Teraz jest Wt 24 cze, 2025 23:26


Połączenie lini by stworzyć bryłe

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

sjojok

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 16:16
  • Lokalizacja: Gliwice

Połączenie lini by stworzyć bryłe

PostN 08 sie, 2004 18:28

jak połączyć prostokąty by stworzyć bryłe ??
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostN 08 sie, 2004 19:42

Jeśli dobrze zrozumiałem twoje pytanie to zaznaczasz dwa pukty (jeden z jednego prostokąta, jeden z drugiego prostokąta) i wciskasz Shift+D.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

sjojok

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 16:16
  • Lokalizacja: Gliwice

PostN 08 sie, 2004 20:28

prawie mnie zrozumiałeś chce żeby między tymi puntkami była linia łącząca je
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostN 08 sie, 2004 21:10

Już całkiem nie rozumiem :| Jaka linia? Może zaznacz cztery punkty i wciśnij F6? :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

sjojok

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 16:16
  • Lokalizacja: Gliwice

PostN 08 sie, 2004 21:21

chodzi mi o to że na widoku 3d są dwa prostokąty są ustawione równolegle i che połączyć ich wierzchołki razem ze sobą liniami zapomiałem dodać że dzisiaj rozpoczełem nauke robienia addonów z poradnika autorstwa Smookie i by zrobić jeden etap musze umieć to

Wysłany Nie 8.08.04, 21:22:

tak dokładniej chodzi mi o etap "Zaznacz nowy face i wciśnij W (linie idą w prawo). Teraz korzystając z widoku 3D Preview połącz boczne punkty tak by powstała taka bryła."
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostN 08 sie, 2004 22:20

To tak jak mówiłem w moim drugim poście :) Zaznacz dwa punkty z jednego prostokąta oraz dwa z drugiego i wcisnij F6. Dzięki temu utworzysz nowy prostokąt (tzw. face).
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostN 08 sie, 2004 22:28

Prosty schemat - bryłe tworzą face'y (sześcian = sześć face'ów, sześcian z wnętrznem - 12), a face'y składają się z lini - minimum 3 linie aby stworzyć face'a.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 08 sie, 2004 22:32

Jeśli kolega Sjojok zna troche angielski... polecam ten poradnik. Jest prosty i bardzo dobry :]
Offline
Avatar użytkownika

sjojok

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pt 06 sie, 2004 16:16
  • Lokalizacja: Gliwice

PostPn 09 sie, 2004 10:39

dzięki
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Marker

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2006
  • Dołączył(a): So 24 lip, 2004 14:32
  • Lokalizacja: Osaka

PostPn 09 sie, 2004 12:35

a czy z 12 pkt da się zrobić jeden face ?? Jesli tak to jak ?? (F6 nie skutkuje)
Obrazek

"Jako arabski gej-satanista zmarzniete uszy wolę sobie ogrzewać przy płonacym kościele "
Offline
Avatar użytkownika

SiD

Major

Major

  • Posty: 588
  • Dołączył(a): Pn 26 lip, 2004 17:09
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPn 09 sie, 2004 12:48

12pkt to jest 6 lini ja bym starał sie ograniczyć w robieniu face'ów z dużej ilości ścian, ale bodajże sie da, jak ktoś zaawansowany w o2 napisze to będzie wszystko jasne.
Offline
Avatar użytkownika

Diesel

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 338
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 12:45
  • Lokalizacja: Lublin

PostPn 09 sie, 2004 13:15

marker napisał(a):a czy z 12 pkt da się zrobić jeden face ?? Jesli tak to jak ?? (F6 nie skutkuje)

Nie można. Face może mieć najwięcej 4 punkty i nic tego nie zmieni.
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

PostCz 16 wrz, 2004 20:56

Małe sprostowanie.

Wszyscy wiemy co to wierzchołek. Posiada on następujące informacje:
- Pozycja (wektor wodzący [x, y, z]),
- Normalna (oznacza kierunek, w którym skierowana jest płaszczyzna w tymże punkcie - jeżeli płaszczyzny są gładkie, to wystarczy użyć opcji Recalculate Normals),
- Tekstura (w zasadzie to cała płaszczyzna powinna posiadać ten parametr, a nie poszczególne wierzchołki, ale jakkolwiek by było - do jedenego wierzchołeka można podczepić jedną teksturę),
- Współrzędne na teksturze ([u, v]).

Teraz łącząc w odpowiedni sposób wierzchołki można uzyskać fragmnety płaszczyzn w przestrzeni, z czego podstawowym tworem, z którego można wszystko zbudować jest face. Zawiera on uporządkowaną trójkę numerów wierzchołków. Kolejność wierzchołków wyznacza kierunek zwrotu face'a (face'y nie są obustronne, aby zaoszczędzić na czasie podczas rysowania).

Aby bryły trójwymiarowe (mesh'e) były przejżyste, edytor grupuje face'y w polygony (wielokąty), stąd obserwując sześcian nie zobaczymy przekątnych ścian, ujawniających obecność 2 face'ów w ścianie. Aby zbiór face'ów możnabyło nazwać polygonem, wszystkie face'y muszą być równoległe do siebie, ale O2 chyba nie będzie grupował face'ów sam.

Robiąc coś w O2 nie można patrzeć na linie, tylko na face'y. Widoczne linie w edytorze to krawędzie face'ów. Stąd szcześcian, mający 8 wierzchołków, posiada 12 krawędzi (linii), ale na każdą ścianę przypada po 2 face'y, więc face'ów jest tyle co i krawędzi.

Gdyby kogoś interesowały inne techniki modelowania, w których nie operuje się na wierzchołkach, krawędziach i na face'ach, tylko na (adekwatnie do powyższych) wierzhołkach, krzywych w przestrzeni (spline'ach) i płaszczyznach wyższych rzędów, to polecam 3D Studio, które posiada opcję exportu do formatu .3ds, który może być importowamny (z zachowaniem i auto-konwersją tekstur) do O2 Light'a.

p.s. Sorki za propagandę.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 16 wrz, 2004 21:36

Hmm...ten temat to chyba dowód na to że poradniki BIS, które przetłumaczył MaRcin, warto jednak zamieścić na stronie.
Offline

MarioTheGreat

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 20
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2004 18:57

PostPt 17 wrz, 2004 11:19

Chyba nie jest aż tak źle. Każdy, kto będzie miał problem rozgryzieniem O2 Light'a zacznie przeszukiwać tematy na forum; może trafi na interesującą go odpowiedź.
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 17 gości

cron