Teraz jest Wt 24 cze, 2025 13:42


Operation Black Mamba RELEASE. Pytania i odpowiedzi.

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint

Jak Ci sie podoba misja ?

Ankieta wygasła Wt 06 cze, 2006 01:21

pierwszorzedna - brak slów
6
26%
super
6
26%
dobra
2
9%
moze byc
4
17%
nie podobala mi sie
5
22%
 
Liczba głosów : 23

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Chaos

Kapral

Kapral

  • Posty: 93
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 03:16
  • Lokalizacja: Hamburg

PostŚr 20 lip, 2005 15:06

Mirage napisał(a):
No to moze bys tez tak i zdradzil jaki masz system ?


Windows XP Professional...


Hahaha, bardzo smieszne. Jasne ze nie Windows CE prawda ? Chodzilo o hardware.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 20 lip, 2005 15:07

Test bedzie na moim domowym PieCyku.
CPU 2200
RAM 2 Gb
VPU Radeon 9600 128 mb

To nie fair! :razz: Ile Yacek ty zarabiasz na taki sprzęt? Może się zamienisz?
Boshe, jak nie znajde kasy na modernizacje mego złoma to się chyba pochlastam (czerstwą bułką). Już miałem sobie tą misje ściągnąć a tu dowiaduje się o takich rewelacjach. Będe musiał sobie darować, przy moim sprzęcie nie warto odpalać "mamby" :neutral:
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostŚr 20 lip, 2005 15:09

A u mnie po intrze koniec misji mimo ze uzywam wszystkich tych pierdol potrzebnych do misji :|:/
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 20 lip, 2005 15:22

U mnie na P4 2,4 Ghz, GF4MX440 128 MB i 512 MB Ram i całkiem zadawalających ustawieniach działało nieźle, ale dopiero po ustawieniu widoczności 500. Były czasem lekkie przyciachy, a długość ładowania misji\load'u doprowadzała mnie do furii, więc po opanowaniu obozu miałem małą przerwę :D I do teraz do misji nie wróciłem... ale spoko, wkrótcę naprawię ten błąd :D
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Chaos

Kapral

Kapral

  • Posty: 93
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 03:16
  • Lokalizacja: Hamburg

PostŚr 20 lip, 2005 15:33

Goose napisał(a):A u mnie po intrze koniec misji mimo ze uzywam wszystkich tych pierdol potrzebnych do misji :|:/


Hmmm... a zredukowales ustawienia wg. F.a.Q.txt ?
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostŚr 20 lip, 2005 16:01

Do minimum ale mam dosc takich minimalnych ustawien bo naogladalem sie ich na starym kompie. A wogole to intro idze bez przyciachy ekran powili robi sie czarny i na tym koniec :|
Offline
Avatar użytkownika

Chaos

Kapral

Kapral

  • Posty: 93
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 03:16
  • Lokalizacja: Hamburg

PostŚr 20 lip, 2005 19:46

To jest naprawde dziwne. Ewentualnie spróbuj przy pomocy foldera Mod. Czyli zrób sobie folder "Mamba", w nim nastepny o nazwie "AddOns", wrzuc tam wszystko co potrzebne do misji - tylko te addony i wystartuj z nowego skrótu na pulpicie z opcja -mod=Mamba. Jesli to tez nie pomoze to mozliwe, ze jakis addon jednak jest w innej wersji lub uszkodzony.

Najlepiej zalacze tutaj teksty z readme.txt i F.a.Q.txt. Poza tym linki do addonów w pierwszej wersji release byly juz przestarzale i zostaly zaktualizowane.

Readme.txt
Kod: Zaznacz cały
"Operation Black Mamba" 1.0R

   Data wydania 26 Maja 2005
   by Chaos Studios

######################################################################################################
                                              Addons:
######################################################################################################
Wymagana wersja OFP:

OFP Resistance
Testowane tylko z wersja 1.96

Potrzebne adony:

BAS TONAL + PATCHES        http://www.gotf.net/downloads.asp?id=74

Mirrors:
  BAS TONAL ISLAND + OPFOR ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/islands2/bas_isleopfor.rar
  BAS TONAL PATCH 1        ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/islands2/BAS_TonalTango_Patch1.rar
  BAS TONAL PATCH 2        ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/islands2/BAS_Tonal-Tango_Patch2.zip


BAS LITTLEBIRDS            ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons/BAS_Littlebirds_185.zip
BAS BLACKHAWKS             ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/BAS_429_BAS_Blackhawks1_SOAR2_JAM1.zip
BAS PAVEHAWK 1.1           ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/bas_pavehawks_v1_10.rar
BAS DELTAS/RANGERS         ftp://www.gamezone.cz/ofpd/unofaddons2/bas_dera_v1_55.rar

Camo Zodiac                ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/ESP_Zodiac.zip
RAD Hornet 1.3             ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/Rad_F18_v1_3.zip
Mapfact Barracken          ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/Baracken1_1.zip

JAM2            Mirror 1   ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/unofaddons2/OFPR_Addon_BAS_JAM2.zip
                Mirror 2   ftp://www.gamezone.cz/ofpd/unofaddons2/OFPR_Addon_BAS_JAM2.zip

Editorupdate 102           http://mapfact.gamigo.de/Material/Addons/Mixed/Download/editorupdate102neu.zip
            (mozliwe, ze bedzie trzeba sie zalogowac)

Bardzo wazne !
Musisz uzyc DOKLADNIE tej wersji EditorUpdate 102 !!!
Aktualnie istnieja 3 rózne wersje Editorupdate 102 w sieci.

######################################################################################################
                                         historia kampanii:
######################################################################################################

Marzec 2005
Rzad Republiki Tonalu podpisuje umowe o wydobycie ropy z amerykanskimi koncernami naftowymi. Umowa ta
pozwala amerykanskim koncernom wydobywanie wielu milionów barylek ropy prawie bez kontroli z zewnatrz.

Pazdziernik 2005
Czego wielu sie obawialo stalo sie prawda. Koncerny amerykanskie wydobywaja wiecej ropy niz umówiono i
przemyca wszystko poza kraj. Coraz bardziej skorumpowany rzad staje sie coraz bardziej znienawidzony.
Niepokój i nienawisc szerza sie. Dotychczas raczej slaba rebellia uzyskuje coraz wiecej zwollenników.
Coraz wieksze sumy pieniedzy pozwalaja na zakup broni. Bron dla rebeliantów przemycana jest droga morska.

Grudzien 2005
Rebelianci zdobywaja kontrole nad zachodem Tonalu i od natychmiast otrzymuja bron takze droga lotnicza.
W srodkowej czesci kraju powstaja milicje.

Kwiecien 2006
Prezydent Tonalu - Maputo przemawia przed Organizacja Narodów zjednoczonych i prosi o pomoc w walce przeciw
rebelii. Stany Zjednoczone nie moga sie bezposrednio zaangazowac w konflikt poniewaz mogloby to po fiasku
w Iraku doprowadzic do kolejnego oslabienia ich pozycji. ONZ potrzebuje duzo czasu aby podjac decyzje.
Organizuje sie rozmowy rozejmowe miedzy rzadem a przedstawicielstwem rebeliantów, które jednak do niczego
nie prowadza.

Maj 2006
Caly kraj ogarnia przemoc. Milicje i równoczesnie rebelianci podejmuja otwarta walke w centralnej czesci i
na wschodzie Tonalu przeciwko wojskom rzadowym. Mezczyzni w wieku poborowym ale takze i dzieci zostaja pod
przymusem wcieleni w szeregi powstanców i przecwiczeni w mordowaniu. Wielu niewinnych jest mordowanych w
najokrutniejszy sposób. Kobiety,dzieci, starcy - Rebelianci morduja kazdego kto nie chce walczyc lub
opowiada sie po stronie rzadu.

Czerwiec 2006
Stojacy po stronie rzadu obywatele, Urzednicy i w koncu takze caly rzad opuszczaja kraj. Tonal popada w
chaos...

Srodek czerwca 2006
Miasta tonalu stoja w plomieniach. Tysiace obywateli zostalo zamordowanych i zameczonych na smierc...
Ostatni pracownicy Rzadu opuszczaja stolice w pojazdach opancerzonych...

Koniec czerwca 2006
Prezydent autoryzuje J.O.C. do przeprowadzenia tajnych operacji na wyspie w celu zabezpieczenia interesów
Stanów Zjednoczonych w kraju. A Ty jestes tylko malym kólkiem zebatym w mechanizmie...

######################################################################################################
                                               o misji:
######################################################################################################

// - Ta misja zostala wydana jako czesc nowatorskiej kampanii o tematyce sil specjalnych. Kontynuacja
rozwoju mozliwa, ale bez pomocy malo prawdopodobna. Poprzeczka dla mozliwych pomocników jest bardzo
wysoka.

######################################################################################################
                                           aktualna wersja:
######################################################################################################

Jest to w 100% dzialajaca wersja misji. Dalszy rozwój kampanii jest malo prawdopodobny.
Briefing/overview/misja - jezyki: angielski,niemiecki,polski
Sample podczas misji: angielski,niemiecki
Sample w Intro w tej wersji misji - angielski

######################################################################################################
                                            bardzo wazne !
######################################################################################################

W misje sie da grac plynnie na komputerach z CPU od 1800 GHz (AMD ATHLON 2.2) i 512MB RAM.
W razie problemów z misja prosze koniecznie przeczytac plik F.a.Q. znajdujacy sie w archiwum RAR.
Takze wiele innych pytan zostalo opisanych w tymze pliku.

Uzyte skrypty nie sa skryptami oficjalnymi - Uzycie na wlasne ryzyko, nie przyjmuje odpowiedzialnosci.

######################################################################################################
                                               kredyty:
######################################################################################################

Prawie wszystkie skrypty uzyte w misji zostaly napisane przez Chaos Studios.
Chaos Realistic Dammage System - Personal (CRDS-P) napisane przez ChaosStudios (Chaos) w roku 2004 aby
udostepnic graczowi w grze wiecej realizmu.

Dziekuje BIS za ta wspaniala gre.
Dziekuje wszystkim addonmakerom za ich wspaniala prace nad nowymi addonami.

Translacja:
ShadowNX        - angielski
Tony Pasi       - francuski
Sudden Death    - angielski & niemiecki (korekta)
Chaos           - polski & niemiecki

Uzyto nastepujace obce skrypty:
Multiparadrop script (Outro Won) created by Lester.
Burning Scripts created by General Barron i poprawki przez ChaosStudios.
Silencer Script napisany przez ChaosStudios przy pomocy Jörg´a F.
F/A-18 skrypt napisany przez Sudden Death.

Wszystkie inne skrypty napisal Chaos. Mozesz je uzywac/rozwijac dalej, ale musisz mi dac kredyt w Twojej
Readme lub w samej misji.

######################################################################################################
                      kontakt:
######################################################################################################

Chaos/ChaosStudios @
http://www.ofpmdb.de.vu

Greetz
Chaos


F.a.Q.txt
Kod: Zaznacz cały
###########################################
# F.a.Q. for "Operation Black Mamba" 1.0R #
#                                         #
#      Release Datum 25 Mai 2005          #
#         by Chaos Studios                #
###########################################


   ######################
           Polish
   ######################

P: misja skacze w takim stopniu, ze nie da sie w ogóle grac
O: problem jest znany. Zalezy to od OFP, a takze (w tym przypadku) od Tonalu. Ponizsze nastawienia powinny pomódz w usunieciu lub redukcji
   opóznien w grze

Video Settings dla TONALu (wiekszosc systemów):
***********************************************
Video                      - 1024x768x32
Frames per Sec.            - 20.40
Visual Quality             - 11.23
Viewdistance               - 814 meter und -
Terraindetails             - very low
Hardware T&L               - akiviert
und fĂĽr alles unter T&L    - akiviert
***********************************************

Najlepsze ustawienia w pliku "Flashpoint.cfg", który znajduje sie w Twoim folderze OFP:
*********************
Light_Explo="1";
Cloudlets="1";
Product="Resistance";
Cockpit_Textures="2048";
Limit_LOD="0.019000";
CPU_Benchmark="xxxx";      -> Twoj Benchmark
3D_Performance="xxxx";       -> Twoj Benchmark
VehShadows="1";
Frame_Rate_Pref="500";
File_Heap="16";
Object_Textures="1024";
HW_Type="Direct3D HW T&L";
refresh="60";
MaxObjects="256";
Shadows="1";
Language="German";
Quality_Pref="500";
Resolution_W="1024";
Adapter="0";
Texture_Heap="16";
Resolution_Bpp="32";
Resolution_H="768";
Reflections="1";
MaxLights="32";
Sky="1";
Animated_Textures="512";
Light_Missile="1";
Landscape_Textures="1024";
Textures_Drop_Down="4";
Shadows_LOD="0.050000";
LOD="7.500000";
Total_Memory="512";
Light_Static="1";

*********************
P: przy starcie pokazuje sie ciag slów "Chaos Studios presents", a potem dlugi czas sie nic nie dzieje
O: niestety to prawda; spowodowane jest to równoczesnie misja jak i adonami oraz sama wyspa. Po 3-4 minutach najpózniej misja jest zaladowana.
   Ladowanie zapisów gry nie trwa juz tak dlugo.

P: wstep misji skacze bardzo na poczatku zanim stanie sie szybsze.
O: takze i to jest znane. Miasta na Tonalu zawieraja bardzo duzo detali i aby wszystko dzialalo perfekt OFP potrzebowal by maszyne z co najmniej
   4GHz CPU aby szybciel liczyc. W tym przypadku takze ustawienia w configu nie pomagaja zbytnio.

P: misja zawala sie podczas wstepu lub troche pózniej bez meldunku
O: mozliwe, ze masz za malo pamieci oraz pamieci wirtualnej. Spróbuj zredukowac nastawienia. W innym przypadku uzywanie folderów dla MODa moze okazac
   sie pomocne.

P: zastosowalem sie do proponowanych ustawien - nic nie pomoglo.
O: wyspa Tonal postrzebuje silnego systemu aby ja poskromic. Prawdopodobniej od 2.2GHz,512MB RAM i karte graficzna z 128MB DDR RAM (DX8 i lepiej)

P: na poczatku misji redukuje lub powieksza sie widocznosc, poza tym nadciaga mgla i detale terenu zmieniaja sie
O: przy starcie misji startuje kolejny skrypt, który dopasowuje misje do twojego systemu. Po starcie mozesz zmienic te ustawienia przez menu grafiki

P: skrypt do tlumika nie dziala w 100%
O: jeden problem ze skryptem jest rzeczywiscie znany; niestety nie da sie go usunac bez pisania zupelnie odmiennego skryptu.

P: czy moge wykorzystac uzyte w misji skrypty ChaosStudios w moich wlasnych misjach ?
O: Naturalnie. Jednak stwierdzam z naciskiem, ze oczekuje od Ciebie credits w twojej misji lub zalaczonej readme

P: Czy moge zmienic lub rozwinac dalej uzyte w misji skrypty Chaos Studios ?
O: Takze to jest dozwolone. Ale takze i za to oczekuje credits.

P: Mam problem w misji i nie wiem co dalej
O: Odwiedz niemieckie forum Operation Black Mamba i zapytaj o pomoc:
      http://ofpmdb.teamp2p.de/phpkit/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=520
   Odwiedz angielskie forum Operation Black Mamba i zapytaj tam o pomoc:
      http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?s=76c21155d83c9e48cdb105d3afe9aae3;act=ST;f=55;t=44050
   Odwiedz polskie forum Operation Black Mamba i zapytaj o pomoc:
        http://www.neochan.csk.pl/ofpc/viewtopic.php?t=3211

P: Moge jakos pomóc przy powstawaniu przyszlych projektów ?
O: Naturalnie ! Zawsze poszukuje osób, które mnie wspomoga. Wyslijcie mi majla na ChaosStudios€gmx.net z tytulem "Job w ChaosStudios"
   Glównie poszukuje speakerów (Niem/Ang/PL/inne), tlumaczy, utalentowanych skrypterów i odpowiedzialnych BETAtesterów

P: Czy moge jakos inaczej pomóc ?
O: Poszukuje osób znajacych sie na kodowaniu witryn internetowych aby zrobic calkowicie nowa baze danych do misji ofp.

P: Czy moge zamiescic misje na moim serwerze ?
O: Nie, misja moze byc zamieszczona narazie tylko i wylacznie na stronie Operation Flashpoint Mission Database (-> http://www.OFPMDB.de.vu).

*********************
Chaos/ChaosStudios @
http://www.ofpmdb.de.vu

Greetz
Chaos

-----------------------------------------------------------------------------------------


Co do "dosc ogladania OFP na niskich obrotach" - masz racje. Ale zauwaz, ze wszystkie misje na Tonal (takze te od BAS - poza tym wiele innych nie ma) sa bardzo ubogie w skrypty, addony i jednostki. Gwarantuje Wam, ze ta sama misja na innej wyspie chodzila by absolutnie plynnie na systemach daleko ponizej 2.2GHz. Ale równiez gwarantuje, ze stracila by flair bez Tonalu i jednostek afrykanskich. Moge Cie ale pocieszyc, ze jesli intro chodzi plynnie, to mozesz "podsrubowac" ustawienia znowu do góry tak daleko az zacznie lekko skakac w pierwszej scence. Jesli bede wiedzial w czym problem zanim Ty sie dowiesz, to naturalnie napisze o tym.

@ Yacek
Rozumiem, ze testujesz misje dla OFP Center PL ? To fajnie. Mam nadzieje, ze Twój Test zostanie przejety do bazy danych.

:spoko:
Ostatnio edytowano Wt 14 lut, 2006 19:55 przez Chaos, łącznie edytowano 1 raz
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostŚr 20 lip, 2005 21:06

tak powiem na OT mam wyzej niz 2.2 ghz ale ze to Celeron D jest gdzies okolo 2.5 ghz......dzisiaj sie pobawie i napisze jezeli bedzie "pozytywny efekt" :)
Offline
Avatar użytkownika

Chaos

Kapral

Kapral

  • Posty: 93
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 03:16
  • Lokalizacja: Hamburg

PostCz 21 lip, 2005 16:03

Ciesze sie na test. Naturalnie nie bede juz wiecej pracowal nad misja - drobny blad zawsze sie gdzies znajdzie, ale na pewno nie duzy - bo po 14 miesiacach jakos dosc mam tej misji.

Poza tym jak juz pisalem w komentarzach - prosilbym aby nie hostowac misji bezposrednio tutaj, tylko przelinkowac na strone ofpmdb - czyli aktualnego hosta. Mam nadzieje, ze nie stanowi to wiekszych problemów. Pewne jest takze, ze strona nie zostanie wylaczona, a jesli to od razu zareaguje i stworze backup gdzie indziej.
Offline
Avatar użytkownika

Chaos

Kapral

Kapral

  • Posty: 93
  • Dołączył(a): So 07 sie, 2004 03:16
  • Lokalizacja: Hamburg

PostSo 30 lip, 2005 16:11

Dla missionmakerów !

Obrazek

Na strone Red Hammer Studios mozecie znalezc wersje release mojego skyptu "ChBCS" lub "ChaosStudios BatComSys", który zostal uzyty w "Mambie".

@Yaciek
Daj prosze znac jesli beda jakies problemy z testem.
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostCz 11 sie, 2005 15:31

Chyba się nie doczekasz testu od testerów :) Misja jest za dobra, żeby o niej nic nie napisać, więc postanowiłem wstukać kilka zdań...



Ostatnio powstaje coraz więcej addonów. Dochodzi nawet do sytuacji, gdy niektóre mody rezygnują z tworzenia kampanii na rzecz szybszego wydania swoich produktów. Diametralnie inaczej przedstawia się sytuacja wśród missionmakerów. Z „zabaw” w edytorze rezygnuje coraz więcej osób. Wydaje się, że nawet konkurs BIS (Mission Editing Competition), w którym do wygrania był między innymi VBS nie odmienił sytuacji.

Ogólnej tendencji nie zmieni również dzieło Chaos Studios. Doświadczeni missionmakerzy pokiwają tylko głową, wymawiając się brakiem czasu, by móc konkurować. Młodzi prędzej popadną w depresję, niż w krótkim czasie osiągną taki poziom. Nie ma co ukrywać – mamy do czynienia z pracą wybitną. Przewyższającą jakością i sposobem wykonania oficjalne misje.

Operation Black Mamaba rozgrywa się na wyspie Tonal, stworzonej przez Ballistic Addons Studio, którzy także umieścili akcję swojej kampanii w tym fikcyjnym kraju. Czy jednak misja Chaosa jest tak dobra, jak produkt profesjonalistów z BAS? O nie. Jest zdecydowanie lepsza!

O sytuacji w Tonalu informuje nas dynamiczne intro. Obserwujemy zamieszki, tłumy na ulicach, płonące samochody, z którymi silnie kontrastują spokój rządu i wojska. W tle miły, damski głos rzeczowo informuje nas o rozwoju sytuacji. Kamera prowadzona poprawnie, odpowiednio buduje atmosferę. Jak się okazuje wojsko nie doceniło rebeliantów. Chaos ogarnia kraj. Zaczyna się pospieszna ewakuacja całego gabinetu i najbliższego otoczenia. Rebelia przybiera na sile. Nie wszystkim jest to jednak na rękę. Zwłaszcza potężnym amerykańskim koncernom mającym lukratywne kontrakty na wydobycie surowców naturalnych. W całą sprawę angażuje się USA wysyłając siły specjalne.

I tutaj zaczyna się nasze zadanie. Razem z grupą Rangersów (naszych podkomendnych) mamy za zadanie zdobyć dokumenty oraz odbić ministra Okabę. Cel jest jasny i precyzyjny. Zadanie przygotowane profesjonalnie. Plan opracowany w najdrobniejszych szczegółach. Ewakuacja, wsparcie z powietrza, znaki rozpoznawcze –wszystko ujęte w odprawie. Autor nie pominął żadnego aspektu.

Po wyborze odpowiedniego wyposażenia (a mamy naprawdę potężny arsenał do dyspozycji) przystępujemy do akcji. Wita nas chłodny i mglisty poranek. Zaszyci głęboko w trawie przeprowadzamy rekonesans, wprowadzamy ewentualne poprawki w planie. Przystępujemy do akcji...

Chaos naszpikował misję potężną ilością skryptów, przez co AI zachowuje się odpowiednio do podjętych przez gracza działań. Prosty przykład – większość rebeliantów zajmujących obóz jest pogrążona we śnie. Możemy podejść po cichu i wykorzystać element zaskoczenia albo też przeprowadzić zmasowany atak z pianą na ustach i okrzykami zwycięstwa. Wtedy na pewno cały obóz wyjdzie nam na spotkanie. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu skryptów prędzej czy później gracz trafi na grupę AI, przez co akcja jeszcze bardziej nabierze rumieńców. Trzeba będzie działać szybciej i efektywniej.

Nic nie dostarczy tylu wrażeń, gdy z małą grupką swoich ludzi zostaniesz zmuszony bronić się na piaszczystym skrawku plaży. Nie ma gdzie uciekać, nie ma gdzie się schować. Wrogów ciągle przybywa, a amunicji coraz mniej. Dopiero wtedy naprawdę docenia się śmigłowiec ratunkowy. Smaczku całej zabawie dodają autorskie skrypty. W tym Chaos Realistic Dammage System odpowiadający za zachowanie żołnierza, którym kieruje gracz (m.in. wyższe tętno gdy zostanie postrzelony)

Błędy? Jakie błędy? Dość często pojawia się argument dotyczący wysokich wymagań sprzętowych. Racja. Taka ilość, tak rozbudowanych skryptów może powodować obciążenie komputera. Jednak należy pamiętać, że najbardziej pamięciożerna jest wyspa Tonal. Ogromna ilość detali powoduje, że pograć w komfortowych warunkach mogą posiadacze trochę lepszego sprzętu. Ale to wszystko oraz sugestie jak usprawnić grę znajdują się w FAQ dołączonym do misji.

Autor przygotował aż 4 wersje językowe. Do angielskiej oraz niemieckiej nagrano nawet odpowiednie kwestie. Szkoda, że w Polsce nie znaleźli się ochotnicy by użyczyć swoich głosów. Wersja francuska i polska zawierają tylko teksty pisane. Zdarzają się literówki, czy niefortunne sformułowania typu „od natychmiast”, które nie przeszkadzają w grze, jednak psują ogólne wrażenie. Szkoda, że autor nie poświęcił kilku chwil więcej na dopracowanie tej części.

Przemyślana struktura i schemat możliwych zachowań powodują, że jest to jedna z najlepszych misji, jakie kiedykolwiek stworzyli fani. Nie dziwi więc prawie 3000 pobrań. Szkoda tylko, że autor nie zdążył zgłosić jej do konkursu organizowanego przez BIS. Sądzę, że wtedy pierwsza dziesiątka zwycięzców wyglądałaby inaczej.

MaRcin
Good Times Gone
Offline
Avatar użytkownika

W4tchdog

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 409
  • Dołączył(a): Śr 10 sie, 2005 13:58
  • Lokalizacja: ...i po co ?

PostCz 11 sie, 2005 15:52

WoW ...redaktorze MaRcin .
Najlepsze jest to...że czytając wszelkie opisy tej misji ...tej operacji , partyzantka , rebelia w państwie ,kobiecy głos spikera , amerykanskie koncerny ...to jest to misja "specjalnie" stworzona dla mnie ...
niestety :
Djuron 100*8.5 Mh
DżiFors 200 32Mb
Ram 256Mb ...(napewno nie Tb)
I to by było na tyle :???:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Monty

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 462
  • Dołączył(a): Śr 28 lip, 2004 22:49
  • Lokalizacja: Sosnowiec

PostCz 11 sie, 2005 17:19

Bardzo dobry i ciekawy test MaRcin :spoko: Jeżeli wyrażasz zgodę, zamieszczę go na stronie z przypisem, że test jest Twój. Z tym, że napisz jeszcze ocenę, jaką dajesz tej misji :)
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostCz 11 sie, 2005 17:40

dzięki :)
wszystko w swoim czasie Monty. Osobiście się tym zajmę.
Good Times Gone
Offline
Avatar użytkownika

MaRcin

Major

Major

  • Posty: 966
  • Dołączył(a): Śr 21 lip, 2004 09:45

PostPt 12 sie, 2005 10:31

Nie wiem, czy Chaos oczekiwał takiego testu, ale recenzję już dodałem na stronę.

Zastanawia mnie tylko czemu nie ma FAQ w polskiej wersji. IMHO skoro jest tutaj na forum, to wypadałoby żeby znalazła się również w plikach z misją.

Czy autor planuje poprawić polską wersję (literówki)? I ile razy ściągnięto już misję?
Good Times Gone
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 17 gości

cron