
Przyszedł mi do głowy bardzo prosty sposób i właściwie sam się sobie dziwię że nie pomyślałem o tym wcześniej. Jak zapewne większość wie, niededykowanego serwera nie da się zabezpieczyć hasłem i jeśli rozgłosi się publicznie IP to trzeba się liczyć z wizytami różnych "dziwnych typów". Nawet jak się ich zbanuje to czasami bez przerwy uparcie wchodzą by zostać po sekundzie wyrzuceni, co jest dosyć irytujące bo fooduje.
A sposób zabezpieczenia jest prosty i nie potrzeba do tego xml'a. Wystarczy podstawowa wiedza w dziedzinie configów do addonów by stworzyć "fikcyjny" addon składający się tylko z pliku config.cpp spakowanego do formatu pbo. Addon ten przedstawia "nic" tzn. nie ma żadnej jednostki którą można wstawić w edytorze, a właściwie w ogóle niczego nie ma poza nazwą, którą dodajemy do addonów wymaganych aby zagrać w misję. Następnie wysyłamy osobom zaproszonym ten addon-klucz, który zapewne waży 1 kB i tylko oni będą mogli zagrać - inne osoby otrzymają komunikat o braku koniecznych addonów. Jeśli nikt z zaproszonych nie "wypuści" addonu na zewnątrz to metoda jest skuteczna, a paranoicy mogą każdemu z zaproszonych wysłać addon tylko dla nich konkretnie przeznaczony i wpisać wszystkie w mission.sqm - jeśli addon wycieknie to będzie wiadomo od kogo. Oczywiście jeśli grana ma być dana misja to trzeba ją rozpakować i dopisać linijkę do mission.sqm, ale to nie jest wielki kłopot.
A sposób zabezpieczenia jest prosty i nie potrzeba do tego xml'a. Wystarczy podstawowa wiedza w dziedzinie configów do addonów by stworzyć "fikcyjny" addon składający się tylko z pliku config.cpp spakowanego do formatu pbo. Addon ten przedstawia "nic" tzn. nie ma żadnej jednostki którą można wstawić w edytorze, a właściwie w ogóle niczego nie ma poza nazwą, którą dodajemy do addonów wymaganych aby zagrać w misję. Następnie wysyłamy osobom zaproszonym ten addon-klucz, który zapewne waży 1 kB i tylko oni będą mogli zagrać - inne osoby otrzymają komunikat o braku koniecznych addonów. Jeśli nikt z zaproszonych nie "wypuści" addonu na zewnątrz to metoda jest skuteczna, a paranoicy mogą każdemu z zaproszonych wysłać addon tylko dla nich konkretnie przeznaczony i wpisać wszystkie w mission.sqm - jeśli addon wycieknie to będzie wiadomo od kogo. Oczywiście jeśli grana ma być dana misja to trzeba ją rozpakować i dopisać linijkę do mission.sqm, ale to nie jest wielki kłopot.
Ostatnio edytowano Pt 04 lut, 2005 22:02 przez alderous, łącznie edytowano 3 razy