Teraz jest Cz 19 cze, 2025 20:54


Tworzenie jednostki (createUnit)

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

Tworzenie jednostki (createUnit)

PostŚr 15 lut, 2006 21:29

Nie wiem, dlaczego ale nie chce mi stworzyć jednostki za pomocą tej komendy. Co może być nie tak :?:

Kod: Zaznacz cały
_soldier = "SoldierWB" createUnit [getmarkerpos "k1", groupBravo, "",0.5,"PRIVATE"]
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Qast

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 38
  • Dołączył(a): Śr 25 sty, 2006 16:07
  • Lokalizacja: miasteczko koło Wawy

Odpowiedź.

PostCz 16 lut, 2006 17:16

1. W pewnym momencie napisałeś tak:
getmarkerpos

Może spróbuj usunąć litery:
marker

I napisać tak:
_soldier = "SoldierWB" createUnit [getpos "k1", groupBravo, "",0.5,"PRIVATE"]

2. Usuń znak _ przed soldier.

Jeśli to nie pomoże to niestety niewiem. :|
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostCz 16 lut, 2006 17:23

"SoldierWB" createUnit [getmarkerpos "k1", groupBravo, "",0.5,"PRIVATE"]
Ja bym raczej tak zrobił. To co on napisał nie zadziała, chyba że zamiast markera dasz jakiś obiekt.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

PoP

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 238
  • Dołączył(a): Pt 14 sty, 2005 17:11

PostCz 16 lut, 2006 17:25

groupBravo musi byc istniejaca grupa.
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 16 lut, 2006 17:49

Propozycje Qast i reyharda nie działają. A to co napisał PoP może być prawdą zaraz spróbuje stwożyć grupe o nazwie alpha i zobacze czy się pojawi. A nie było by możliwości aby bez tego to zrobić (to znaczy bez dodatko9wej grupy)??
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 16 lut, 2006 19:19

groupBravo to przypadkiem nie ma być nazwa jednostki a nie grupy? Mi w inny sposób nie działa :/
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 16 lut, 2006 19:40

Korzystałem z spisu komend na OFPC sam sobie tego nie wymyśliłem, ale spróbuje z nazwą inna niż grupy.

DODANE

Oscypek poraz kolejny udowodniłeś że doskonale znasz sie na komendach w OF. Dzięki za pomoc i warto by było zmienić w spisie komend z nazwy grópy na nazwe jednostki.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline

Wings303

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): N 11 mar, 2007 17:51

PostŚr 22 sie, 2007 13:24

Nie wiem ja robie tak:
Robie skrypt o nazwie create
A w nim
Kod: Zaznacz cały
"SoldierWB" createUnit [getmarkerpos "k1", PLAYER, "",0.5,"PRIVATE"]

Potem robie wyzwalacz i w nim w polu przy aktywacji wpisuje
[] exec "create.sqs" I.. Nic włączam misje i nic. W punkcie k1 nie ma żadnego żołnierza.
Co robie źle. Mam ver.1.46 więc u mnie może to nie działać.
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostŚr 22 sie, 2007 13:53

PLAYER to zmienna zastrzeżona dla gracza, który nota bene już jest zadeklarowany w twojej misji.
Także nie sądzę aby udało ci się sklonować/utworzyć samego siebie w grze.
Offline

Wings303

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): N 11 mar, 2007 17:51

PostŚr 22 sie, 2007 14:19

To jak ja mom to zrobić krok po kroku??
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostŚr 22 sie, 2007 20:00

1) Stwórz następujący skrypt: cr.sqs
Kod: Zaznacz cały
;cr.sqs

;polecenie stworzenia grupy tam, gdzie chcesz aby dołączył żołnierz
;np. do ciebie w grze
chlopaki = group PLAYER

;polecenie tworzenia żołnierza w miejscu położenia markera "w1"
"soldierWB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
exit

2) wprowadz na mapie marker "w1" tam, gdzie chcesz aby pojawiła się jednostka
3) uruchom w misji skrypt (np. radiem) i baw się dobrze.

P.S> w odniesieniu do wcześniejszych postów dotyczących grupy (PoP ma rację) - komenda createUnit nie zadziała jeżeli nie ma danej grupy zadeklarowanej w grze (wydaje się że nie ma to nic wspólnego z nazwą własną jednostki). Dlatego też istotne jest aby być pewnym że dana grupa istnieje w misji, najlepiej więc stworzyć ją poleceniem nazwa_grupy = group nazwa_gracza
Offline

Wings303

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): N 11 mar, 2007 17:51

PostCz 23 sie, 2007 15:04

Działa :] A zeby należał do innej grupy? Albo żeby nie należał do żadnej?

A oprócz tego jak sprawić aby stworzyło się tylu żołnierzy ilu było na początku misji. Np. zginęło 3 to 3 do mnie dołączy.?
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostCz 23 sie, 2007 15:10

Tu jest wszystko co potrzebujesz:

Kod: Zaznacz cały
nazwa_grupy = group nazwa_gracza


...Albo żeby nie należał do żadnej?...

Nazwa grupy musi istnieć w grze.
Można spróbować stworzyć grupę pustą ale tego nie testowałem.

Np. zginęło 3 to 3 do mnie dołączy.?

Można uruchamiac skrypt za każdym razem, kiedy zginie twój żołnierz (z ewentualnym opoznieniem).
Tak jak tutaj:
http://www.ofp.lua.pl/viewtopic.php?t=8656
zamiast zmiany uzbrojenia skrypt jak wyżej.
Offline

Wings303

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 18
  • Dołączył(a): N 11 mar, 2007 17:51

PostCz 23 sie, 2007 15:34

Zrobiłem taki skrypt z twoja pomocą oczywiscie.

Kod: Zaznacz cały
;cr.sqs

;polecenie stworzenia grupy tam, gdzie chcesz aby dołączył żołnierz
;np. do ciebie w grze
chlopaki = group PLAYER

;polecenie tworzenia żołnierza w miejscu położenia markera "w1"
"SoldierEB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
"SoldierEB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
"SoldierEB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
"SoldierEB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
exit


I oni zaraz lecą do mnie... a nie da się ich jakoś odłączyć??
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostCz 23 sie, 2007 17:43

Widocznie coś w sobie masz że lecą do ciebie :PPPP

Zrób tak:

Kod: Zaznacz cały
;cr.sqs
chlopaki = group PLAYER
"soldierWB" createUnit [getMarkerPos "w1", chlopaki]
[PLAYER] join grpnull
exit
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 6 gości