Teraz jest N 22 cze, 2025 12:25


Samochodowe radyjko

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

Samochodowe radyjko

PostWt 08 kwi, 2008 17:42

Czy da się zrobić, żeby po wejściu do pojazdu można było wybrać utwór
[albo akcją, albo komendą 0-0-1], i żeby po destrukcji lub wyjściu z pojazdu
muzyka przestała grać?
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 09 kwi, 2008 12:12

Daj w wyzwalaczu cyklicznym warunek player in car przy aktywacji daj wywołanie np: skryptu [] exec "music.sqs". Tam z addAction dodasz trochę akcji z muzyką do innych skryptów odpalających muzykę. W skrypcie music.sqs robisz warunek z małpką (@), żeby sprawdzał czy gracz dalej jest w pojeździe lub cy jest zniszczony - jak znisczony lub gracz wysiadł usuwasz po kolei wszystkie akcje i skrypt kończy się.
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostŚr 09 kwi, 2008 14:20

Może takie coś [dostałem Pm'em od SaS TrooP'a - sam by napisał ale ma 3 warny] :
Kod: Zaznacz cały
;PlayRoadMusic.sqs


_veh = _this select 0
_man = _this select 1
_index = _this select 2

_tracks = [["MarsDrive",123],["track1",258],["track2",200],["track3",207],["track5",154],["track11",53],["7thDecide",237],["MarsDrive",123],["7thIAmGonaFly",244],["7thLifeless",271],["Rtrack2",177],["Rtrack4",66],["Rtrack5",66],["Rtrack7",45],["7thDarken",265]]


if musicOn then {goto"turnOff"}
musicOn = true
_veh removeAction musicAction
musicAction = _veh addAction ["Turn music player off", "PlayRoadMusic.sqs"]

_volume = 0.35
if ((typeOf _veh) in ["Jeep","JeepMG","T72"]) then {_volume = 0.45}
if ((typeOf _veh) in ["Ural","UralRepair","UralRefuel","UralReammo"]) then {_volume = 0.55}

_track = random (count _tracks)
_track = _track - (_track % 1)

0 fadeMusic _volume
#loop

_track = _track + 1
if (_track >= count _tracks) then {_track = 0}

playMusic ((_tracks select _track) select 0)
_endTime = _time + ((_tracks select _track) select 1)

@ ((_time > _endTime) or not musicOn)
if musicOn then {goto"loop"}
exit


#turnOff
musicOn = false
_veh removeAction musicAction
musicAction = _veh addAction ["Turn music player on", "PlayRoadMusic.sqs"]
0 fadeMusic 0
exit

Tylko nie wiem co do końca z tym zrobić :oops: :oops:
Ostatnio edytowano Śr 09 kwi, 2008 14:34 przez Operator, łącznie edytowano 1 raz
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 09 kwi, 2008 14:27

Jak nie wiesz to polecam wysukiwarkę. :]
SaS TrooP - próbowałeś użyć tego skryptu?
Offline
Avatar użytkownika

SaS TrooP

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1143
  • Dołączył(a): Wt 06 cze, 2006 17:18
  • Lokalizacja: Wodzisław

PostŚr 09 kwi, 2008 15:59

Nareszcie. Problem polega na tym, że bym to wczoraj zobaczył, ale nie miałem czasu. Ten skrypt pochodzi z misji Abandoned Armies, wersja dokładnie 1.4
Zaraz zajrzę i dam sprawozdanie, ale nie jestem dobrym skrypterem, więc mogę się nie domyślić, zwłaszcza, że on zrobił wszystko na .sqs (dokładnie 136 skryptów) i jeśli tego nie będzie w misji, to muszę je wszystkie przeszukać.
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostŚr 09 kwi, 2008 21:17

Kod: Zaznacz cały
;PlayRoadMusic.sqs
_veh = _this select 0
_man = _this select 1
_index = _this select 2

Co do zmieniej _index nie jestem pewien, azaliż nie jest to kolejna zmiena zastrzeżona do listy dialogowej ? Proponuje "1".
-----------------------------------
Skrypt można wywołać wyzwalaczem zgrupowaniem z pustym pojazdem "p" gdy wsiądzie do niego zawodnik "z". (" nazwy własne")
Czyli warunek:
Kod: Zaznacz cały
(z in p)

aktywacja
Kod: Zaznacz cały
[z, p, 1] exec "PlayRoadMusic.sqs"

-----------------------------------

Co my widzimy tu dalej:
Kod: Zaznacz cały
_tracks =          [["MarsDrive",123],["track1",258],["track2",200],["track3",207],["track5",154],["track11",53],["7thDecide",237],["MarsDrive",123],["7thIAmGonaFly",244],["7thLifeless",271],["Rtrack2",177],["Rtrack4",66],["Rtrack5",66],["Rtrack7",45],["7thDarken",265]]

To jest macierz utworów ["nazwa muzyki". długośc muzyki w sekundach]
Wszystkie one muszą być zadeklarowane w pliku description.ext.
------------------------------------
Kod: Zaznacz cały
if musicOn then {goto"turnOff"}
musicOn = true
_veh removeAction musicAction
musicAction = _veh addAction ["Turn music player off", "PlayRoadMusic.sqs"]

Umożliwia wyłaczenie i właczenie utworu z listy dialogowej użytkownika.
------------------------------------

Kod: Zaznacz cały
_volume = 0.35
if ((typeOf _veh) in ["Jeep","JeepMG","T72"]) then {_volume = 0.45}
if ((typeOf _veh) in ["Ural","UralRepair","UralRefuel","UralReammo"]) then {_volume = 0.55}

Głośność muzyki zależna od rodzaju pojazdu w którym znajdzie się gościu.
-------------------------------------

Kod: Zaznacz cały
_track = random (count _tracks)
_track = _track - (_track % 1)

Losowa muzyka ze zdefinowanej wyżej macierzy
-------------------------------------

Kod: Zaznacz cały
0 fadeMusic _volume
#loop

_track = _track + 1
if (_track >= count _tracks) then {_track = 0}

playMusic ((_tracks select _track) select 0)
_endTime = _time + ((_tracks select _track) select 1)

@ ((_time > _endTime) or not musicOn)
if musicOn then {goto"loop"}
exit

Wykonanie utworów jeden po drugim, według czasu im zadanego w macierzy (patrz wyżej) przerwane przez gracza z listy dialogowej użytkownika.
-------------------------------------
Kod: Zaznacz cały
#turnOff
musicOn = false
_veh removeAction musicAction
musicAction = _veh addAction ["Turn music player on", "PlayRoadMusic.sqs"]
0 fadeMusic 0
exit

Moduł wyłaczenia muzyki aktywowany przez gracza z listy dialogowej.
-------------------------------------

Czyli wykonanie skryptu wymagać będzie tylko wstawienie wyzwalacza (patrz kolor niebieski). Nie sprawdziłem bo nie mam czasu. Pozdrawiam. :grin:
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostCz 10 kwi, 2008 15:41

To bardzo fajne, ale ja jestem zupełnie zielony w to.
Bardzo bym prosił, żeby ktoś zrobił mi to w rodzaju przepisu.
[trzeba wyzwalacz, wpisujemy w nim... itd.]
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Offline
Avatar użytkownika

SaS TrooP

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1143
  • Dołączył(a): Wt 06 cze, 2006 17:18
  • Lokalizacja: Wodzisław

PostCz 10 kwi, 2008 16:41

Kadryl, zaskoczyłeś mnie*.

Jedna rzecz mi tu nie gra, ale na razie Operator spróbuuj tak. Tłumaczę prościej:

1. Twrozysz wyzwalacz, może być dowolna aktywacja oprócz "żadny".
2. W Warunku wyzwalacza wpisujesz "(z in p). Gdzie z to nazwa pojazdu, zaś p to nazwa gracza.
3. W aktywacji skryptu piszesz: "[z,p,1] exec "PlayRoadMusic.sqs";
4. Po winno działać. Jednak, jesli chcesz zmodyfikaować utwory to znajdujesz ścieżkę w skrypcie:
Kod: Zaznacz cały
_tracks =          [["MarsDrive",123],["track1",258],["track2",200],["track3",207],["track5",154],["track11",53],["7thDecide",237],["MarsDrive",123],["7thIAmGonaFly",244],["7thLifeless",271],["Rtrack2",177],["Rtrack4",66],["Rtrack5",66],["Rtrack7",45],["7thDarken",265]]


Teraz zauważ, iż możesz dodawać lub odejmować ścieżk iw ten sposób jak w skypicie. Po prsotu jedź wg. wzoru tutaj.

Więcej na tą chwilę nie musisz zmieniać. Ja dopiero zaczynam z bardzo zaawansowanymi skryptami, jednak jedno mi nie gra: wg. informacji Kadryla, w warunku należy wpisać (z in p). Jednak wtedy to działa tylko do jednego pojazu. Chyba naturalnie, że takowy skrypt przydzielisz każdemu tylko zmieniając nazwy.

Heh, Kadryl, prawie czterdzieści lat a takimi sprawami się zajmuje. Uszanowanko i bez obrazy
Offline
Avatar użytkownika

Operator

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 420
  • Dołączył(a): N 15 paź, 2006 12:31
  • Lokalizacja: Świdnica

PostCz 10 kwi, 2008 20:48

Bardzo dzięki za "przepis", wszystko działa, nie ma problemów.
Perz - nie rozumiesz i nie zrozumiesz.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Samochodowe radyjko

PostSo 14 gru, 2024 01:35

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Samochodowe radyjko


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 15 gości

cron