Teraz jest Wt 24 cze, 2025 11:36


Muzyka w śmigłowcu

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Remek

Cywil

Cywil

  • Posty: 9
  • Dołączył(a): Pt 17 cze, 2005 14:40

Muzyka w śmigłowcu

PostPt 17 cze, 2005 14:45

Hej

Czy jest mozliwe zeby dołączyć dźwięk do poruszającej się jednostki ?

O co dokładnie mi chodzi, żeby lecący w śmigłowcu żołnierze słyszeli muzykę z głośnika. Ale jeżeli ktoś wyskoczy , to żeby naturalnie muzyka oddalała się wraz ze śmigłowcem.

Pozdro.

Przczytałem dział o edycji i dźwiękach , ale nie ma tam tego konkretnego przykładu. może ktoś już montował coś takiego ?
Offline
Avatar użytkownika

Kac

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 11:19
  • Lokalizacja: Nowa Sól

PostSo 18 cze, 2005 11:07

Można zrobić z muzyki dźwięk (w description.ext oczywiście) i zrobić cuś takiego
strzelec say "muzyka" zamiast strzelca może też być pilot, ale nie rób pliku odpowiadającego za ruchy ust, bo koleś w śmiglaku będzie robił całkiem realistyczny bit box :grin:
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 18 cze, 2005 11:53

A nie może być Heli say ? To chyba też zadziała tak mi się wydaje.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostSo 18 cze, 2005 12:18

Pierwsze, co pomyślałem to też było Heli sey "muzyka". Ale to ma pewne ograniczenia. Bo chyba dźwięk aktywowany za pomocą komendy SEY nie może przekraczać 44 kHz i może być tylko w mono.
Myślałem nad rozwiązaniem typu:

Aktywujesz muzykę
-Tworzysz skrypt

skrypt.sqs

PlayMusic "nazwa muzyki"

@Player == vehicle Player

4 FadeMusic 0

~1

PlayMusic ""

0 FadeMusic 1

Exit



Efekt będzie taki ze po wyskoczeniu z helikoptera muzyka się ściszy dając wrażenie oddalenia się od źródła dźwięku.
Efekt może nie być rewelacyjny no, ale coś za coś.

Ps. Nie wypróbowywałem tego skryptu w grze i włączasz go na własne ryzyko ;)
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Kac

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 11:19
  • Lokalizacja: Nowa Sól

PostSo 18 cze, 2005 12:26

JaFranek, jak sam mówisz - coś za coś, jeśli dźwięk będzie mono to będziesz go słyszał właśnie z tamtąd skąd leci śmiglak, poza tym wszystkie dźwięki w OFP muszą być 44 kHz. Mój efekt też może nie być rewelacyjny, ale muzyka w źle ustwionym radiu też nie jest rewelacyjna :razz:
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostSo 18 cze, 2005 13:34

Kac napisał:
...poza tym wszystkie dźwięki w OFP muszą być 44 kHz.


Muzyka nie musi więc nie musisz przerabiać danego utworu. A gdyby chciał wykorzystać do tego muzyki z gry to komenda sey raczej się tu nie przyda.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Remek

Cywil

Cywil

  • Posty: 9
  • Dołączył(a): Pt 17 cze, 2005 14:40

PostN 19 cze, 2005 05:37

Kac napisał(a):Można zrobić z muzyki dźwięk (w description.ext oczywiście) i zrobić cuś takiego
strzelec say "muzyka" zamiast strzelca może też być pilot, ale nie rób pliku odpowiadającego za ruchy ust, bo koleś w śmiglaku będzie robił całkiem realistyczny bit box :grin:


:lol:
To będzie chyba to czego szukam. Na dodatek , to dosyć ciekawe. Mówisz że Flashpoint jest wrazliwy na dzwiek i sam dodaje ruchy ust pod slowa? Cool
Ostatnio edytowano N 19 cze, 2005 05:42 przez Remek, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Remek

Cywil

Cywil

  • Posty: 9
  • Dołączył(a): Pt 17 cze, 2005 14:40

PostN 19 cze, 2005 05:40

JaFranek napisał(a):Myślałem nad rozwiązaniem typu:

Aktywujesz muzykę
-Tworzysz skrypt
Efekt będzie taki ze po wyskoczeniu z helikoptera muzyka się ściszy dając wrażenie oddalenia się od źródła dźwięku.


Nie wiem dokładnie co ten skrypt robi bo nie znam się na skryptach. Ale mi chodzi tylko o zabezpieczenie się , przed tym jak któryś z graczy wyskoczy. żeby nie było dziury w scenografi ze tak powiem ;-)

Dzięki
"Los Curvas son bonitas" ;-)
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostN 19 cze, 2005 10:15

Remek napisał(a): Mówisz że Flashpoint jest wrazliwy na dzwiek i sam dodaje ruchy ust pod slowa? Cool


Sam ich nie dodaje, trzeba stworzyć specjalny plik, w którym ruchy warg są zdefiniowane.

Nie wiem dokładnie co ten skrypt robi bo nie znam się na skryptach.


Ten skrypt płynnie przycisza muzykę po wyskoczeniu gracza z helikoptera :)
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Przemo_212

Major

Major

  • Posty: 703
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 18:59

PostN 19 cze, 2005 11:50

Ja bym zrobił to tak:
Kod: Zaznacz cały
playmusic "nazwa muzyki"

@(vehicle player != player)
@(player distance heli >15)
2 FadeMusic 0.4
1 FadeMusic 0.3
1 FadeMusic 0.2
1 FadeMusic 0.1
1 FadeMusic 0
PlayMusic ""
~3
0 FadeMusic 1
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostN 19 cze, 2005 13:17

A jescze inaczej to tak


@Player == vehicle Player

#Loop

_dis= player distance heli

_miu= 1 - ( _dis /50 )

?_miu < 0: Goto "Dalej"

0 FadeMusic _miu

Goto "Loop"

#Dalej

Exit


W teorii ten skrypt powinien płynnie podgłaszać i przyciszać muzykę w zależności od dystansu między graczem a helikopterem. A dźwięk powinien być słyszalny w promieniu 50 metrów. W praktyce nie wiem jak może się zadziałać. Można jeszczee zrobić aby po ponownym zbliżenu do obiektu znowu była słyszalna muzyka, ale mi się już nie chce z tym motać.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

Przemo_212

Major

Major

  • Posty: 703
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 18:59

PostN 19 cze, 2005 14:17

Ten skrypt, który podałeś raczej nie będzie działał, ponieważ nie określiłeś zmiennych ;)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostN 19 cze, 2005 14:38

To znaczy ?? Co jeszcze byś dodał ??
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Muzyka w śmigłowcu

Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Muzyka w śmigłowcu

PostN 08 wrz, 2024 21:34

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 12 gości