Teraz jest Pn 23 cze, 2025 15:35


Dyskusyjna skuteczność RPG-2 z SEBNAM'u

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 09 sty, 2005 23:45

Panda napisał(a):alderous: robi różnicę, inaczej nie wdrażanoby rpg7. Samo przebicie pancerza nie równa się zniszczeniu pojazdu i zabiciu CAłEJ załogi.


W OFP się równa, a podążając twoim rozumowanie "Samo przebicie pancerza nie równa się zniszczeniu pojazdu i zabiciu CAłEJ załogi tylko w przypadku RPG-2", bo w RPG-7 wprowadzono już to udoskonalenie że równa się zniszczeniu pojazdu z załogą, tak?

Poza tym argumentacja jest nielogiczna. RPG-7 nie wprowadzano po to by lepiej zwalczać M113, ale po to by skuteczniej zwalczać czołgi. Dla pojazdu silnie opancerzonego 170 mm RHA, a 260 mm RHA to duża róznica, a dla M113 nie, tak samo jak dla kartonowego pudła nie ma różnicy czy trafi je pocisk 5,56 mm czy 7,62 mm. Wydawało mi się że wyrażam się jasno, ale jak widzę za mało - OFP nie symuluje trafień w takim stopniu by rozważać czy załoga przeżyła albo czy coś zostało uszkodzone. Na podobnej zasadzie trzeba by przyjąć że M113 trafione rakietą AT-3 "Sagger" też powinno nie zostawać zniszczone, bo przecież może się zdarzyć że trafienie nie spowoduje zniszczenia całego pojazdu i zabicia całej załogi.

Co do mętnego tłumaczenia że trzeba zachęcić, że tak jest fajniej i tym podobne bzdury, to nie ma to nic wspólnego z realizmem, a przede wszystkim realizmem OFP. Jeśli dążenie do realizmu ma powodować tego typu udziwnienia, to ja dziękuję za taki "realizm".
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostPn 10 sty, 2005 00:10

Panda napisał(a):[...]
offtime - sprawdź w zwszycie od matmy co to słowo znaczy...

sam panduś sobie sprawdz
nie wiesz co znacza realia ofp, w ofp masz tylko dwa wybory i do tych dwoch wyborow musisz sprowadzic cala sprawe, nie dyskutujemy tu ile trzeba czy tez nie trzeba pociskow do zniszczenia pojazdu ani czy zniszczeniu ulegnie caly pojazd z zaloga czy polowa przezyje, w ofp jest tak ze jak pojazd zrobi bum to zaloga zginie, nie da sie zrobic malego bum i zabic dwoch pasarzerow (nie wspominajac o rozpoznaniu w ktorymm miejscu pojazdu siedza) tak aby silnik gry uznal pojazd za zniszczony
Panda napisał(a):Wspomniałem o statystyce, bo jeżeli - załóżmy - na trzy trafienia jedno wyłącza z walki to błędem jest zakładać najbardziej optymistyczną (dla strzelającego) wersję, w której to ten pierwszy zawsze jest śmiertelny - w dodatku zarówno dla załogi jak i pojazdu...
Założenie, że będzie to zawsze drugi jest najbliższe stanowi faktycznemu i odwzorowuje prawidłowo wartość obu broni na polu walki - i o to właśnie mi chodziło z tą całą statystyką - wyciąganie pewnej średniej zdarzeń:
całkowita ilość trafień/zniszczone pojazdy = ilość trafień/jeden zniszczony pojazd
Chodziło mi o taki sposób rozumowania.

A swoją drogą: strzelcie komuś w głowę z HushPuppy - dopiero drógi strzał zabija... Jeżeli to pierwszy w głowę byłby śmiertelny, to przy trafieniach w korpus broń byłaby zbytnio skuteczna - goście od NAM'a popisali się skłonnością do kompromisu między realizmem i możliwościami OFP. Nie uważam tego za błąd, gdyż dzięki małej skuteczności RPG do zniszczenia jednego M113 potrzebne jest ststystycznie ~ tyle samo trafień co w rzeczywistości. Nawet oryginalny OFP jest pełny podobnych rozwiązań.

tyle ze Ty podpierasz sie w tym momencie kolejnym bledem, to ze strzal w glowe nie zabija od razu z jakiejs tam broni to tez jest blad, jestes tez chyba tego swiadom ?
Panda napisał(a):Swoją drogą: zniszczenie M113 przez gracza używającego RPG2 jest mniej więcej tak samo możliwe jak zniszczenie go przez Ai z RPG7, być może więc o takich różnicach mocy zadecydowało przeznaczenie dodatku do gry na MP? (nie twierdzę że tak było, nie znam zdania twórców dodatku).

alderous: robi różnicę, inaczej nie wdrażanoby rpg7. Samo przebicie pancerza nie równa się zniszczeniu pojazdu i zabiciu CAłEJ załogi.

Dyskusja jest czysto akademicka, więc nie będę się zażarcie kłócił.


zrobienie bardziej skutecznej broni ale mniej celnej po czesci rozwiazaloby problem :]
ale jest tez inna droga...
w lod'zie Hit-points sa selections i geometryczne obiekty odpowiadajace poszczegolnym czesciom modelu takim jak engine, gun, karoserie, motor, palivo i jeszcze jakies ale juz nie pamietam, w cpp kazde z nich ma odpowiednie wlasnosci armor, po zniszczeniu kazdej z nich pojazd traci kolejno jakies tam wlasciwosci, nadajac im prawidlowe wartosci i oznaczajac je prawidlowo (lub kombinowanie aby uzyskac dobra symulacje zniszczen poprzez wybrane punkty trafienia) mozna wykluczyc pojazd jednym strzalem z ruchu (trafiajac silnik) a jednak nie zniszczyc go totalnie, mozna zabic zaloge bez niszczenia pojazdu....

sam nie wiem dlaczego o tym nie pomyslalem wczesniej i dlaczego wiekszosc addonmakerow olewa ta czesc robienia addonow...

teraz chyba wypadaloby sie zastanowic nad bledami w m113 a nie rpg2 ?

a co do Ciebie Panda, nie bron bledow innymi bledami tylko szukaj ich rozwiazania bo z akademickich dyskusji nigdy nic nie winika, a szukanie rozwiazan ma swoje plusy.
Offline
Avatar użytkownika

Przezdzieblo

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 107
  • Dołączył(a): Cz 22 lip, 2004 00:17

PostPn 10 sty, 2005 13:41

Eee, alderousie, jakaś różnica w przypadku trafienia dwoma rodzajami pocisków o odmiennych osiągach być musi. Choćby taka, że struga kumulacyjna słabszej głowicy niesie mniej energii i poza rażeniem ową strugą i ew. odłamkami pancerza wzrost ciśnienia i temperatury (dodatkowo zmniejszony czynnikami w rodzaju otwartych włazów) nie będzie zabójczy. A ten falochron faktycznie mógłby pomóc - na tym polega zasada tzw. spaced armour, pancerza ekranowanego.

W istocie najlepszym rozwiązaniem wydaje się taki układ, w którym trafiony "słabym" pociskiem pojazd:
a) traci jedną ze "sprawności" (kierowania własnym ruchem, ruchu w ogóle, prowadzenia ognia) i jest opuszczony przez załogę
b) traci członka załogi (tak bywa czasami z BISowymi T72 - jeden LAW w kadłub, jeden w wieżę i często ginie działonowy)
Dopiero w przypadku trafień pociskami z dużą rezerwą "mocy" (choćby M113 vs PG7 i wyżej) następowałoby zniszczenie pojazdu nawet i po zainkasowaniu jednej rakiety - wraz z natychmiastową śmiercią załogi.
Część z powyższych pewnie zależy od twórcy misji, gros jednak odpowiedzialności spoczywa na addonmacherach. Może wkrótce coś się w tej sprawie w tzw. światku ruszy i powstanie spójny system obejmujący zarówno wartości pancerza, jak i siłę środków ppanc.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 13:59

Przezdzieblo napisał(a):Eee, alderousie, jakaś różnica w przypadku trafienia dwoma rodzajami pocisków o odmiennych osiągach być musi. Choćby taka, że struga kumulacyjna słabszej głowicy niesie mniej energii i poza rażeniem ową strugą i ew. odłamkami pancerza wzrost ciśnienia i temperatury (dodatkowo zmniejszony czynnikami w rodzaju otwartych włazów) nie będzie zabójczy. A ten falochron faktycznie mógłby pomóc - na tym polega zasada tzw. spaced armour, pancerza ekranowanego.


Ja nie twierdzę, że róznicy nie ma, tylko że nie odgrywa ona takiej roli jakby to wynikało z siły RPG-2 SEBNAMu. Po drugie falochron jest z przodu, a nie z każdej strony M113 (coście się tak uczepili tego falochronu? Przecież dyskusja dotyczy RPG-2, a nie M113 - RPG-2 SEBNAMu jest równie beznadziejnie wobec każdego pojazdu).
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 10 sty, 2005 16:47

offtime napisał(a):ale jest tez inna droga...
w lod'zie Hit-points sa selections i geometryczne obiekty odpowiadajace poszczegolnym czesciom modelu takim jak engine, gun, karoserie, motor, palivo i jeszcze jakies ale juz nie pamietam, w cpp kazde z nich ma odpowiednie wlasnosci armor, po zniszczeniu kazdej z nich pojazd traci kolejno jakies tam wlasciwosci, nadajac im prawidlowe wartosci i oznaczajac je prawidlowo (lub kombinowanie aby uzyskac dobra symulacje zniszczen poprzez wybrane punkty trafienia) mozna wykluczyc pojazd jednym strzalem z ruchu (trafiajac silnik) a jednak nie zniszczyc go totalnie, mozna zabic zaloge bez niszczenia pojazdu....

Na moim obecnym poziomie rozwoju mogę co najwyżej zrobić takie zdarzenia losowe... :(
offtime napisał(a):sam nie wiem dlaczego o tym nie pomyslalem wczesniej i dlaczego wiekszosc addonmakerow olewa ta czesc robienia addonow...

Moim zdaniem:
Bo
1) Większość addonmakerów tarktuje lod jako karę boską za grzechy i olewa ten kawałek TOTALNIE (popatrz, jak Marines wyglądają przy małych detalach... no cóż może w pełnej wersji poprawią. Albo niektóre bronie...).
2) Część (mała) nie zna się na LOD i skryptach i woli się nie dotykać.
3) W oryginale tak było - a co sobie chłopaki z BIS wymyślą to rzecz święta (albo innymi słowami: skoro im się nie chciało, to czemu my mielibyśmy chcieć się męczyć).
4) INQ_m113 miał z założenia niewiele różnić się od tego z BIS-u (na to wychodzi), aby nie wprowadzać zamieszania (wtedy byłby temat: strzelam z RPG7, a ktoś w środku przeżył). Ludzie do błędów OFP się przyzwyczaili i beszczelnie wykorzystują je aby uzyskać przewagę (jak w każdej innej grze sieciowej, winić ich nie można - to nie oni za owe błędy odpowiadają).
5) Większość z nich rzadko jeździ M113 :wink:
6) Po cichu każdy liczy, że ktoś robiąc misję się wkurzy i napisze jakieś sktrypty, aby sprawę nieco poprawić (np. losowe uszkodzenia, śmierć ludzi w środku itp. Albo sprawdzający z której strony pocisk nadleci).
7) Nie ma tego w manualach, więc nikomu się nie chce samemu do wszystkiego dochodzić.

offtime napisał(a):a co do Ciebie Panda, nie bron bledow innymi bledami tylko szukaj ich rozwiazania bo z akademickich dyskusji nigdy nic nie winika, a szukanie rozwiazan ma swoje plusy.

Szukanie rozwiązań... Załóżmy, że ktoś zrobi misję MP ze ślicznymi skryptami. Potem będą dyskusje, czy miał prawo i wyjdzie na to, że to cheat był, a nie modyfikacja (załóżmy, że M113 dostanie z RPG cztery razy od przodu i centralnie, po czym będzie wciąż sprawny - będzie niezła afera, nie. Tym bardziej, że inny missionmaker w swojej misji obniży pasek do 25% i tam wystarczy jedno...). Rozwiązania powinny być standaryzowane - odpowiedzialność za błędy ponoszą twórcy mod'a, a nie missionmaker, który zawinił tym że nie kombinował jak owe błędy maskować... Nie uważam się za eksperta w dziedzinie skryptów.

Jeszcze jedno: ostatnio modne stało się kodowanie addonów (takie pliki PBO, których po rozpakowaniu obejrzeć się nie da - macie może na to jakiś patent?), a nie da się poprawić działania addona nie znając skryptów, czy chociarz nazw jakie noszą po to żeby np. używać paladina z daleka... Czasem to mnie naprawdę cholera bierze, bo mili ludzie nie zamieszczają nawet nazw obiektów i broni :x w redme :x , plików wprost nie da się rozpakować, a ja siedzę i próbuję owe nazwy wydobyć np. umieszczając jednostkę i każąć w global radio wypisać listę jej broni... Spróbujcie nie znając zawartości pliku np. przerobić M79 aby strzelał dymem... Czy oni naprawdę WSZYSTKO muszą kodować (rozumiem modele, ale deklaracje obiektów i broni mogliby chyba dodać, nie sądzicie?).
O kodowaniu plików powinna być oddzielna dyskusja.
Sorry za dygresje (offtopa, choć niby jakiś związek z tematem jest).
Nie mam nic do addonmakerów. Po prostu czasem bez potrzeby utrudniają mi życie... :?

Alderous: Powiedz wreszcie wprost i jednym zdaniem, że uważasz niszczenie jednym strzałem z rpg2 m113nam za relistyczne. Ja nie uważam. Twoje rozumienie realizmu sugeruje, że zbyt dużo grasz VC i czujesz już ku nim jakiś niezdrowy sentyment.
Nie zbywa się czyichś argumentów po prostu pisząc, że są śmieszne i że najważniejszy jest realizm - w OFP w wielu przypadkach wobec łatwości zniszczenia M113 piechota woli iść do celu pieszo... (i na co ci wtedy RPG i twój "realizm"- czy chcesz, żeby M113 znikło z pola bitwy na dobre?).
RPG (każde jedno) w grze jest zbyt celne (jak twierdzisz, że trafiłbyś bez problemów w APC z 200m, to się zastanów (albo do wojska się zaciągnij - przydałby im się ktoś taki) - nie jest to broń poręczna, szczególnie jeśli cały dzień obijała ci plecy - nikt z ludzi twożących dodatki czy grę nie pomyślał o tym).
Dodatkowo VC nie szkolił się w używaniu RPG na poligonie - pociski były zbyt cenne, aby marnować ich 10 na wyszkolenie każdego żołnierza - wobec czego RPG2 powinno być w grze celne na 50 - 100m.

RPG7 ma zapewnić piechocie możliwość niszczenia celów słabo opancerzonych i punktów oporu. Atak na czołg (cel opancerzony ciężko) z użyciem rpg7 :twisted: jest gestem desperacji obrońców i ma znikome szanse powodzenia. :aniol:
Poza tym rpg ma zbyt mały zasięg, a czołgi zwykle mają obstawę piechoty.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 17:24

Panda napisał(a):Alderous: Powiedz wreszcie wprost i jednym zdaniem, że uważasz niszczenie jednym strzałem z rpg2 m113nam za relistyczne. Ja nie uważam. Twoje rozumienie realizmu sugeruje, że zbyt dużo grasz VC i czujesz już ku nim jakiś niezdrowy sentyment.
Nie zbywa się czyichś argumentów po prostu pisząc, że są śmieszne i że najważniejszy jest realizm - w OFP w wielu przypadkach wobec łatwości zniszczenia M113 piechota woli iść do celu pieszo... (i na co ci wtedy RPG i twój "realizm"- czy chcesz, żeby M113 znikło z pola bitwy na dobre?).
RPG (każde jedno) w grze jest zbyt celne (jak twierdzisz, że trafiłbyś bez problemów w APC z 200m, to się zastanów (albo do wojska się zaciągnij - przydałby im się ktoś taki) - nie jest to broń poręczna, szczególnie jeśli cały dzień obijała ci plecy - nikt z ludzi twożących dodatki czy grę nie pomyślał o tym).
Dodatkowo VC nie szkolił się w używaniu RPG na poligonie - pociski były zbyt cenne, aby marnować ich 10 na wyszkolenie każdego żołnierza - wobec czego RPG2 powinno być w grze celne na 50 - 100m.

RPG7 ma zapewnić piechocie możliwość niszczenia celów słabo opancerzonych i punktów oporu. Atak na czołg (cel opancerzony ciężko) z użyciem rpg7 :twisted: jest gestem desperacji obrońców i ma znikome szanse powodzenia. :aniol:
Poza tym rpg ma zbyt mały zasięg, a czołgi zwykle mają obstawę piechoty.


Widzę że jesteś wielkim fanem czytania w myślach, ale musze cię zmartwić, bo w ogóle nie grałem w VC, więc przestań mi z łaski swojej "dorabiać gębę". Równie dobrze mogę stwierdzić że nagrałeś się w kłeja i bardzo cię boli jak pierwszy rpg posyła cię do piachu.

Powtarzam już chyba piąty raz i mam wrażenie jakbym mówił do ściany. Przestańmy pitolić o realizmie tylko stosujmy się do takich realiów jakie OFP oferuje. Urealistycznie gry metodą "ja wiem najlepiej" doprowadza do niezrównoważenia pomiędzy addonami różnych twórców jakie doskonale widać w tym przypadku. Jakieś dziwaczne tłumaczenia, że "M113 powinno więcej wytrzymywać, bo w rzeczywistości połowa RPGów by chybiła" jest niepoważne. Podobnie zresztą jak argumentowanie że powinien wytrzymywac więcej, bo gracze nie chcą nim jeździć :roll: Jakoś do tej pory nie brakowało chętnych mimo tych "złych" zasad wprowadzonych przez BIS. Na podobnej zasadzie można każdą bron wyposażyć w celownik optyczny żeby gracze z nich korzystali, a nie brali tylko snajperki.

W takim razie rozumiem, że twoim zdaniem słabością RPG-2 w konfrontacji z czołgiem nie należy się przejmować i po prostu pilnować żeby się nie spotkały na wirtualnym polu bitwy? Bo tak się składa, że w OFP AI dokonuje bezustannie takich aktów desperacji z niezłym skutkiem i nic się z tym nie da zrobić.

Jak Boga kocham nie rozumiem jak można tak długo dyskutować i nie rozumieć o co chodzi :roll: Powtarzam jeszcze raz RPG-2 jest za słaby w stosunku do RPG-7. To czy:
  • M113 ma falochron
  • VC potrafił się tą bronią posługiwać
  • grałem w VC
  • gracze lubią jeździć M113
  • BIS źle wyznaczył siłę lekkiej broni ppanc


...nie ma ABSOLUTNIE nic do rzeczy.

BTW Nie martw się M113 nie zniknie z pola bitwy. Używane było bezustannie mimo siły RPG-Nh-75 BISu i będzie używane dalej.
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPn 10 sty, 2005 18:51

alderous napisał(a):Widzę że jesteś wielkim fanem czytania w myślach, ale musze cię zmartwić, bo w ogóle nie grałem w VC, więc przestań mi z łaski swojej "dorabiać gębę". Równie dobrze mogę stwierdzić że nagrałeś się w kłeja i bardzo cię boli jak pierwszy rpg posyła cię do piachu.

Dorabiać gęby nie zamierzam (raczej "upupiać")... Wybacz, ale ostatnio ktoś mi wmawiał, że skoro jeden celny strzał może abramsa wyłączyć z walki to... (domyśl się co dalej). Jestem już nieco przewrażliwiony na punkcie fanatyków RPG, któży twierdzą, że owa cudowna broń to prawdziwe wundewaffe i ciągle psioczą, że za słabe... Potraktujmy rpg2 jako zemsę na nich (Drżyjcie :D) .
alderous napisał(a):Powtarzam już chyba piąty raz i mam wrażenie jakbym mówił do ściany.

Dopiero trzeci i nie poddawaj się :wink: .
Ty też chyba nie zrozumiałeś, o czym pisał Wowo...
alderous napisał(a):Przestańmy pitolić o realizmie tylko stosujmy się do takich realiów jakie OFP oferuje. Urealistycznie gry metodą "ja wiem najlepiej" doprowadza do niezrównoważenia pomiędzy addonami różnych twórców jakie doskonale widać w tym przypadku.

:?: Rpg2 współgra z m113 zawartym w packu vietnam, wszystkie M113 mają doskonale tę samą wytrzymałość. Nie widzę winy M113NAM w całej aferze. Słabość rpg2 była celowa, nie przypadkowa.
alderous napisał(a):Jakieś dziwaczne tłumaczenia, że "M113 powinno więcej wytrzymywać, bo w rzeczywistości połowa RPGów by chybiła" jest niepoważne.

Ja to napisałem :shock:
Ech... przeczytaj jeszcze raz, mówiłem o trafieniach :( . Swoją drogą, jakie masz zdanie o celności erpegów w grze...?
alderous napisał(a):Podobnie zresztą jak argumentowanie że powinien wytrzymywac więcej, bo gracze nie chcą nim jeździć :roll: Jakoś do tej pory nie brakowało chętnych mimo tych "złych" zasad wprowadzonych przez BIS.

Chcą, bo na SP szansa, że cię pierwszym strzałem wraz z 10 kumplami usmażą jest nikła, a nawyki robią swoje... Dodatkowo - na szczęście - lubią ten pojazd.
Poza tym: missionmakerzy dają piechocie mniej RPG niż ta miałaby normalnie... Aby nieco wyrównać szanse. (ja twierdzę, że nie zawsze szanse powinny być równe... Jak się kilku kumpli spotyka, to przecierz nie jakiś turniej...).
Argument z mojej strony nieco chybiony - brak wiary w gracza.
alderous napisał(a):Na podobnej zasadzie można każdą bron wyposażyć w celownik optyczny żeby gracze z nich korzystali, a nie brali tylko snajperki.

Nie sądzę, żeby się zgodzili... :roll: :wink:
alderous napisał(a):AI dokonuje bezustannie takich aktów desperacji z niezłym skutkiem i nic się z tym nie da zrobić.

Bo użycie czołgu nieprawidłowe - brak koordynacji z piechotą (a scenariusze z kampanii BIS-u to już śmiech na sali). AI udaje się bronić, bo rpg jest zbyt celny (brak czynnika ludzkiego, o którym już pisałem, wiatru i innych rzeczy, które sprawiają, że w "realu" czołgi jednak zwalcza się rakietami kierowanymi). A RPG7 z BISu to żaden odnośnik.
alderous napisał(a):Jak Boga kocham nie rozumiem jak można tak długo dyskutować i nie rozumieć o co chodzi :roll: Powtarzam jeszcze raz RPG-2 jest za słaby w stosunku do RPG-7

Zbytnio ufasz rpg7 - jeżeli nawet zrobiono go z dobrą mocą, to i tak jest zbyt celny na dystans...
A swoją drogą: ile rpg7 trzeba, aby przebić front Abramsa? Normalnie się to nie ma prawa udać.
To, że bis ma inne zdanie też mnie nie obchodzi, ale dlaczego porównywać zbyt silną wyrzutnię do zbyt słabej i mieć pretensje, że rpg2 nie jest równie skuteczna co rpg7. Niezadowolonym z rpg2 proponuję używanie rpg7 - nic się złego nie stanie.

Myślę, że zbyt słaby rpg2 (i zbyt celny... tu powielili błąd) to niezbyt udana próba poprawienia oryginału gry. Skoro chrzanisz realizm, to zbyt słaby rpg nie powinien ci aż tak przeszkadzać :) :) :) .

Propozycja poprawy:
Rpg2 powinien być o połowę słabszy od rpg7 i uniemożliwiać celny ogień powyżej 100m. Jak dla mnie jest to dobry kompromis.

I nie kłóć się, nie obrażaj, bo nikt monopolu na prawdę nie ma, a jeśli obaj wyrażamy swoje opinie, to nie widzę problemu (jak długo słuchamy się nawzajem z uwagą). Pytam cię o twoją i wyrażam swoje poglądy, niepotrzebnie traktujesz to jako atak.
Wiem, że niedokładnie jeden z twoich postów przeczytałem (moje są jeszcze mętniejsze - wiem), ale ty również zarzucasz mi głupotę, której nie palnąłem - no sorry, ale już nie przesadzajmy.

Wybacz, jeżeli się czepiałem.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 19:05

Panda napisał(a):Myślę, że zbyt słaby rpg2 (i zbyt celny... tu powielili błąd) to niezbyt udana próba poprawienia oryginału gry. Skoro chrzanisz realizm, to zbyt słaby rpg nie powinien ci aż tak przeszkadzać .


Chrzanie nieudolne i nieprzemyślane próby wprowadzenia realizmu, które czynią broń realistyczną tylko w przypadku jednego konkretnego pojazdu i to w dodatku poprzez zmianę nie tych parametrów co trzeba. Po prostu wspaniała próba urealistycznienia gry :roll: - aby oddać większą wytrzymałość M113 i niską celność wynikającą ze słabego wyszkolenia operatora zmniejszamy drastycznie siłę głowicy...nie wiadomo czy śmiać się czy płakać. Równie dobrze można by zwiększać celność danego czołgu obniżając prędkość jego celu.

Na siłę próbujesz nadać sens czemuś, co sensu nie ma.
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostPn 10 sty, 2005 20:08

jesli ktos napisal cos skierowanego do mnie, to przepraszam ale nie odpowiem bo meczy mnie ta dyskusja.
Offline
Avatar użytkownika

Panda

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): N 09 sty, 2005 18:33
  • Lokalizacja: Warszawa

*****Kończmy już może...

PostPn 10 sty, 2005 20:16

Dodano: nie offtime, nic do ciebie w szczególności nie kierowałem, zresztą sam też za długo zabawiłem... Więc kończę.

Rpg2 nieco za słaby. zasięgi praktyczne erpegów zbyt duże. Flash nierealityczny, vietnam mod równie nierealistyczny. Ja tam i tak najbardziej "piechociarską" część lubię.

Konia z rzędem temu, kto coś na to poradzi.
Obniżanie celności broni w vietnam mod jest stałą praktyką i skoro ludzie się nie czepiają, to sądzę, że jest OK. Nie sądzę, żeby się ktoś czepiał, jeżeli zamiast obniżać drastycznie moc rpg obniżyć celność, tym bardziej, że dane to potwierdzają:

Górna granica celności RPG2 wynosi 150 m.
Górna granica celności RPG2 wynosi 500 m.

(te dane są PEWNE) Są to maksymalne zasięgi, na których trafienie celu jest możliwe w sprzyjających warunkach.

:idea: Z tego wynika, że rozrzut rpg2 powinien być prawie 5x większy, a nie jest.
Dyskusyjna jest nie tylko moc.

Co do przebijalności, to mam dane z WP, jeśli kogoś interesuje:
Przebijalność RPG2: 160-180mm
Przebijalność RPG7: 330mm

przebijalności mierzy się dla żelaza używanego w IIW¦ - są więc orientacyjne.

I czytaj posty: pisałem już chyba, że co do zbyt słabej mocy to się częściowo zgadzam i jestem skłonny ustąpić, tyle że powinna spaść celność.
panda napisał(a):Propozycja poprawy:
Rpg2 powinien być o połowę słabszy od rpg7 i uniemożliwiać celny ogień powyżej 100m. Jak dla mnie jest to dobry kompromis.

+ skrypt powodujący 50% szans na zniszczenie pierwszym strzałem.
A teraz popatrz na dane i sam osądź (przeczytaj też wreszcie co wowo pisał). Nie można pozmieniać wartości wszystkich pojazdów i broni w grze, a różnice między nimi trzeba jakoś ująć.
Jeśli się z tym nie zgadzasz to jak - twoim zdaniem - powinno być :?:

PS. nie sądzę, żebym jeszcze pisał, bo się z tego offtop w końcu zrobi, więc napisz co o mojej propozycji sądzisz, podaj swoją i dajmy się innym wypowiedzieć zanim się ten temat za bardzo rozrośnie. :)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPn 10 sty, 2005 20:28

OFP jest nierealistyczny i sądzę że próby zmieniania tego są ryzykowne, bo to tylko model który nie uwzgędnia wszystkich czynników. Zmienianie czegoś może w związku z tym dać efekt przeciwny do zamierzonego. Zakładam, że BIS przetetsowało to wszystko i udało im się uzyskać równowagę oraz grywalność (kosztem realizmu). Liczba elementów niezgodnych z realiami jest tak duża, że dążenie do realizmu jest pracą syzyfową, która może ostatecznie sprawić, że gra będzie realistyczna i "kompletnie niegrywalna".

Ponieważ nie chcę zastępować RPG-2 skuteczniejszym RPG-7 (ze względu na ten nieszczęsny realizm, choć bardziej chodzi o zgodność z realiami historycznymi) użyłem dwóch wyzwalaczy. Po pierwszym trafieniu (powyżej 0,2 uszkodzeń) zwiększam uszkodzenia o losową wartość z przedziału <0;0,8> i jeżeli uszkodzenia są większe niż 0,8 załoga opuszcza pojazd. Po prostu przewaga po stronie USAmanów posiadających M113 jest zbyt przytłaczająca, bym mógł to tak zostawić.

Panda napisał(a):A teraz popatrz na dane i sam osądź (przeczytaj też wreszcie co wowo pisał).


A teraz cofnij się stronę do tyłu, przeczytaj to co odpisałem Wowo i sam osądź. Ja czytam to co pisze Wowo, zastanawiam się natomiast czy ty czytasz to co ja piszę, bo nie wydaje mi się. Powtarzasz wciąż to samo, a mnie nie chce się odpisywać wciąż to samo co napisałem wcześniej.

Wysłany 10 Sty 2005, 23:39:

Adnotacja do stwierdzenia, że jakoby atak z RPG na czołg to akt desperacji. Frontalnie owszem, ale nawet leciwy Panzerfaust wystarczyłby do zniszczenia T-72 gdyby oddano strzał w bok. Wietnam stwarzał sporo okazji do zasadzek, a walki często toczono na bliskich dystansach. Czołgi sprzed 40 lat nie miały pancerzy Chobham, ani ze zubożonym uranem. Czołgom zazwyczaj towarzyszyła piechota to fakt, ale to nie jest przeszkoda uniemożliwiająca atak. Niech jako przykład posłuży panzerfaust (notabene penetracja 200 mm RHA) o zasięgu 30,60 albo 100 metrów (te ostatnie to już sama końcówka wojny), broń niecelna, prymitywna, a mimo to taki cytacik:

Mgr inż. von Trescow - Das Heer, sierpień 1944 r.

"Panzerfaust jest lekki, prosty w obsłudze i niezawodny w działaniu. Wielokrotnie demonstrował już swoją skuteczność jako najlepszy w chwili obecnej podręczny środek przeciwpancerny w uzbrojeniu sił lądowych; na przykład z frontu pod Nettuno meldowano, że 40 procent zniszczonych tam czołgów to efekt działania panzerfausta."


Jak widać albo żołnierze wehrmacht'u walczyli w bezustannej desperacji albo alianci nie przydzielali czołgom piechoty...albo atakowanie czołgów z użyciem lekkiej broni ppanc wcale nie było takie rzadkie (zauważcie, że to Sierpień 1944, a więc maksymalny zasięg Panzerfausta to 60 metrów).

Wysłany 10 Sty 2005, 23:54:

W jednym trzeba przyznać rację. M113 w rzeczywistości znosiło dzielnie trafienie RPG i pociskami HEAT z dział bezodrzutowych. Znalazłem następujący cytat:

While the initial response to the introduction of armor to the battlefield by the "Free World" forces from the NLF (National Liberation Front or Viet Cong) and VPA was to increase the quantity and types of infantry AT weapons available to their forces in the field this was only a temporary. Despite their rhetoric to the contrary, the communist commanders were only too well aware that it takes a very brave man indeed to hunt down a tank with an RPG in the middle of a battle. That, coupled with the relative ineffectiveness of the weapons at their disposal meant problems. Dunstan quotes from a US Army report that M113's sustained approximately, one penetration for every seven RPG hits. Hits in themselves averaged about one in eight to ten rounds fired due to the inherent inaccuracy of the weapon. M41a3 penetrations were proportionally less because of its superior ballistic configuration as compared to the slab-sided M113. Statistical analysis reveals that only one vehicle was destroyed for every seven penetrations and casualties were 0.8 per penetration.

Apparently, even the heavier recoilless rifles which the NLF and VPA often fielded in their larger formations were nearly as ineffective.


Czyli mniej więcej co dziewiąty pocisk trafiał, z tych tylko co siódmy przebijał pancerz i wreszcie z tych co przebiły pancerz, co siódmy niszczył M113. Czyli jeden na 441 wystrzelonych RPG zniszczył M113 od razu. Więc należy dalej obniżać siłę RPG-2 tak by oddać realia tamtej wojny? :twisted:

Nie zmienia to jednak w niczym faktu że starajac się to zasymulować powinno się także obniżyć siłę RPG-7 czego nie uczyniono. W związku z tym nadal sądzę, że mała siła RPG-2 to wypadek przy pracy, a nie zamierzone działanie.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Dyskusyjna skuteczność RPG-2 z SEBNAM'u

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Dyskusyjna skuteczność RPG-2 z SEBNAM'u

PostN 08 wrz, 2024 14:51

http://audiobookkeeper.ruhttp://cottagenet.ruhttp://eyesvision.ruhttp://eyesvisions.comhttp://factoringfee.ruhttp://filmzones.ruhttp://gadwall.ruhttp://gaffertape.ruhttp://gageboard.ruhttp://gagrule.ruhttp://gallduct.ruhttp://galvanometric.ruhttp://gangforeman.ruhttp://gangwayplatform.ruhttp://garbagechute.ruhttp://gardeningleave.ruhttp://gascautery.ruhttp://gashbucket.ruhttp://gasreturn.ruhttp://gatedsweep.ruhttp://gaugemodel.ruhttp://gaussianfilter.ruhttp://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ruhttp://generalizedanalysis.ruhttp://generalprovisions.ruhttp://geophysicalprobe.ruhttp://geriatricnurse.ruhttp://getintoaflap.ruhttp://getthebounce.ruhttp://habeascorpus.ruhttp://habituate.ruhttp://hackedbolt.ruhttp://hackworker.ruhttp://hadronicannihilation.ruhttp://haemagglutinin.ruhttp://hailsquall.ruhttp://hairysphere.ruhttp://halforderfringe.ruhttp://halfsiblings.ruhttp://hallofresidence.ruhttp://haltstate.ruhttp://handcoding.ruhttp://handportedhead.ruhttp://handradar.ruhttp://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ruhttp://haphazardwinding.ruhttp://hardalloyteeth.ruhttp://hardasiron.ruhttp://hardenedconcrete.ruhttp://harmonicinteraction.ruhttp://hartlaubgoose.ruhttp://hatchholddown.ruhttp://haveafinetime.ruhttp://hazardousatmosphere.ruhttp://headregulator.ruhttp://heartofgold.ruhttp://heatageingresistance.ruhttp://heatinggas.ruhttp://heavydutymetalcutting.ruhttp://jacketedwall.ruhttp://japanesecedar.ruhttp://jibtypecrane.ruhttp://jobabandonment.ruhttp://jobstress.ruhttp://jogformation.ruhttp://jointcapsule.ruhttp://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ruhttp://juicecatcher.ruhttp://junctionofchannels.ruhttp://justiciablehomicide.ruhttp://juxtapositiontwin.ruhttp://kaposidisease.ruhttp://keepagoodoffing.ruhttp://keepsmthinhand.ruhttp://kentishglory.ruhttp://kerbweight.ruhttp://kerrrotation.ruhttp://keymanassurance.ruhttp://keyserum.ruhttp://kickplate.ruhttp://killthefattedcalf.ruhttp://kilowattsecond.ruhttp://kingweakfish.ruhttp://kinozones.ruhttp://kleinbottle.ruhttp://kneejoint.ruhttp://knifesethouse.ruhttp://knockonatom.ruhttp://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ruhttp://labeledgraph.ruhttp://laborracket.ruhttp://labourearnings.ruhttp://labourleasing.ruhttp://laburnumtree.ruhttp://lacingcourse.ruhttp://lacrimalpoint.ruhttp://lactogenicfactor.ruhttp://lacunarycoefficient.ruhttp://ladletreatediron.ruhttp://laggingload.ruhttp://laissezaller.ruhttp://lambdatransition.ruhttp://laminatedmaterial.ruhttp://lammasshoot.ruhttp://lamphouse.ruhttp://lancecorporal.ruhttp://lancingdie.ruhttp://landingdoor.ruhttp://landmarksensor.ruhttp://landreform.ruhttp://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ruhttp://largeheart.ruhttp://lasercalibration.ruhttp://laserlens.ruhttp://laserpulse.ruhttp://laterevent.ruhttp://latrinesergeant.ruhttp://layabout.ruhttp://leadcoating.ruhttp://leadingfirm.ruhttp://learningcurve.ruhttp://leaveword.ruhttp://machinesensible.ruhttp://magneticequator.ruhttp://magnetotelluricfield.ruhttp://mailinghouse.ruhttp://majorconcern.ruhttp://mammasdarling.ruhttp://managerialstaff.ruhttp://manipulatinghand.ruhttp://manualchoke.ruhttp://medinfobooks.ruhttp://mp3lists.ru
http://nameresolution.ruhttp://naphtheneseries.ruhttp://narrowmouthed.ruhttp://nationalcensus.ruhttp://naturalfunctor.ruhttp://navelseed.ruhttp://neatplaster.ruhttp://necroticcaries.ruhttp://negativefibration.ruhttp://neighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruhttp://observationballoon.ruhttp://obstructivepatent.ruhttp://oceanmining.ruhttp://octupolephonon.ruhttp://offlinesystem.ruhttp://offsetholder.ruhttp://olibanumresinoid.ruhttp://onesticket.ruhttp://packedspheres.ruhttp://pagingterminal.ruhttp://palatinebones.ruhttp://palmberry.ru
http://papercoating.ruhttp://paraconvexgroup.ruhttp://parasolmonoplane.ruhttp://parkingbrake.ruhttp://partfamily.ruhttp://partialmajorant.ruhttp://quadrupleworm.ruhttp://qualitybooster.ruhttp://quasimoney.ruhttp://quenchedspark.ruhttp://quodrecuperet.ruhttp://rabbetledge.ruhttp://radialchaser.ruhttp://radiationestimator.ruhttp://railwaybridge.ruhttp://randomcoloration.ruhttp://rapidgrowth.ruhttp://rattlesnakemaster.ruhttp://reachthroughregion.ruhttp://readingmagnifier.ruhttp://rearchain.ruhttp://recessioncone.ruhttp://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ruhttp://redemptionvalue.ruhttp://reducingflange.ruhttp://referenceantigen.ruhttp://regeneratedprotein.ruhttp://reinvestmentplan.ruhttp://safedrilling.ruhttp://sagprofile.ruhttp://salestypelease.ruhttp://samplinginterval.ruhttp://satellitehydrology.ruhttp://scarcecommodity.ruhttp://scrapermat.ruhttp://screwingunit.ruhttp://seawaterpump.ruhttp://secondaryblock.ruhttp://secularclergy.ruhttp://seismicefficiency.ruhttp://selectivediffuser.ruhttp://semiasphalticflux.ruhttp://semifinishmachining.ruhttp://spicetrade.ruhttp://spysale.ru
http://stungun.ruhttp://tacticaldiameter.ruhttp://tailstockcenter.ruhttp://tamecurve.ruhttp://tapecorrection.ruhttp://tappingchuck.ruhttp://taskreasoning.ruhttp://technicalgrade.ruhttp://telangiectaticlipoma.ruhttp://telescopicdamper.ruhttp://temperateclimate.ruhttp://temperedmeasure.ruhttp://tenementbuilding.rutuchkashttp://ultramaficrock.ruhttp://ultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Dyskusyjna skuteczność RPG-2 z SEBNAM'u

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Dyskusyjna skuteczność RPG-2 z SEBNAM'u

PostPt 06 gru, 2024 11:11

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 7 gości