
Panda napisał(a):[...]
offtime - sprawdź w zwszycie od matmy co to słowo znaczy...
sam panduś sobie sprawdz
nie wiesz co znacza realia ofp, w ofp masz tylko dwa wybory i do tych dwoch wyborow musisz sprowadzic cala sprawe, nie dyskutujemy tu ile trzeba czy tez nie trzeba pociskow do zniszczenia pojazdu ani czy zniszczeniu ulegnie caly pojazd z zaloga czy polowa przezyje, w ofp jest tak ze jak pojazd zrobi bum to zaloga zginie, nie da sie zrobic malego bum i zabic dwoch pasarzerow (nie wspominajac o rozpoznaniu w ktorymm miejscu pojazdu siedza) tak aby silnik gry uznal pojazd za zniszczony
Panda napisał(a):Wspomniałem o statystyce, bo jeżeli - załóżmy - na trzy trafienia jedno wyłącza z walki to błędem jest zakładać najbardziej optymistyczną (dla strzelającego) wersję, w której to ten pierwszy zawsze jest śmiertelny - w dodatku zarówno dla załogi jak i pojazdu...
Założenie, że będzie to zawsze drugi jest najbliższe stanowi faktycznemu i odwzorowuje prawidłowo wartość obu broni na polu walki - i o to właśnie mi chodziło z tą całą statystyką - wyciąganie pewnej średniej zdarzeń:
całkowita ilość trafień/zniszczone pojazdy = ilość trafień/jeden zniszczony pojazd
Chodziło mi o taki sposób rozumowania.
A swoją drogą: strzelcie komuś w głowę z HushPuppy - dopiero drógi strzał zabija... Jeżeli to pierwszy w głowę byłby śmiertelny, to przy trafieniach w korpus broń byłaby zbytnio skuteczna - goście od NAM'a popisali się skłonnością do kompromisu między realizmem i możliwościami OFP. Nie uważam tego za błąd, gdyż dzięki małej skuteczności RPG do zniszczenia jednego M113 potrzebne jest ststystycznie ~ tyle samo trafień co w rzeczywistości. Nawet oryginalny OFP jest pełny podobnych rozwiązań.
tyle ze Ty podpierasz sie w tym momencie kolejnym bledem, to ze strzal w glowe nie zabija od razu z jakiejs tam broni to tez jest blad, jestes tez chyba tego swiadom ?
Panda napisał(a):Swoją drogą: zniszczenie M113 przez gracza używającego RPG2 jest mniej więcej tak samo możliwe jak zniszczenie go przez Ai z RPG7, być może więc o takich różnicach mocy zadecydowało przeznaczenie dodatku do gry na MP? (nie twierdzę że tak było, nie znam zdania twórców dodatku).
alderous: robi różnicę, inaczej nie wdrażanoby rpg7. Samo przebicie pancerza nie równa się zniszczeniu pojazdu i zabiciu CAłEJ załogi.
Dyskusja jest czysto akademicka, więc nie będę się zażarcie kłócił.
zrobienie bardziej skutecznej broni ale mniej celnej po czesci rozwiazaloby problem
![:]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
ale jest tez inna droga...
w lod'zie Hit-points sa selections i geometryczne obiekty odpowiadajace poszczegolnym czesciom modelu takim jak engine, gun, karoserie, motor, palivo i jeszcze jakies ale juz nie pamietam, w cpp kazde z nich ma odpowiednie wlasnosci armor, po zniszczeniu kazdej z nich pojazd traci kolejno jakies tam wlasciwosci, nadajac im prawidlowe wartosci i oznaczajac je prawidlowo (lub kombinowanie aby uzyskac dobra symulacje zniszczen poprzez wybrane punkty trafienia) mozna wykluczyc pojazd jednym strzalem z ruchu (trafiajac silnik) a jednak nie zniszczyc go totalnie, mozna zabic zaloge bez niszczenia pojazdu....
sam nie wiem dlaczego o tym nie pomyslalem wczesniej i dlaczego wiekszosc addonmakerow olewa ta czesc robienia addonow...
teraz chyba wypadaloby sie zastanowic nad bledami w m113 a nie rpg2 ?
a co do Ciebie Panda, nie bron bledow innymi bledami tylko szukaj ich rozwiazania bo z akademickich dyskusji nigdy nic nie winika, a szukanie rozwiazan ma swoje plusy.