Teraz jest Pn 01 gru, 2025 15:55


Skrypt uciekającego gazu

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

Skrypt uciekającego gazu

PostCz 19 maja, 2005 15:34

Do mojego aktualnego projektu jest mi potrzebny następujący skrypt, którego niestety sam napisać nie potrafię :) Mianowicie, chciałbym aby po trafieniu w obiekt (to już zrobione) aktywował się skrypt który sprawi że z owego obiektu zacznie wydobywać się gaz w kolorze żółto-zielonym (kolor pośredni). Gaz ten musiałby wylatywać dość szybko, ponieważ w owym obiekcie panuje duże ciśnienie. Wiem że coś takiego jest możliwe, gdyż w jakimś addonie widziałem smoke shell'a który dawał dym pojawiający się bardzo szybko...Panowie, pomocy :)
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostCz 19 maja, 2005 16:24

Staram się właśnie coś takiego zrobić, właściwie to coś w stylu gazu bojowego :D Jak dokończe to mógłym przekazać do castingu :)

Wysłany Czw Maj 19, 2005 17:45:

Mam już tego wczesną alpha :) Dymek wylatuje z beczuszki przez ~5 sekund, na starcie jest koloru wymiocin, ale potem zmienia się w wymiociny z sałatką grecką mojej siostry (czyt: ciemna, ładna zieleń, której nikt by nie zjadł :) ). Dymek można przyśpieszyć itp.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 19 maja, 2005 21:20

Też się trochę poduczyłem i okazuje się że komenda drop nie jest taka trudna jak się spodziewałem.

Dobrze byłoby gdybyś doprecyzował kilka kwestii.

  • Jak długo ma się ulatniać gaz?
  • Z którego miejsca ma się ulatniać (niestety można tylko określić położenie źródła względem obiektu bez uwzględniania tego czy on stoi, czy też leży).
  • Jak to ma wyglądać? Wyobraziłem sobie niewielką nieszczelność (dziura po pocisku) i strumień wylatujący z sykiem pod dużym ciśnieniem (rozszerzający się gwałtownie stożek)
  • Czy ma być to jedna duża nieszczelność bez bardzo widocznego źródła z gazem lecącym w górę, czy też kilka małych nieszczelności z gazem ulatującym w różnych kierunkach?
  • Czy gaz ma być jasnozielony (zółtozielony) czy też przechodzić z jednej barwy w drugą? A może zawierać "cząsteczki" zielone i żółte?


Tyle mi narazie przychodzi do głowy. W każdym razie to co chcesz uzyskać jest w dużej mierze wykonalne i można to zrobić szybko.

Wysłany 19 Maj 2005, 21:22:

Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostCz 19 maja, 2005 21:33

Mam pytanie ( w sumie to chyba retoryczne ). Czy gaz się wylatania w tym miejscu gdzie w beczkę trafiła kula?
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostCz 19 maja, 2005 21:41

JaFranek napisał(a):Mam pytanie ( w sumie to chyba retoryczne ). Czy gaz się wylatania w tym miejscu gdzie w beczkę trafiła kula?


Oczywiście nie. Może w OFP23674 będzie to możliwe
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostPt 20 maja, 2005 00:41

Dzięki chłopaki z włożony trud, już śpieszę z odpowiedziami:

a) gaz powinien się ulatniać 1,5-2 minuty.
b) niech ulatnia się z...wszystko jedno, ale lepiej wyżej niż niżej (jak to będzie wyglądać gdy obiekt będzie leżał na ziemii?)
c) Alderousie - doskonale, Pan ma zawsze rację :) Z tymże mógłby też tworzyć jakąś fikuśną chmurkę :)
d) jedna nieszczelność (tak jak na Twoim screen'ie)
e) niech będzie żółto-zielony, z większym naciskiem (sporo większym) na żółć

Teraz kilka pytań:
Czy jest możliwe, aby po wejściu w strugę tego gazu gracz "tracił" przytomność na jakąś godzinę (wystarczy ściemnienie ekranu i stosowny napis)? To dość istotny element, ale jeżeli jest to trudne do wykonania - obejdzie się. Po drugie chciałbym aby po odzyskaniu przytomności, gracz stawał się wrogiem strony po której walczy, żeby jego towarzysze strzelali do niego...nie pytajcie dlaczego, jak zobaczycie po co mi to - zrozumiecie :)
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 11:57

Grabarz^^ napisał(a):Czy jest możliwe, aby po wejściu w strugę tego gazu gracz "tracił" przytomność na jakąś godzinę (wystarczy ściemnienie ekranu i stosowny napis)? To dość istotny element, ale jeżeli jest to trudne do wykonania - obejdzie się. Po drugie chciałbym aby po odzyskaniu przytomności, gracz stawał się wrogiem strony po której walczy, żeby jego towarzysze strzelali do niego...nie pytajcie dlaczego, jak zobaczycie po co mi to - zrozumiecie :)


Godzinę? Kto tyle przy komputerze wysiedzi? Co do tego żeby tracił przytomność i stawał się wrogiem to nie jest to trudne, ale trudne jest przekazanie do skryptu jednostki która znajdzie się blisko nieszczelnej beczki :?

Jeśli ma to dotyczyć graczy to z Bogiem sprawa, bo można użyć PLAYER i efekty byłyby widoczne tylko na komputerze tegoż gracza (to nawet lepiej, bo w MP tylko jego ekran stałby się ciemny). Prościej byłoby to dodawać do misji niż do samego addonu (i nie wiem czy nie lepiej, bo np. na jednostki w maskach pgaz nie powinno to działać).
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostPt 20 maja, 2005 12:26

Co do tej godziny to myślałem raczej o zastosowaniu komendy "SkipTime", a sam ekran pozostawałby ciemny przez jakieś 7-10 sek...Co do reszty - zgadzam się w pełni, chyba za dużo oczekuję od i tak już wysłużonego OFP.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 12:37

Grabarz^^ napisał(a):Co do tej godziny to myślałem raczej o zastosowaniu komendy "SkipTime", a sam ekran pozostawałby ciemny przez jakieś 7-10 sek...


W tej sytuacji beczki stałyby się niekompatybilne z MP. Nie wiem czy SkipTime jakoś automatycznie synchronizuje się w MP, tak że wykonanie tej komendy na jednym kompie powoduje przesunięcie godziny na wszystkich, ale tak czy inaczej powstałyby dziwne efekty. Albo czas przesuwałby się na jednym kompie o godzinę, a na innych nie (dla innych ten zagazowany stałby bez ruchu 7-10 sekund), albo w chwili zagazowania pojedynczej osoby czas "przeskakiwałby" wszystkim o godzinę.

W związku z powyższym proponuję jednak tego typu dodatki pozostawić poza addonem.
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostPt 20 maja, 2005 13:30

W związku z powyższym proponuję jednak tego typu dodatki pozostawić poza addonem.


Przychylam się do tego wniosku, jeżel będziesz miał już gotową pierwsza wersję do testów - daj znać.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 20 maja, 2005 17:04

Moja wersja gazu wygląda tak :
Obrazek

Jak się to ogląda w grze przerw nie widać zbytnio, dopiero kiedy czas się zatrzymuje zaczyna to widać przerwy.
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostPt 20 maja, 2005 20:02

Ku mojemu zdziwieniu okazało się że dymek dostosowuje się do tego w jakiej pozycji jest obiekt tzn. jeśli zaplanuję sobie że dym ma lecieć z pokrywy beczki i odpowiednio to zapiszę w skrypcie to nawet jeśli beczka będzie przewrócona, dymek będzie nadal ulatniał się z pokrywki.

Obrazek

Zapomniałem jeszcze spytać jak ma zmieniać się gaz z upływem czasu tzn. domyślam się, że wraz ze spadkiem ciśnienia strumień powinien maleć?

Poza tym proponuję znaleźć dźwięk ulatnijącego się z sykiem gazu i opisać go w configu addonu. Można sprawić że w trakcie ulatniania się gazu dźwięk będzie odgrywany.
Offline
Avatar użytkownika

Grabarz^^

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 224
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 23:59
  • Lokalizacja: Darłowo

PostSo 21 maja, 2005 00:22

Ku mojemu zdziwieniu okazało się że dymek dostosowuje się do tego w jakiej pozycji jest obiekt tzn. jeśli zaplanuję sobie że dym ma lecieć z pokrywy beczki i odpowiednio to zapiszę w skrypcie to nawet jeśli beczka będzie przewrócona, dymek będzie nadal ulatniał się z pokrywki.


Doskonale, nie sądziłem że coś takiego będzie działać :)

Zapomniałem jeszcze spytać jak ma zmieniać się gaz z upływem czasu tzn. domyślam się, że wraz ze spadkiem ciśnienia strumień powinien maleć?

Poza tym proponuję znaleźć dźwięk ulatnijącego się z sykiem gazu i opisać go w configu addonu. Można sprawić że w trakcie ulatniania się gazu dźwięk będzie odgrywany.


Tak, gaz powinien się wydobywać z dużą mocą przez około 2 minuty a potem słabnąć aż do zakończenia...a co do dźwięku...mam coś takiego, ale nie wiem czy będzie pasować. Poszukam też innych dźwięków jak alternatywy dla tego mojego (który pewnie się nie nada).
Offline
Avatar użytkownika

brzoza

Cywil

Cywil

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 06:41
  • Lokalizacja: szczecin

PostSo 21 maja, 2005 09:32

ja robie czasem przy instalacjach gazowych, wiec zobacze, jesli mi sie uda kumpla namowic, to nagram dla Ciebie ten gaz, ale nic nie obiecuje
Obrazek Obrazek
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostSo 21 maja, 2005 10:10

Hmm...alderous - napisałeś do tej pokrywki jakiś bajer, czy poprostu velocity dymku ustawiło się szczęśliwie pod położenie beczki?

Dodałem do skryptu jeszcze coś takiego :
Obrazek

Po zniszczeniu cakowitym beczki powstaje takie duże żółte.
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości