slacker7 napisał(a):Dla mnie to jakoś zbyt CoDowo wygląda.
Bo wyglądają dynamicznie i efektownie, w przeciwieństwie do statycznych skrinów z ArmA 2

.
Ja wprost przeciwnie, im bliżej do premiery, tym bardziej optymistycznie na nową grę Codemasters patrzę. A porównanie do CoD4 nawet dobrze grze wróży. O czym ten pijak pierdzieli, spytacie? Ot, już mówię:
CoD 4 było grą bardzo prostą w modowaniu, wystarczył notatnik, odrobina logiki, cierpliwości i nawet z MW dało się wyciągnąć niezłą dawkę realizmu. Ba, nawet dało się uzyskać lepszy realizm obrażeń ciała, niż jakakolwiek produkcja BISu (może w wyjątkiem VBS, nie grałem) kiedykolwiek miała. Parę ograniczeń gry sprawiało jednak, że robienie modów na realizm było grą niewartą świeczki.
Pierwszym były ciasne zamknięte mapy połączone z brakiem prostego, łopatologicznego powiedziałbym edytora map i misji.
Drugim, to, że AI nie potrafiło działać samodzielnie, tylko poruszało się po sznurku waypointów, od zapory do zapory (co zupełnie nie przeszkadzało w zamkniętych i liniowych mapach CoD4, ale w przypadku użycia ich na otwartych przestrzeniach byłoby kompletną porażką).
Trzeci to samobójcze zapędy AI, które szarżuje na wroga, bez względu na ryzyko (przez co usunięcie spawnowania postaci w trakcie misji sprawi, że po góra 5 minutach, któraś strona wybije drugą do nogi, biorąc pod uwagę stosunek sił zazwyczaj 20:1 nietrudno domyślić się którą).
Czwarty to brak "materialnego" ekwipunku żołnierza, a jedynie liczba naboi luzem, które postać wyciąga z hammerspace.
Piąty to brak pojazdów.
Szósty to problemy z tworzeniem i umieszczaniem w grze nowych modeli.
A teraz co wiemy o OFP:DR tym względem:
1. Mapa będzie wielka jak XBOX, czy da się łatwo tworzyć nowe nie wiadomo, ale łatwe tworzenie misji mamy raczej pewne.
2. Samodzielność AI na dużych otwartych przestrzeniach będzie musiała być, bo nawet najlepsze skryptowanie tras nie da AI najmniejszych szans na otwartych przestrzeniach, jeśli nie będzie potrafiło reagować na zmianę sytuacji (chyba, że będzie oszukiwać jak w ArmA, lub trafiać pierwszym strzałem z 300m, z M11 jak w IGI2*).
3. Tu, albo będą musieli albo faktycznie wyposażyć AI w ostrożność, albo umieścić w grze nieśmiertelne postacie, albo nie powiązać rozwoju gry z żadnymi konkretnymi postaciami. Zobaczy się.
4. Z tego co przebąkiwano o ekwipunku, wynika, że "materialny" ekwipunek raczej będzie. Nie liczyłbym ma hardcorowy realizm jak w Brigade E5, ale może nie będzie źle. Tak swoją drogą mam nadzieję, że te 006 w screenie z M21 to liczba zapasowych magazynków, nie naboi.
5. Dunno, lol.
6. Jeśli twierdzą, że ich nowa gra ma być tam modowalna jak stary OFP, to może źle nie będzie. A jeśli wypuszczą (najlepiej proste w obsłudze) narzędzia i (dobrze działające!!!) konwertery plików to będzie słodko.
Poza tym gra wychodzi dla ludu, więc wypuszczenie nie dokończonej gry na zasadzie "po co się męczyć, niech community sobie dokończy, nam się nie chce, może potem patche dorobimy" nie wchodzi w grę.
Na początku byłem bardzo sceptyczny wobec OFP:DR, i entuzjastyczny wobec ArmA 2. Obecnie sytuacja jest odwrotna (co jest zasługą nie CM, a BISu). Pogodziłem się, że gry marzeń nie dostanę. Teraz szukam nowej platformy do jej stworzenia. CM to rzemieślnicy, ale daje to pewność, że dostanę to za co zapłacę, BIS natomiast nie ma nic poza dawną chwałą OFP i ślepą wiarą community, które zdaje się nie widzieć, że Czesi z nich kpią, wypuszczając ArmA 2 taki jakim go widzimy**.
* co jest mało prawdopodobne biorąc pod uwagę, że to produkt mainstreamowy, konkurencja duża,
*************************
** mam nadzieję, że za miesiąc poleję te słowa ketchupem i zeżrę.
Edit
Kireta bo Ci walnę - nie łam regulaminu forum, nawet wykropkowane bluzgi są dalej bluzgami - a tego nie lubię. -Yac
"I am the bringer of death. Fall to your knees and beg for mercy... Or give me a sandwich, I'm pretty hungry."
--The Vault Dweller