Teraz jest Pn 23 cze, 2025 19:41


Powstaje nowy mod!

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Przezdzieblo

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 107
  • Dołączył(a): Cz 22 lip, 2004 00:17

PostPt 04 lut, 2005 20:00

Ooo, dodałeś dopalacze do pojazdów? Już "Mad Max? :) Bo dopalacz to może mieć byle samolot... ale pojazd mało który.


"Permanentny i mało intensywny" charakter działań zbrojnych sugeruje jakąś odmianę wojny pozycyjnej (choć nie okopowej), z oddzielonymi jałową ziemią niczyją niby-twierdzami, sprawującymi kontrolę nad najbliższą okolicą. Prócz stosunkowo manewrowych Dozer Mousów można sobie zatem wyobrazić parę innych rodzajów pojazdów na podwoziu gąsienicowym:
- typowy czołg oblężeniowy (znany z gier Siege tank), powolna opancerzona platforma z wielkim działem (stromotorowym?)
- niszczyciel czołgów, być może na tym samym podwoziu co poprzedni pojazd, za to z nową niby-wieżą, kryjącą długie działo (tak długie, że z zewnętrznymi usztywnieniami - naciągami lub kratownicą)
- pojazd obserwacyjny, może jakaś ocalała elektronika na wysokim wysięgniku, ewentualnie dodatkowa broń do samoobrony lub wolno strzelająca wyrzutnia rakiet ppanc. (wszystko na szczycie wieży-dźwigu)
Oczywiście być może już gąsienicówek wystarczy... ale są sympatyczne. Czekam też na ekperyment ze wstęgą Moebiusa :)
Offline
Avatar użytkownika

Marker

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2006
  • Dołączył(a): So 24 lip, 2004 14:32
  • Lokalizacja: Osaka

PostPt 04 lut, 2005 21:10

hmmm
a może pojazd kołowy domowej roboty ?
tzn. jakiś samochód rodzinny, ogólnodostępny przebudowany na lekki samochód zwiadowczy (Jeep) ? Można by było go obudowań blachą, na prodzie dać masywny taran, w dachu "wyciąć" otwór dla strzelca. Podobnie można by zrobić z ciężarówką. Pasował by do warunków jakie przedstawił Alderous...
Obrazek

"Jako arabski gej-satanista zmarzniete uszy wolę sobie ogrzewać przy płonacym kościele "
Offline
Avatar użytkownika

Kelly

Kapral

Kapral

  • Posty: 85
  • Dołączył(a): N 08 sie, 2004 15:32
  • Lokalizacja: Wola Blakowa

PostPt 04 lut, 2005 23:18

Tak to by było niezłe....Dobre byłyby także cieżarówki z pługiem (bynajmniej nie do śniegu)...
"Strzeż się gniewu człowieka cierpliwego"
John Dryden
Offline
Avatar użytkownika

Eversmann

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 111
  • Dołączył(a): Śr 25 sie, 2004 11:55
  • Lokalizacja: Akademia Marynarki Wojennej

PostSo 05 lut, 2005 00:22

co do skrzydlaków ,polecam coś a'la ORCA z C&C ,całkiem ciekawe połączenie VTOL ze smiglowcem szturmowym ,tylko konkretnie przybrudozna i odrapana :) pomysł Markera tez jest niczego sobie. Co do "gasienicowek" ciekawie by sie prezentował APC z Fallout3 .Ale to tylko sugestie ,z tego co widze sam Dozer Mouse sprawia bardzo duzo przyjemnosci ,wiec nic tylko czekac na wydanie :)

P.S. zawsze mozna tez zrobic dom na gąsiennicach :)
Medale są fajne, ale lepsze do nich jest posiadanie pod koniec dnia wszystkich części swojego ciała w całości oraz przyjaciół w komplecie.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostSo 05 lut, 2005 00:24

nie przesadzaj, nie laduj wszystkiego w jeden pojazd, stanie sie zbyt potezny, taki rodzaj broni jak miny zabijaja troszke to co w mp wazne, umiejetnosci gracza, celnosc, refleks...
moim zdaniem do kladzenia min powinien istniec jakis inny pojaz, uzbrojony w km plus te miny, DM wraz ze swoim dzialem i rakietami jest dosc potezny a dopalacz pozwala mu skutecznie uciekac od klopotow ;-)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 05 lut, 2005 11:26

Rozumiem wątpliwości, bo sam je miałem (wobec dopalaczy zresztą też), ale nie sądzę by te miny okazały się aż tak groźne jak się zdaje. Sposób unikania ich jest bardzo prosty - wystarczy nie ścigać kogoś po jego śladach. To że miny ulegają samozniszczeniu po 10 sekundach i to że można je zostawić raz na minutę sprawia że nie będą nadużywane - każdy zastanowi się dwa razy nim je użyje (to samo przyświecało mi przy określaniu tak wysokiej konsumpcji paliwa w dopalaczu). Nie można miny stawiać stojąc, a kiedy ktoś cię ściga nie jest łatwo wybrać z menu opcję miny i jednocześnie koncentrować się na kierowaniu. Na koniec warto nadmienić, że o ile mina niszczy pojazd to jest czas by wyskoczyć i uciec. Podsumowując użycie min jest bardzo ograniczone, a ich skuteczność niewielka. Tak czy inaczej konieczny jest test i sądzę, że potwierdzi moje przypuszczenia.
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostSo 05 lut, 2005 12:35

TEST :rotfl2:
Good Times Gone
Offline

Death

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 313
  • Dołączył(a): N 21 lis, 2004 02:03
  • Lokalizacja: Szczecin

PostSo 05 lut, 2005 13:51

Czy ilość min będzie nieograniczona czy będzie jakiś limit??
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 05 lut, 2005 14:13

Death napisał(a):Czy ilość min będzie nieograniczona czy będzie jakiś limit??


Obecnie jest nieograniczona - biorąc pod uwagę że można zostawic jedną na minutę, a żywot Dozer'a w DM nie jest dłuższy nie pare minut to problemem to nie jest. Ustalenie limitu jest możliwe, ale konieczne byłoby informowanie w jakiś sposób ile min pozostało - najwygodniej byłoby poprzez jakąś tarczę albo lampki, a nie chce mi się tego na razie robić.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 05 lut, 2005 14:19

A nie lepiej przez komendę Hint?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 05 lut, 2005 15:23

Jonez napisał(a):A nie lepiej przez komendę Hint?


Nie lepiej bo przez hint wyświetlana jest ilość pozostałego paliwa.

PS. Ostatnio coś czesto używasz zwrotu "A nie lepiej..."

{dodane} Hint do paliwa już nie potrzebny - poszedłem po rozum do głowy i dałem info takie jak w samolotach i śmigłowcach czyli pasek pancerza i paliwa oraz prędkość. Hint obecnie informuje o przeładowaniu wyrzutnika min.

{dodane} Swoją drogą miałem okazję przekonać się że na gładkiej nawierzchni mogę osiągnąć 66 kmph bez dopalacza (z dopalaczem 72 kmph). Przyśpieszenie jest żółwie, ale jak włączy się dopalacz to w sekundę mam 72 kmph :lol:

{dodane} Zorganizuję test o 15-ej o ile testerzy się znajdą (to nie jest publiczny test)

{dodane} Nikt nie zgłosił chęci. Typowe o tej porze
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostSo 05 lut, 2005 16:41

15 obiadek

15.27 serka juz nie ma

15.40 pisze posta
Good Times Gone
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 05 lut, 2005 20:41

Zaktualizowałem nieco stronę i są na niej teraz między innymi informacje na temat tych "bardziej nietypowych" modeli.

Zrobiłbym dzisiaj jeszcze jeden test o 20-ej albo 21-ej.
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostSo 05 lut, 2005 20:49

jeden test o 20-ej

czyli za 11 minu :]
Good Times Gone
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 10 lut, 2005 22:00

Potrzebuję feedbacku na temat min od tych osób które miały możliwość ich używać/odczuć ich skutki. Podczas obu dzisiejszych testów używałem min wielokrotnie i nieraz z wyrachowaniem np. mając uszkodzone działo włączyłem syrenę by zwabić znajdującego się niedaleko wroga i słysząc jak się zbliża podrzuciłem minę i próbowałem ucieczki. Statystycznie rzecz biorąc wypada to słabo bo mogę przyjąć że góra cztery razy ktoś padł ofiarą moich min - w przypadku MaRcina mogłem to widzieć jako "trup", raz był to Kuba którego pojawinie się "na ogonie" usłyszałem (wiecej się na to nie złapał) i dwa razy po zostawieniu min słyszałem charakterystyczne detonacje, ale nie mogę mieć gwarancji że to były moje. Ze dwa razy też sam się wysadziłem przy czym raz zabierając kogoś ze sobą.
Ogólnie rzecz biorąc nie łatwo ich się używa, gdy ktoś cię ściga i strzela. Jeśli widzisz przeciwnika, który próbuje cię podejść (np. gdy jesteś za budynkiem) albo gdy usłyszysz blisko odgłos silnika, jest dość czasu by spokojnie zostawić "niespodziankę", ale w stresie nie jest to proste. Zresztą wszyscy szybko się uczą że należy przewidywać któredy będzie uciekał przeciwnik i próbować mu przeciąć drogę, a nie iść jego śladem (zresztą to i wcześniej było ryzykowne, bo czasami uciekinier czekał za rogiem z dzialem gotowym do strzału).

Pozostaje ocena trzech spraw. Po pierwsze czasu autodestrukcji (obecnie 10 sekund i w rachubę wchodziło by co najwyżej skrócenie), czasu przeładowania (obecnie 60 sekund i w rachubę wchodziło by co najwyżej skrócenie) oraz siły wybuchu (obecnie 750 a to jest wiecej niż działo główne Dozer Mouse'a i w praktyce zawsze kończy się to zniszczeniem wozu). Zastanawiam się czy nie zmniejszyć siły do takiej wartości, która czyniła by pojazd niezdatnym do dalszego użytku ale nie nieszczyła go całkowicie tzn. wymuszała konieczność porzucenia pojazdu. Było by też dobre w przypadku omyłkowego uruchomienia akcji i wysadzeniu własnego pojazdu - strata mniejsza, bo trzeba tylko poczekać te 30 sekund na nowy.

Ze zmian jakie sie szykują wymienię: Dopalcz obecnie wyłacza się automatycznie gdy zostanie kilka procent paliwa, więc nie trzeba pilnować się by nie wysuszyć baku do końca. W praktyce paliwa zostaje bardzo niewiele (jeszcze nie zdecydowałem ile procent, ale chyba będzie to tylko 1%, a to jest jedna dwie minuty jazdy). Poprawiłem drobny błąd związany z minami - komunikat o przeładowaniu pojawiał się po tym jak nasz pojazd już był zniszczony i np. jechaliśmy nowo stworzonym. Dodaję niezależy system punktacji do misji - komunikaty o stanie punktacji będą pojawiać się co siedem minut (czyli w 7, 14, 21 i 28 minucie rozgrywki) i na koniec pojawi się zestawienie finalne. Przy okazji tego odkryłem że nie wprowadziłem pewnej poprawki do zmian w ratingu (byłem pewien, że to zrobiłem i to między innymi było testowane - przyśniło mi się czy jak? :? ). Możliwe, więc że problem z punktacją się skończy tak czy inaczej.

jak niektórzy zapewne zauważyli podczas drugiego testu, tablica rozdzielcza ma już dodane tekstury zegarów i napisy z informacją co dana lampka oznacza.

Nie mam pomysłu jak organizować te testy, ale wstępnie spróbuję wstępnie umówić się na dziś na 19-tą na kolejny test. Jeśli ktoś z testujących będzie chętny to niech się zgłosi na G - będzie potrzebna nowa mysz (chociaż poprzednią wersją też pewnie będzie można zagrać bo nazwa ta sama, ale wolałbym aby szanse były równe).

Wysłany 7 Lut 2005, 8:11:

Lekki czołg wsparcia

Obrazek

Obrazek

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Wysłany 7 Lut 2005, 11:43:

Obrazek

Thanks heavens for ImageShack :) and its Free Image Hosting

Wysłany 7 Lut 2005, 19:13:

Robocze tekstury zewnętrzne wykonane (dwie plansze 512x512)

Obrazek

I'd like to thank ImageShack for Free Image Hosting :)

Wysłany 10 Lut 2005, 20:59:

Nadszedł czas na wydanie Dozer Mouse'a. Może nie wykryłem wszystkich bugów, ale na pewno większość. Addon wraz z misję MP typu deathmatch można zassać ST¡D. Dziękuję OFP Center PL za udostępnienie mirror'a :)
Ostatnio edytowano Cz 10 lut, 2005 22:20 przez alderous, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 3 gości

cron