Jerry napisał(a):Pop, każdy skrypt obciąza kompa a szczególnie taki, który jest powtarzany wielokrotnie w ciągu krótkiego czasu. SiD to dobrze ujął
![:]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
No ja juz kurde nie wytrzymam! Przeczytali na forum i na slowo uwierzyli.
Nie chce mi sie tlumaczyc, ale w skrocie -
skrypt sam w sobie laga nigdy nie powoduje. Jego koszt CPU jest zawsze zaden. Operuje on na kilku zmiennych zmieniajac ich wartosci.
Obiekt GameLogic nie ma modelu - bledem jest myslenie o nim jako o obiekcie, gdyz w rzeczywistosci skalada sie on tylko z trzech zmiennych - czyli pozycji.
Idac za waszym tokiem rozumowania eventhandler powinien powodowac zawieszenie kompa - w koncu jest to skrypt wykonywany 10000 razy na sekunde.
Skrypt "powoduje" laga jedynie gdy twozy obiekt 3D - koszt obliczen dla dowolnego, nawet najprostszego obiektu jest ogromny. Jakby dac wam papier i olowek to godzinami byscie przeksztalcenia liczyli zeby wygenerowac jego obraz.
Kolejnym bledem jest np. proba robienia tracerow jako pojedynczego obiektu 3D - "chmurki" (cloudlets) maja maly koszt CPU - a to dlatego, ze sa obiektami 2D - tzn. powstaja na ekranie jako bitmapy, nie w efekcie mapowania tekstury.
Sid - myslales moze o skrypcie ktory TWOZY obiekt. Ten zaproponowany tutaj nikomu laga nie zrobi - chyba ze w OFP grasz na kalkulatorze.
Kolejna bujda sa zreszta zalety sqf...
Nie wierzcie we wszystko co pisza.