i tak są one tylko zapchajdziurą do wyjścia czegoś lepszego od Community, to ja przepraszam, bo jeśli nie leceniem w h**a to jak to nazwać?*

2. Tłumaczenie, że silnik działa jak działa bo to tylko alfa/beta. Ja rozumiałbym gdyby BIS robili grę na nowym silniku, to wtedy faktycznie, co komputer to rewelacja i faktycznie trzeba dużej ekipy, żeby możliwie dużo błędów wychwycić i przygotować silnik by na wszystkim działał. Ale tu nie ma nowego silnika. Widzę niewiele, bardzo niewiele zmian, ale wygląda na to, że udało im się porządnie mu zaszkodzić**. Czuję się tak jakbym dał auto do tuningu, a te wróciło do mnie ze spoilerem na dachu, diodkami w lusterkach i naklejką PIONIER na pół szyby, rozregulowanym ECU i luźnym paskiem klinowym. Znaczy, coś zaczęli, może nawet mieli dobre chęci, ale więcej nabroili niż zrobili.

3. AI, rzecz chyba najważniejsza, nie zmieniła się (jak większość rzeczy) od Flashpointa. To już nie razi, to wk***a!!! Naprawdę TAK ciężko zrobić AI, które będzie potrafiło coś więcej niż iść wyznaczoną trasą, padać na ziemię i strzelać na wprost?***

4. Czytając recenzję bety i wyliczankę błędów, stwierdziłem też, że problemy silnika to betka w porównaniu z błędami w configu. Bo sytuacje kiedy gra wyrzucała recenzenta na pulpit, zadziwiająco przypomina te z ArmA 1.0, kiedy to brak addonu/tekstury/klasy/etc. skutkował właśnie nie komunikatem o jego braku ale CTD. Znaczy się, ja rozumiem, wysłanie bety ze znanymi błędami w silniku, modelach/mapach etc. bo naprawa tego kosztuje czas, a deadline blisko, ale żeby wysłać z takimi błędami w configu, do naprawienia najdalej w parę godzin? Chyba, że sami już się w swoim configu nie łapią, co jest możliwe.

5. Tak żartem: A nie szło po prostu wciągnąć ludzi od ACE na listę płac i wydać to jako samodzielny dodatek? Byłoby szybciej, taniej i na pewno lepiej :grin: .

* tak, wiem, wiem, marketing a'la BIS.
** chociaż możliwe, że podstawą silnika był silnik ArmA 1.0 (co jest całkiem możliwe, poważne prace nad ArmA 2 rozpoczeły się właściwie w chwili wydania ArmA), z pominięciem wszystkich poprawek jakich później dokonano, bo łatwiej gotową grę 2 lata łatać niż modyfikować silnik w czasie developingu.
*** powiedzmy sobie szczerze - gdyby nie celność AI walka przypominałaby strzelanie do kaczek.
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 29 kwi, 2009 00:42

Kireta napisał(a):Tak żartem: A nie szło po prostu wciągnąć ludzi od ACE na listę płac i wydać to jako samodzielny dodatek? Byłoby szybciej, taniej i na pewno lepiej
Czy ja wiem czy żartem? Spora liczba sławnych mod i addonmakerów trafiła do studiów tworzących gry - w świecie OFP choćby Ebud czy Offtime. (w innych środowiskach to też popularne - choćby Valve, które 'wchłonęło' autora Minervy)

Płatny ACE to lamerski pomysł (słowo dobrane by pokazać, jak bardzo nienawidzę takiej perspektywy), ale wbudowanie w engine tego wszystkiego co oferuje i dodanie i jeszcze dalsze urealistycznienie modeli, wartości, i przedewszystkim: features; to znakomita droga do uczynienia świetnej kontynuacji.


A takto? Chyba tylko dla SP. Jeśli będzie dało się w nie grać...
Ostatnio edytowano Śr 29 kwi, 2009 11:29 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 29 kwi, 2009 05:57

Moim zdaniem postęp techniczny jest jeszcze nie wystarczający aby stworzyć grę jaką oczekujemy, przynajmniej BIS nie może sprostać takiemu wyzwaniu. Może za 10-15 lat technika ruszy tak, że faktycznie AI będzie naprawdę inteligentne z zachowaniem wszystkich zasad pola walki łącznie z ogromnym obszarem działania + ekstra grafiką. Może taka będzie, nie wiem Arma 3 ? ale musiała by wyjść dopiero za 15 lat aby BIS nabył więcej doświadczenia. :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostŚr 29 kwi, 2009 09:47

Jeszcze parę ogólników i dyskusja o ArmA2 zamieni się w ultimate parliament simulator.

sami eksperci jak widać z informatyki tutaj krążą...

Czy ja wiem czy żartem? Spora liczba sławnych mod addonmakerów trafiła do studiów tworzących gry - w świecie OFP choćby Ebud czy Offtime. (w innych środowiskach to też popularne - choćby Valve, które 'wchłonęło' autora Minervy)

fakt, choćby to, co stało się z CSLA pod OFP - wchłonęli ich do BIS/BIA i tyle żeś my widzieli ich desert expansion.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

eJay

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 133
  • Dołączył(a): Pt 04 lis, 2005 10:57

PostŚr 29 kwi, 2009 11:42

Gdyby vilas te twoje zachcianki BiS spełnił to byś klął, że masz w 800x600 i niskich detalach 5fps na nowym sprzęcie :twisted: Nie porównuj proszę Payne'a (tytuł o małych planszach, zamkniętych korytarzach) do otwartego środowiska, gdzie znajduje się milion obiektów (ArmA).
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 29 kwi, 2009 12:03

eJay, sprowadzasz do skrajności - nie musimy mieć ragdolla, jednak czy nie śmieszy Cię trochę fakt, że za kasę w nowym produkcie dostajesz mniej, niż w fanowskiej modyfikacji za darmo?


Trochę jak ewolucja wsteczna
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

eJay

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 133
  • Dołączył(a): Pt 04 lis, 2005 10:57

PostŚr 29 kwi, 2009 12:09

Jakby to było takie proste to namiastka ragdolla ukazałaby się choćby w ACE. Tak nie jest. Zgadnij czemu?

HAV

PostŚr 29 kwi, 2009 13:09

Havok jak już ;) :PP
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron