Szukając rozwiązania swoich problemów z Natural Selection 2 trafiłem na coś, co chyba wyjaśnia czemu niektórym tak pomagał parametr "MaxMem" czy jakoś tak. Może komuś jeszcze pomoże? (nikt chyba o tym nie mówił, a jest to dosyć istotne)
SgtBarlow z pomocy technicznej UW na forum napisał(a):Windows 32-Bit
The Common Problem32Bit systems can only Map a total combination of 4GB of System Dedicated RAM & Video RAM (http://support.microsoft.com/kb/929605); This means if you have 4GB of System RAM & a GPU with 1GB of Video RAM your 32Bit system will map less System RAM and some of your Video RAM, not always all of it (!).The SolutionThis is a problem for all games and the work around provided by all game engiens is to load only what it needs & unload resources that are no longer in use in order to try and run smoothly with the reduction of available memory caused by the 32bit system or simply a lack of it installed to begin with.
(...)
If you notice artifacts in other games or stutters, this could be be your potential problem if you have a 32Bit system with 4GB Ram installed. The other cause is if you simply don't have enough Video Ram on your GPU in the first place for that game to run properly.Here are some things to try (Let me know if it works) but at some stage you should consider buying a 64Bit system running a 64Bit OS.* Got 4GB of RAM & 1GB GPU?, You could remove 1GB of RAM so your system can try & map all your Video memory.Only do this if your a confident system builder, poor handling & storage of a chip and exposure to static will damage it.* In your GPU settings panel, Lower the number of Pre-Rendered frames to 1 or 0(Results vary on systems changing this setting up and down will get rid of or create problems like: Input Lag & Stuttering)
Poza tym wszystkim XP'kowcom polecam serdecznie ten o to parametr:
-malloc=tbb3malloc_bi Przywraca on stary, dobry alokator pamięci z v1.60, przywracając użytkownikom "klasyka" dużo klatek. Warto też poeksperymentować z innymi alokatorami.
i przypominam, że niektórzy będą musieli wyłączyć AToC "ręcznie" w configu, znajdującym się w
Moje Dokumenty\ArmA 2\ArmA2OA.cfg. Jeśli masz piękniusią trawę i "pełne" korony drzew, sprawdź to, może tam właśnie leży Twój problem performance gry. Chcesz skończyć z
AToC=0;.
Możecie także spróbować zmienić liczbę pre-renderowanych klatek na 0 (ciężko mi ocenić przyrost klatek z tym związanym):
GPU_MaxFramesAhead=0;
GPU_DetectedFramesAhead=0;Od biedy można też upewnić się, że BIS nie próbował wcisnąć Ci obsługi większej ilości dodatkowych wątków, mimo mniejszej ilości "jaj" Twojego procesora. Komenda
-exThreads=3 do linii komend pomoże Ci przywrócić standardowe ustawienia z paczy 1.54+ dla procesorów z 2 rdzeniami. Zawsze możesz też sam pokombinować z ustawieniami, info jest na wiki BIS'u (link u nas w bannerach na stronie).