Teraz jest Pn 23 cze, 2025 20:44


zabezpieczenie niededykowanego serwera przed wizytami

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

zabezpieczenie niededykowanego serwera przed wizytami

PostPt 04 lut, 2005 21:20

Przyszedł mi do głowy bardzo prosty sposób i właściwie sam się sobie dziwię że nie pomyślałem o tym wcześniej. Jak zapewne większość wie, niededykowanego serwera nie da się zabezpieczyć hasłem i jeśli rozgłosi się publicznie IP to trzeba się liczyć z wizytami różnych "dziwnych typów". Nawet jak się ich zbanuje to czasami bez przerwy uparcie wchodzą by zostać po sekundzie wyrzuceni, co jest dosyć irytujące bo fooduje.

A sposób zabezpieczenia jest prosty i nie potrzeba do tego xml'a. Wystarczy podstawowa wiedza w dziedzinie configów do addonów by stworzyć "fikcyjny" addon składający się tylko z pliku config.cpp spakowanego do formatu pbo. Addon ten przedstawia "nic" tzn. nie ma żadnej jednostki którą można wstawić w edytorze, a właściwie w ogóle niczego nie ma poza nazwą, którą dodajemy do addonów wymaganych aby zagrać w misję. Następnie wysyłamy osobom zaproszonym ten addon-klucz, który zapewne waży 1 kB i tylko oni będą mogli zagrać - inne osoby otrzymają komunikat o braku koniecznych addonów. Jeśli nikt z zaproszonych nie "wypuści" addonu na zewnątrz to metoda jest skuteczna, a paranoicy mogą każdemu z zaproszonych wysłać addon tylko dla nich konkretnie przeznaczony i wpisać wszystkie w mission.sqm - jeśli addon wycieknie to będzie wiadomo od kogo. Oczywiście jeśli grana ma być dana misja to trzeba ją rozpakować i dopisać linijkę do mission.sqm, ale to nie jest wielki kłopot.
Ostatnio edytowano Pt 04 lut, 2005 22:02 przez alderous, łącznie edytowano 3 razy
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 04 lut, 2005 21:37

To jest tylko confing spakowany do *.pbo ? Nie wiem dokładnie. Jeśli owa osobistość zobaczy nazwe addonu i będzie znała twoją metodę, to też może sobie zrobić taki "addon" i go nie pokaże mu informacji. Nie wiem czy to w 100% zadziała :?
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 04 lut, 2005 21:42

Większość tzn. jakieś 80-90% osób nie wie jak to zrobić. Poza tym nazwa może być różna, a taka osoba pozna ją dopiero w chwili gdy będzie próbowała wejść na serwer - dopiero wtedy może spróbowac stworzyć podobny addon, aczkolwiek nie jestem pewien czy w takim przypadku nie zostanie sprawdzona suma kontrolna - jeśli rozmiar jest inny to chyba będzie komunikat o zmodyfikowanym pliku. nazwę addonu można zmienić w 10 sekund i za każdym razem używac innego.

Co więcej ta osoba nie musi wiedzieć czy to jest rzeczywiście addon-klucz czy np. testowany addon potrzebny do misji.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 04 lut, 2005 21:50

jest dosyć irytujące

Co jakiś czas, podczas gry nawet, też może zirytować.
Może jakaś długa nazwa pliku ? Nie wiem w 100%, ale nazwa o odługości może 30 znaków, nie zostanie wyświetlona w całości. Ta nazwa pliku to może coś tego typu "a5353bI8454O5445nnmbDg"... ? ? ? Jeśli by się chciało grać tylko z wybranymi osobami można by mailem, gg wysyłać pliki. Jak ktoś się dowie, to można zmienić. A jeśli nakryje się zdrajce, można go z gry wykluczyć, a wtedy nazwa będzie dlugo nie odgadnięta. Problem jeśli wszyscy będą zdradzać. Ale myślę, że jeśli nie lubią jak tak ktoś "fooduje" to będą chętni do współpracy i milczenia.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 04 lut, 2005 21:54

Przemysław Bryndza napisał(a):
jest dosyć irytujące

Co jakiś czas, podczas gry nawet, też może zirytować.
Może jakaś długa nazwa pliku ? Nie wiem w 100%, ale nazwa o odługości może 30 znaków, nie zostanie wyświetlona w całości. Ta nazwa pliku to może coś tego typu "a5353bI8454O5445nnmbDg"... ? ? ? Jeśli by się chciało grać tylko z wybranymi osobami można by mailem, gg wysyłać pliki. Jak ktoś się dowie, to można zmienić. A jeśli nakryje się zdrajce, można go z gry wykluczyć, a wtedy nazwa będzie dlugo nie odgadnięta. Problem jeśli wszyscy będą zdradzać. Ale myślę, że jeśli nie lubią jak tak ktoś "fooduje" to będą chętni do współpracy i milczenia.


Jeśli ktoś dobiera sobie osoby niegodne zaufania to jego problem. Ja tylko wspomniałem o "paranoikach", bo nie wierzę w częste występowanie takich sytuacji.

Długa nazwa nie wyświetlana w całości? Brzmi zachęcająco. To nie nazwa pliku jest wyświetlana, ale nazwa addonu - w jednym pliku może być wiele addonów.

Przychodzi mi jeszcze do głowy drugi poziom zabezpieczenia - taki addon klucz może przekazywać określoną wartość zmiennej globalnej i jeśli jej zawartość nie jest zgodna z "wzorcem" uruchamiać w misji jakiś efekt lokalnie np. zaczernienie ekranu na maksa :twisted: . W tej sytuacji addonu nie da się ad hoc podrobić - sama zgodność nazwy nie wystarczy.
Offline
Avatar użytkownika

Ravq

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Wt 12 paź, 2004 14:36

Re: zabezpieczenie niededykowanego serwera przed "wizyt

PostPt 04 lut, 2005 22:00

alderous napisał(a):. Jak zapewne większość wie, niededykowanego serwera nie da się zabezpieczyć hasłem



haha da się ;] Jak tworzysz serek to w ,,haśle'' wpisjuesz hasło i dopero stawiasz niededykowany :twisted:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

Re: zabezpieczenie niededykowanego serwera przed "wizyt

PostPt 04 lut, 2005 22:08

Kurt napisał(a):
alderous napisał(a):. Jak zapewne większość wie, niededykowanego serwera nie da się zabezpieczyć hasłem



haha da się ;] Jak tworzysz serek to w ,,haśle'' wpisjuesz hasło i dopero stawiasz niededykowany :twisted:


Dobrze wiedzieć :], choć dziwi mnie że nie ma o tym żadnej informacji w instrukcji albo na Avon Lady FAQ - szukałem swego czasu tej informacji. Chyba nie jest to powszechnie znane.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 04 lut, 2005 22:13

Ale hasło zawsze można złamac :] Jest ograniczenie w długości hasła ?


¬le mnie zrozumiałeś :] TDK dostał się do Huntera naprzykład. Ja złamał hasło do siostry... To takie...Hmmm...powiedzenie ( ? ) To można potraktować jak "Indianie byli pierwsi na Marsie". Główna treść postu to :
Jest ograniczenie w długości hasła ?
Ostatnio edytowano Pt 04 lut, 2005 22:35 przez Oscypek, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 04 lut, 2005 22:14

Przemysław Bryndza napisał(a):Ale hasło zawsze można złamac :] Jest ograniczenie w długości hasła ?


Powodzenia w łamaniu. Ja jakoś nie słyszałem żeby łamiący hasła do serwerów OFP byli jakimś większym problemem.
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostSo 05 lut, 2005 11:23

Jeśli już coś takiego chcielibyście robić dobrze by było nazwać ten niby addon nazwą jakiegoś istniejącego pojazdu, broni, samolotu np. TDK_M1A1.pbo. Aby zmylić niechcianych gości. :spoko:
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Mitnic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 19:29
  • Lokalizacja: urA

PostSo 05 lut, 2005 12:12

Zonk

Addon musi byc uzyty w misji ktora odpalasz, a nie tylko lezec sobie na serku. Jak uzyjecie jednostki ktorej nie ma ? :lol:
Obrazek
Athlon 64 3800+ 2460Mhz, 768 DDRAM PC 400, Palit GeForce 6800 GS 450/1000 Mhz, Fujitsu 8GB, Modecom MC 350 PFC
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 05 lut, 2005 12:14

#44 napisał(a):Zonk

Addon musi byc uzyty w misji ktora odpalasz, a nie tylko lezec sobie na serku. Jak uzyjecie jednostki ktorej nie ma ? :lol:


Problemy z czytaniem?
Offline
Avatar użytkownika

Mitnic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 19:29
  • Lokalizacja: urA

PostSo 05 lut, 2005 12:15

A no tak nie doczytałem. Ale mimo wszystko musisz zmodyfikowac wszystkie misje ktore chcesz zagrac.
Obrazek
Athlon 64 3800+ 2460Mhz, 768 DDRAM PC 400, Palit GeForce 6800 GS 450/1000 Mhz, Fujitsu 8GB, Modecom MC 350 PFC
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 05 lut, 2005 12:18

To też już napisał...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Mitnic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 226
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 19:29
  • Lokalizacja: urA

PostSo 05 lut, 2005 12:22

Wiem, ale nie bierzesz pod uwage ze kazda misje musisz spakowac potem i po grze rozpakowac, aby przywrocic dawne wartosci (zakladam ze beda to jakies testy i chcesz poslac dalej misje)

Moment, jaki jest problem postawienia dedyku ? Po co kombinowac :neutral:
Obrazek
Athlon 64 3800+ 2460Mhz, 768 DDRAM PC 400, Palit GeForce 6800 GS 450/1000 Mhz, Fujitsu 8GB, Modecom MC 350 PFC
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 29 gości