Teraz jest Śr 16 lip, 2025 16:36


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Spitfire

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 394
  • Dołączył(a): So 13 mar, 2010 17:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostCz 22 lip, 2010 14:57

a reinstall ts'a? probowales? :co:
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostCz 22 lip, 2010 15:06

Bravo tu Alfa słyszę Cię na 5 (skala od 1 do 5)

pomysł bardzo dobry - do tej pory stosuje się tę skalę w realu - więc dlaczego by u nas nie? :)

Panowie - starać się maksymalizować próby rozwiązania problemu we własnym zakresie - jeżeli wszystkim działa poprawnie a jednej osobie nie - to nie jest to wina ACRE ile specyfiki konfiguracji "systemu/TS3/karty dźwiękowej/sterowników/mikrofonu/głośników/słuchawek itp" ... tzn. wg popularnego powiedzenia: problem tkwi między krzesłem a klawiaturą ;)
Obrazek
Offline

Spitfire

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 394
  • Dołączył(a): So 13 mar, 2010 17:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostCz 22 lip, 2010 22:25

Jaromaz napisał(a):czy to SQ i te opcje obok w ogóle działają



Działają, bez tego nie można nadawać.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 23 lip, 2010 01:18

nawet tego nie sprawdziłem - po prostu odruchowo (jak w realu) ustawiałem SQ i wszystko było OK :)

Co do tego błędu - trzeba to sprawdzić - ew zwracać uwagę/pamiętać o tym ... dopóki nie wyjdzie poprawka.
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPt 23 lip, 2010 12:50

Mi sie wydaje ze nienajlepiej jest skalowana glosnosc 3D. Wraz z oddalaniem sie mowiacych osob glosnosc nie maleje tak jakby miala. Czesto slyszalem glosy osob jakby byly blisko mnie a byly z 50m oddalone.
Inna sprawa ze to moze byc roznym ustawieniem mic'ow

Brakuje tez deformacji glosu na radiu. Mam wrazenie ze te nasze Walkie-Talkie przenosza cale pasmo czestotliwosci. W realu tak nie jest. Pasmo jest obciete mocno do czestotliwosci charakterystycznych dla ludzkiego glosu (jakies 2kHz-6kHz)
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 23 lip, 2010 13:14

Na 100% dużo zależy od ustawień mikrofonu - np. Chickena mam na TSie ściszonego do -5db tak wali po uszach :)

Jest deformacja głosów na radiu (tu właściwy fragment) - ale tak w 100%ach nie do końca zgodna z rzeczywistością :)
- brakuje mi przy większych odległościach głośnego szumu i cichego nadającego ... ale może to wprowadzą
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPt 23 lip, 2010 13:49

No wlasnie o to chodzi ze ta deformacja jest troche zla. Wyglada jakby dodawali distortu, ale samo pasmo czestotliwosci nie jest obciete. Co gorsza wlasnie, jesli rozmawiajacy sa relatywnie blisko siebie, to znieksztalcenia nie ma i przez radio slychac normalny glos.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 23 lip, 2010 14:18

no nie jest tak do końca normalny - ma po prostu bardzo mały distortion - ale to akurat zgodne z rzeczywistością - na dobrych radiach przy bliskich odległościach głos jest również czysto brzmiący :)

tak czy inaczej taka modulacja głosu jak jest w ACRE i tak dodaje smaczku :) i pozwala odróżnić komunikat na radiu od zwykłej komunikacji głosowej (co na A2TS nie było do końca dobrze oddane).
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPt 23 lip, 2010 14:48

Moze sie nie znam ale na pewno nie bedzie brzmiec glos z radia tak samo jak real. Jest wiele czynnikow ktore to powoduja.

Przede wszystkim mikrofon. Zeby uzyskac czysty glos bardzo zblizony do reala, musialbys uzywac studyjnego mikrofonu. Miki w headsetach czy walkie-talkie po prostu sa za slabe. Kup sobie nawet polprofesjonalny mik za do 500zl, nagraj swoj glos a potem odtworz - zobaczysz ze sie nie poznasz ;)

Druga sprawa to filtrowanie glosu. Wejsciowy sygnal jest filtrowany (obcinana jest gora i dol zostawiajac czestotliwosc wystarczajaca do mowy). W ten sposob zmniejsza sie zaklocenia na wejsciu.

W ten sposob glos przez radio po prostu nie moze byc identyczny do oryginalu. Potem dochodza kwestie zamiany medium (analog lub cyfra) i modulacja FM. Glos moze byc tez normalizowany (kompresja/limiting). Na koniec w odbiorniku moze byc obrobka w celu zapewnienia wiekszej czytelnosci glosu.
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 23 lip, 2010 16:03

W ten sposob glos przez radio po prostu nie moze byc identyczny do oryginalu

ale nie jest - zrób test w ACRE :)
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPt 23 lip, 2010 16:12

ojej. niebedziemy sie klocic o pojedyncze bity. Po prostu glos jest zbyt czysty. Jak sam zauwazyles czasem trudno okreslic jesli glos dochodzi z radia czy nie, co po prostu jest w realu niemozliwe.
Offline
Avatar użytkownika

wektork

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 135
  • Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 22:56

PostPt 23 lip, 2010 18:30

Jaromazowi nie chodziło o to, że w radiu słychać czysty głos (jak by ktoś obok mówił).
Tylko o to, że głos jest bardziej realny czyli zniekształcony. (w porównaniu A2T)
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 23 lip, 2010 19:48

Jak sam zauwazyles czasem trudno okreslic jesli glos dochodzi z radia czy nie

w przypadku A2T - w ACRE "Voice chat over the radio *is* distorted by default" ;)
Obrazek
Offline

Spitfire

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 394
  • Dołączył(a): So 13 mar, 2010 17:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostPn 26 lip, 2010 00:33

Kod: Zaznacz cały
18. * Radio
standarowe wywolanie:
KOGO WOLASZ .... TU ... KTO WOLA ...odbior.
przyklad:
Alfa TU Bravo...odbior.
TU Alfa...zglaszam sie.
Alfa, udaj sie do sektora 086-055 odbior
Przyjal (wymagane potwierdzenie oznacza zrozumialem/wykonuje).
Jezeli masz jakies pytania jak sie udac do sektora 086-055, nie mow "Przyjal, ale jak tam dojsc.", tylko zadaj pytanie, i jak wszystko bedzie jasne dopiero potwierdz "Przyjal".

i tu komunikacja moze sie juz skonczyc, uzycie formy:
Przyjal, ..bez odbioru
oznacza , zrozumialem i zrywam komunikacje/nie moge prowadzic dalej komunikacji itp. wiec uwazac kiedy uzywacie zwrotu "bez odbioru".

bledne wywolania: Tutaj Zdenek do Kazika, lub Tutaj Bravo do Alfy, Tu Kazik do HQ, i wszelkie inne kiedy siebie wymieniamy na poczatku.


panowie, przestrzegać tego :rules:

Orginał
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 26 lip, 2010 02:00

ACRE jest w fazie poczatkowej rozwoju, takie rzeczy jak kanal pojazdu, oddzielne klawisze do roznych radio's, szepty wszystko jest w planach.. wiec cierpliwosci i poczytac troche: tutaj co do planow.

(nie pytac/mowic co misja, ze 3D jest za glosne .... jak ma byc poprawione z misji na misje skoro maja to poprawic patchem... a misje grane sa obecnie na 1.0.3 bez patcha)

Czwartek
Ktos#1 - 3D za glosne, do 50m slysze jakby byli kolo mnie..
!R - tak mamy testy , to nowy blad w 1.0.3 w nastepnym patchu obiecali poprawic.
Ktos#1 - to dobrze..:)

Piatek
Ten sam Ktos#1 - ACRE jest do dupy , slysze ludzi ktorzy mnie zagluszaja, 3D jest za glosne
!R - tak mamy testy, to blad w 1.0.3 w nastepnym patchu obiecali poprawic.
Ktos#1 - to dobrze..:)

Sobota
Znowu Mr.Ktos#1 - Slysze ludzi jakby blisko, ktorzy mnie zagłuszają, 3D jest za glosne, to ACRE ma bledy ?
!R - tak mamy testy, jak mowilem to blad w 1.0.3 w nastepnym patchu obiecali poprawic.
Ktos#1 - to dobrze..:)

Niedziela

Juz myslalem, ze doszlo ale Ktos#1 - Dzis podczas gry do 50m slyszalem ludzi jakby byli kolo mnie..
!R - ????? :beksa:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron