Teraz jest Pn 23 cze, 2025 15:17


turtorial "Samochód w O2"

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 24 lis, 2004 14:35

Clarkson napisał(a):ale lol zeczywiscie :neutral:
ale i tak ciezko bedzie sie po roku przyzwyczajic do tego bajeru :twisted:

wlasnie robie kosze na ryz i testuje ten bajer
czuje sie jak nOOb :oops:
rany julek.. dwa lata... w glowie sie nie miesci...
usprawiedliwie sie choc troche jak powiem ze sam sie uczylem obslugi o2 bez zadnych tutoriali ? :/
zreszta niewazne, naprawde, jakbym lopata w potylice dostal :dostal:
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 24 lis, 2004 14:41

offtime napisał(a):
Clarkson napisał(a):ale lol zeczywiscie :neutral:
ale i tak ciezko bedzie sie po roku przyzwyczajic do tego bajeru :twisted:

wlasnie robie kosze na ryz i testuje ten bajer
czuje sie jak nOOb :oops:
rany julek.. dwa lata... w glowie sie nie miesci...
usprawiedliwie sie choc troche jak powiem ze sam sie uczylem obslugi o2 bez zadnych tutoriali ? :/
zreszta niewazne, naprawde, jakbym lopata w potylice dostal :dostal:


Popatrz na to z drugiej strony - nawet nie wiedząć tego, zrobiłeś dużo świetnej jakości addonów :wink: Szacuneczek :mrgreen:
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostŚr 24 lis, 2004 14:43

Następny problem

GEOMETRY LOD
brakuje tutaj jakiegos obrazka i troche ciężko jest się z orientować o co cautorowi chodzi

"Stwórz dwie bryły, tak żeby mniej więcej pokrywały się z tym, co widzisz w tle (nie muszą być idealne, po prostu 2 prostopadłościany)."

z tego nie rozumiem nic. Jakim tle - z czym te bryły mają sie pokrywać???

"Teraz zrób 4 kwadraty i ustaw je tam, gdzie są koła (ewentualnie 12 punktowe cylindry)"

mam to rozumieć ze każdy jeden z takich kwadratów ma sie pokrywać w z jednym kołem??

co do obracania to cieńcy jesteście. Ja to wczoraj sam przypadkiem odkryłem tylko nie chciało mi sie juz o tym pisać. Widać muszę być wybitnie zdolny :lol:
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostŚr 24 lis, 2004 14:52

alderous napisał(a):Popatrz na to z drugiej strony - nawet nie wiedząć tego, zrobiłeś dużo świetnej jakości addonów :wink: Szacuneczek :mrgreen:

tak sie sklada ze w dobrej jakosci to ja jeszcze nigdy nic nie wydalem, ale nieskromnie mowiac wraz z wydaniem The Unsung mam nadzieje to zmienic ;)
w kazdym razie dzieki za slowa otuchy, spadam teraz poczytac jakies tutoriale dla poczatkujacych bo moze jest jeszcze cos czego nie wiem :/
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 24 lis, 2004 16:48

KingDON napisał(a):Następny problem

GEOMETRY LOD
brakuje tutaj jakiegos obrazka i troche ciężko jest się z orientować o co cautorowi chodzi

"Stwórz dwie bryły, tak żeby mniej więcej pokrywały się z tym, co widzisz w tle (nie muszą być idealne, po prostu 2 prostopadłościany)."

z tego nie rozumiem nic. Jakim tle - z czym te bryły mają sie pokrywać???


Jeśli stworzyłeś model w 0.000 LOD, a następnie stworzyłeś Geometry LOD, to w tle powinieneś widzieć żołte linie przedstawiające model z 0.000 LOD.
Właściwie to będąc w dowolnym LOD można wybrać dowolny LOD i klikając na nim prawym klawiszem w oknie ze spisem LODów, wybrać Show at background i w efekcie mieć obrys modelu z tego LOD w tle.
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostŚr 24 lis, 2004 17:55

no dobra. Czyli musze poprostu zamknąć cały model w dwóch prostopadłoscianach ??? dlaczego w dwóch, nie mogło by być w jednym?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 24 lis, 2004 18:25

KingDON napisał(a):no dobra. Czyli musze poprostu zamknąć cały model w dwóch prostopadłoscianach ??? dlaczego w dwóch, nie mogło by być w jednym?


Musisz po prostu stworzyć bardzo uproszczony model przypominający z grubsza ten z 0.000 LOD. Gdyby nie było Geometry LOD można by przebiec swobodnie przez model w grze. Geometry LOD odpowiada z "fizyczność" modelu w grze np. decyduje na czym zatrzymają się pociski czy też inne pojazdy. Model w Geometry LOD musi być maksymalnie uproszczony i składać się z najprostszych brył np. prostopadłościanów. Możesz użyć jednego prostopadłościanu, ale w ten sposób nie oddasz dobrze kaształtu pojazdu.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 24 lis, 2004 19:04

Ups...a skoro problem z poradnikiem...nie mam tego geomerty lod w poradniku.
Ostatnio edytowano Śr 24 lis, 2004 19:17 przez Oscypek, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostŚr 24 lis, 2004 19:14

Mówcie co chcecie...u mnie to działa...w przeciwieństwie do miljona wielu opcji.I kręci się bardzo fajnie...i obracanie addonu ,bo pewnie macie zaznaczony punkty ,i zamiast "alt" trzymacie "ctrl" u mnie działa bez zarzutu.


Ech...sprawa została wyjaśniona parę postów wyżej. Radzę poczytać :]
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostŚr 24 lis, 2004 21:45

no i mam kolejny kłopot ^^

gdy chce zrobić proxy jeepdriver okazuje sie ze w moim katalogu data3d niema tego pliku. Próbowałem go zimportować z orginalnego katalogu z gry ale tam tez chyba niema tego pliku (a jezeli jest to raczej nie nazywa sie jeepdriver.p3d) a nawet jak by był to i tak by nie działał bo tamte pliki sa w odol a ja niewiem jak zrobic z nich plik mlod (próbowałem zmieniać to w odol_explorer ale przy próbie wczytania zmodyfikowanego pliku o2 zalicza crasha)

ps. Posiadam tylko wersje podstawową gry bez dodatku resistance. Czy bedzie mnie to jakoś ograniczać podczas tworzenia modeli ?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostŚr 24 lis, 2004 21:51

¦ciągnij pliki z demo OFP:CWC

http://www.geocities.com/kungtotte/

One są od razu w formacie MLOD.
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostCz 25 lis, 2004 17:43

ale tam tylko niektóre pliki są w MLOD, takie ktore mają p3d_ na końcu.
Reszta jest chyba odol( w tym jeepdriver) i niechce działać.
Na tej stronce cos pisało o tych plikach z _ i bez ale w tym momencie strona nie działa i niemoge tego sprawdzić. Z kad wziąść dobry plik jeepdriver ?
W ogóle co to za badziewie z tymi mlod i odol ? Po co to jest? :-x
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 25 lis, 2004 18:07

KingDON napisał(a):ale tam tylko niektóre pliki są w MLOD, takie ktore mają p3d_ na końcu.
Reszta jest chyba odol( w tym jeepdriver) i niechce działać.
Na tej stronce cos pisało o tych plikach z _ i bez ale w tym momencie strona nie działa i niemoge tego sprawdzić. Z kad wziąść dobry plik jeepdriver ?
W ogóle co to za badziewie z tymi mlod i odol ? Po co to jest? :-x


Przecież wszystko jest wyjaśnione na stronie :? Te które nie mają "_" na końcu należy potraktować XPack'iem. Co do MLOD i ODOL to już spytaj panów z BIS.
Offline
Avatar użytkownika

Kuba

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1608
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 20:57
  • Lokalizacja: Wawa

PostCz 25 lis, 2004 20:54

Część postów wydzielona tutaj.
Offline

KingDON

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): Wt 23 lis, 2004 20:15

PostCz 25 lis, 2004 21:48

Przed chwila odbył sie pierwszy test mojego modelu i początek był nawet obiecujący (pojawiło sie toto w edytorze) ale po kliknieciu podgladu gra wyszła mi do windowsa :( Podejrzewam ze problem tkwi w configu


class CfgModels // Definiujemy model - tylko dla Resistance!
{
class default {};
class Vehicle: default {};
class Car: Vehicle {};
class Jeep: Car {};
class samochod: Jeep {};
};
class CfgPatches // defnicja czy addon to broń, wyspa, animacja, jednostka, twarz
{
class mynewcar
{
units[] = {mynewcar};
weapons[] = {};
requiredVersion = 1.0;
};
};
class CfgVehicles // definicja pojazdów
{
class All {};
class AllVehicles: All {};
class Land: AllVehicles {};
class LandVehicle: Land {};
class Car: LandVehicle {};
class Jeep: Car {};
class mynewcar: Jeep
{
displayName="My New Car"; // nazwa która będzie wyświetlana w edytorze
model= \samochod\samochod; // ścieżka modelu p3d
side=3; // strona - w tym przypadku po stronie cywili (0 dla ruskich, 1 dla amerykanów, 2 dla partyzantów)
crew="Civilian2"; // domyślny kierowca (cywil 2)
maxSpeed=500; // maksymalna prędkość w km/h
transportSoldier=0; // zmienna określająca czy pojazd moze mieć pasażerów oraz ilu, w tym przypadku zero oznacza brak pasażerów
};
}


z tego co pisze w powyższym przykładzie jest to config dla Resistance a jak juz wczesniej pisałem nie posiadam tego dodatku więc co mam tu pozmieniać żeby to współgrało z Cold War Crisis?? Poza tym podczas tworzenia modelu kompletnie opuściłem pasażera wiec pewno i z tego powodu przydało by sie jakos zmodyfikowac ten config.
A w ogóle czy ten config jest poprawny? np to:
"model= \samochod\samochod; // ścieżka modelu p3d" - gdzie tu niby jest ta scieżka?? moje pbo nazywa się turtorialsam.pbo a nie samochod.pbo :roll:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 18 gości