Teraz jest Wt 15 lip, 2025 09:01


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 14:32

na mym kompie skype mulil nawet jak sie go nie uzywalo. I tak samo mozna powiedziec o TS3 ze bedzie obciazal system wysyla/odbiera wiekszy strumien danych.

Na mym kompie skype nie mulił :) kwestia kompa również - program był przełomowy (z tą jakością dźwięku i minimalnym opóźnieniem + szyfrowanie - to zużywało procka). W TS3 nie widzę żadnego obciążenia (ale to też może być kwestia szybkiego procka).

z twoim ww. argumentem sie nie moge zgodzic. A juz w ogole z tym o wymogu symetrycznego polaczenia.

Ja nie wspominałem o symetrycznym/synchronicznym (piotras) - ale w zależności od kodeka będzie większe lub mniejsze zapotrzebowanie na wyjście - w Armie jest chyba dość wysokie przy tych zacięciach przy tym domyślnym kodeku (a i tak o słabej jakości) - czytałem jednak, że po nowszych paczach Army kodek Mumble będzie jednym z możliwych do wyboru :)

Przy okazji - ten chaos komunikacyjny, który był słyszalny w Bravo ostatnio, był równocześnie bardzo ciekawy (bardzo przyjemnie się tego słuchało) :) - ale jeżeli mam wybierać nudy/ciszę i zwiększyć tym samym szanse na pozytywne wykonanie zadania - to wybieram nudy :)

ok - to konstruktywnie - trzymajmy się testów :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 14:54

Rafalski napisał(a):Jezeli tak, to ten system moze zadzialac. ! (kazdy RTO i przyszly musi miec wlasiwy keybiding TSa do kanalow, by nie bawic sie juz w czasie misji) co mozna zrobic rozsylajac plik configu TS'a czy cos do kazdego na forum.

Źle mnie zrozumiałeś.

Mamy 2 kanały:
1) Kanał ogólny, na którym siedzą wszyscy. Generalnie nie używają TSa
2) Kanał dla RTO. Na nim odbywają się rozmowy przez radio pomiędzy grupami.

Jeżeli jesteś dowódcą Alfa i chcesz przekazać Bravo, żeby przesunęli się pod kamień w DC22:
RTO jest Jaromaz.

---Na voipie---
Rafalski: Jaromaz, przygotuj się do nadania komunikatu.
Jaromaz: gotów.
Rafalski: Bravo, tu Alfa. Przesuńcie się pod kamień w DC22. Osłaniamy was.
Jaromaz: Proszę o ciszę, nadaję komunikat.
---na TSie---
Jaromaz: Bravo, tu alfa. Odbiór.
---VOIP---
RTO Bravo: Proszę o ciszę, odbieram komunikat.
---TS3---
RTO Bravo: Alfa, zgłaszam się.
Jaromaz: Bravo, udajcie się do kamienia w DC22. Osłaniamy was.
RTO Bravo: Zrozumiałem. Bez odbioru.
---VOIP---
RTO Bravo: Alfa chce żebyśmy udali się do kamienia w DC22. Mamy osłonę ogniową.
TASMAN (dowódca Bravo): Ok panowie, ruszamy.

Dowódcy siedzą na ogólnym więc w razie czego można szybko nadać komunikat o zagrożeniu, a ograniczy to komunikaty do minimum.

A co w przypadku śmierci RTO?
To co w rzeczywistości - nie ma łączności z danym oddziałem. Doda to takiego smaczku, że będą tak samo cenni jak medycy i tak samo będą oszczędzani w sytuacjach bojowych :).
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 25 sty, 2010 15:03

w ACE2 nie ma możliwości oceny uszkodzeń radia na plecach RTO podczas ostrzału? (przecież gdy ginie nie zawsze radio się rozpieprzy)? trzeba im to dodać do listy zadań :)

tsuki napisał(a):A co w przypadku śmierci RTO? To co w rzeczywistości - nie ma łączności z danym oddziałem. (...) będą tak samo cenni jak medycy i tak samo będą oszczędzani w sytuacjach bojowych

To by było super :)

Nie znam się - ale naprostujcie - czy takich wielkich stacji jak ma RTO nie używa się na większych odległościach? a na takich odległościach jak nasze typowe działania nie wykorzystuje się tylko takich zwykłych małych nadajników jak w Armie w wyposażeniu? jak jest z szyfrowaniem w każdym z tych rodzajów - jest w ogóle wykorzystywane w realu? (szukam usprawiedliwienia dla wielkości tego co dźwiga RTO - satelitarny na terenie o promieniu Czarnorusi? Może tylko do komunikacji z H.Q.? ...).
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 25 sty, 2010 15:12

Jaromaz napisał(a):w zależności od kodeka będzie większe lub mniejsze zapotrzebowanie na wyjście - w Armie jest chyba dość wysokie przy tych zacięciach przy tym domyślnym kodeku (a i tak o słabej jakości) - czytałem jednak, że po nowszych paczach Army kodek Mumble będzie jednym z możliwych do wyboru :)


Zaciecia nie sa spowodowane iloscia przysylanych danych. Raczej niedoskonaloscia Voipa wbudowanego w A2 ogolnie. Np. ja mam efekt czasami taki ze pierwszy ulamek czyjejs wypowiedzi slysze glosno jakby stala obok mnie a dopiero potem ta wypowiedz jest pozycjonowana. Nie wiem jak technicznie jest voip zrealizowany. czy dzwiek idzie przez serwer czy P2P. Ale z tego co gralem dotychczas, pozycjonowanie dzwieku jest bardzo waznym ficzerem ktorego nie powinnismy sie pozbyc bez zastanowienia.

BTW: sprawdz jaki traffic robi TS3 na obecnym kodeku.
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 16:05

Jakby mi zabili RTO, to sam bym staral sie nadawac przez radio, wiec moze : W razie smierci RTO, nastepny przejmuje jego funkcje. Przenosi sie na kanal TS'a RTO.

Jezeli RTO siedza na jednym kanale TS'a to ci powiedzmy trzej czy czterej + pilot ciagle slysza cala komunikacje radiowa (wspolczuje im, beda sie zagluszac).

czy nie lepiej.

Gracze siedza na ogolnym
RTO (i pilot) wchodza na kanaly przypisane do ich grup. I wtedy RTO moze sie komunikowac tylko z wybranym RTO, Lub ze wszyskimi RTO w zaleznosci jak ma zbindowane klawisze np:

1 Alpha
2 Brawo
3 Zulu
4 Chalie
5 Alpha, Brawo, Zulu, Chrlie

Takie rozwiazanie pozwolilo by nawet na rownoczena komunikacje np.
Alpha-Brawo i Charlie-Zulu, bez zagluszania sie.
RTO otrzymuje rozkazy do przekazania voip (mowa bezposrednia) wiec musi sie trzymac blisko dowodcy. Jak w zyciu!


Zrobmy Testy!
Ostatnio edytowano Pn 25 sty, 2010 16:20 przez Rafalsky, łącznie edytowano 1 raz
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 16:18

Mieszasz Rafalski, mieszasz ;).

Graliśmy do tej pory tak, że KAŻDY słyszał KAŻDEGO i grało sie dobrze. Jezeli chcesz rozdzielić RTO, to żeby każdy miał łączność z każdą grupą, przy założeniu że są 4 fireteamy potrzeba 4!=24 klawisze. Jak będą siedzieli razem też sobie spokojnie poradzą.
Jakby mi zabili RTO, to sam bym staral sie nadawac przez radio, wiec moze : W razie smierci RTO, nastepny przejmuje jego funkcje. Przenosi sie na kanal TS'a RTO.

Ha, a myślisz, że każdy dowódca wie do czego służy kazde z 10 pokręteł, 15 przycisków i 2 wyświetlaczy radia? Myslisz, że zna czestotliwości i nazwy kodowe wszystkich obiktów? Ja jestem pewny, że nie.

Jak chcemy juz symulować, to na całego Rafalski.
Narazie spadam, ale jak wrócę to jeszcze coś dopiszę.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 25 sty, 2010 16:25

tsuki napisał(a):Mamy 2 kanały:
1) Kanał ogólny, na którym siedzą wszyscy. Generalnie nie używają TSa
2) Kanał dla RTO. Na nim odbywają się rozmowy przez radio pomiędzy grupami.

czyli ci biedni RTO na jednym TS kanale slysza caly traffic radiowy non stop, nawet jezeli nic nie dotyczy ich fire teamow. A mi zalezy aby mozliwa byla komunikacja tylko Alfy z Bravo bez wlaczania w nia Charlie.
tsuki napisał(a):4 fireteamy potrzeba 4!=24 klawisze

jezeli jest RTO to potrzebuje on 5 klawiszy (uzywa 4 bo do swoich mowi na voip)

1 Alpha
2 Brawo
3 Zulu
4 Chalie
5 Alpha, Brawo, Zulu, Chrlie

oczywiscie w czasie nadawania bedzie nieslyszalny dla swoich bo mowi na TS. (chyba ze bedzie mial wlaconego voip Mowa Bezposrenia na stale)

testy ! przygotuje misje test na moje rozwiazanie , bede potrzebowal min 6 osob do testu.
na dzisiaj bedzie gotowa.
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 25 sty, 2010 16:52

Ztrozumiałem Rafalski za pierwszym razem. Nie trzeba było pisać ponownie :).

Po namysle przyznam ci rację, bo sprawi to, że aby zostać RTO trzeba będzie mieć pojęcie komunikacji i uniemozliwi to "podmianę" RTO przez dowódcę (zastępstwo w razie śmierci). Zobaczcie jakie daje to mozliwośc i stwarza dodatkowe sytuacje taktyczne. Terasz dowódca operacji będzie musiał wyznaczac rally pointy w razie utraty łączności (smierci RTO lub uszkodzenia radia).

Wyobraźcie sobie sytuacje - jeden FT traci radiooperatora i jest uznany za zaginiony. Nie zdążyli dojść na czas do RP i zostali na polu walki, gdy dowódca uznał misje za zakończoną. Co się dzieje w następnej misji?

Fireteam startuje w tym samym miejscu i "nadwątlonym" sprzętem, bez wiadomości o aktualnej misji i musi wrócić do bazy lub znaleźć sposób na porozumienie się z resztą :D.
Obrazek
Offline

MaXyM

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 00:10
  • Lokalizacja: Praha/CZ

PostPn 25 sty, 2010 17:10

Ja mysle ze dyskusja zaczela sie o technicznych aspektach komunikacji a skonczyla zwiekszeniem poziomu trudnosci samej rozgrywki ;)
Offline

Lt_Mic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 205
  • Dołączył(a): So 23 sty, 2010 14:38
  • Lokalizacja: Olsztyn

PostWt 26 sty, 2010 10:03

Jak by to jeszcze utrudnić zmuście wszystkich RTO (za wyjątkiem Pilota) by mieli plecak z radiem(ACE2) jak go nie ma nie ma łączności z HQ zostają tylko radia krótkiego zasięgu(ARMA2-te małe radyjka) do komunikacji w sq :]
A2C - Arma 2 Coop Polska Serwer 64 Nowe forum!

"One shot,One kill, no Luck just Skill"
"DMR/M14 FAN"
Offline

Zajcew

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 12
  • Dołączył(a): Pt 22 sty, 2010 19:10

PostŚr 27 sty, 2010 16:19

Proponuję jeszcze ustawić losowe generowanie awarii radia.

Wypróbujmy schemat do siebie voip bezpośrednia ,dowódcy do siebie na ts3 lub voip
Offline
Avatar użytkownika

LatriX

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 109
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:32

PostPn 01 lut, 2010 10:50

No robiliśmy już tak na paru rozgrywkach i raz bardzo dobrze to się spisało, grało wtedy nieco ponad 10 osób, podzieliliśmy się na 2 ft no i wtedy komunikacja pięknie bez zarzutu chodziła :)
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 01 lut, 2010 14:53

Ja nadal jestem za whisperami (podziale na TS3 na teamy) (nie było jeszcze testów ... ) - bo to zależy od gracza - np. Dread'a i resztę na Voipie słyszałem bardzo dobrze - ale już tsuki ciągle ciął i rwał - musiał powtarzać po kilka razy - a znowu na TSie było go słychać doskonale ...

a tutaj porównanie prędkości komunikacji - Rafalsky słyszany najpierw na TS3 a po nim, z duuużym opóźnieniem, VOIP - a ten czas może być bardzo istotny podczas akcji (gdyby wykorzystywać TS3 jako radio).

ponawiam prośbę o testy ... :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Rafalsky

Major

Major

  • Posty: 748
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:27
  • Lokalizacja: Londyn

PostPn 01 lut, 2010 15:36

Jaromaz napisał(a):gdyby wykorzystywać TS3 jako radio).

przeciez TS jest wykorzystywany jako radio :?:
- "Nigdy nie mów ludziom, jak mają wykonywać swe zadania. Powiedz im tylko, co mają robić, a będziesz zdziwiony ich pomysłowością."
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 02 lut, 2010 01:57

jako radio w komunikacji wewnątrz teamu przy akcji lub w większym oddaleniu
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron