Teraz jest Wt 24 cze, 2025 16:12


Siła RPG, a gameplay

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 17:43

Zgoda, wiele zależy od granatu. Ale jeszcze więcej zależy od zdażeń losowych. Można wiele mówić o taktyce i realiach pola walki. Ale jedno jest pewne. żadna, nawet najlepsza broń nie gwarantuje w 100% zniszczenia pojazdu (i to niezależnie od systemów "ochronych" jakimi dysponuje dany pojazd). Jak i też żaden system ochrony pojazdu (pancerz) nie gwarantuje pełnie bezpieczeństwa dla załogi (znany jest przypadek w którym granat wystrzelony z rpg zabił dowódce "poytężnie" opancerzonego abramsa mimo iż ten znajdował się w środku czołgu) lub pojazdu (tu przykładem mogą być okoliczności w jakich zachodni alianci zdobyli po raz pierwszy "Tygrysa"). Bardzo wiele zależy od szczęścia bądż jego braku.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostN 30 paź, 2005 18:06

No tak ale jak szczescie zasymulowac w OFP ?
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostN 30 paź, 2005 18:12

Marcin_BM napisał(a):No tak ale jak szczescie zasymulowac w OFP ?


Szczęście i Umiejętności gracza. Tego nie zasymulujesz.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 18:20

Wszak chyba mozna wprowadzić opcje losową do mechaniki gry ofp. Skoro się w innych grach udaje (CM; CC) to dlaczego by nie miało udać się w ofp. Oczywiście takie zabiegi jak wprowadzenie do gry morale; rozszeżenia losowości zdażeń; poprawnej fizyki i balistyki sprawią że gierka może ważyć o jakieś 500-750MB więcej. I poczekać na nią będziemy musieli jeszcze jakieś 6 miechów więcej. Ale będzie warto.
A jeżeli chodzi Ci Marcin (pozwolisz chyba na taka forme pufałoiści :razz: )o wprowadzenie takowych rozwiązań do "obecnego" ofp. To cała nadzieja w chłopakach z Liberation mod (bo są naprawde blisko osiągnięcia tkiego poziomu złożoności jaki nam się maży ;-) ).
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostN 30 paź, 2005 18:20

@żuker
Nie o takie szczesci mi biega, bo to zalezy glownie od nas ale takie cos jak zaciecie broni albo przedwczesne walniecie granatu.
@ Barbarian
Mam nadziej ze sie uda ekipie Liba, i ze arma albo ofp2 bedzie realistyczna do bólu :)
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 30 paź, 2005 18:26

Ja też zachłystuję się obecnie CMBB, ale to inna bajka - małe kalibry i APDS jako najczęściej używany pocisk, to sprawia że często taki T-26 czy BT-7 zalicza kilkanaście penetracji pancerza i nadal walczy.

Zresztą to staje się dyskusją jak oddać realia pola walki w OFP, a chodzi mi o to co jest obecnie w OFP. Pytanie sprowadza się do wybrania pomiedzy słabszymi RPG, a silniejszymi i żadne z tych dwóch rozwiązań nie jest realistyczne.

Pierwsze rozwiązanie jest o tyle ciekawsze, że to coś nowego i powiększa rolę BWP, które są traktowane nieco po macoszemu w OFP. Z drugiej strony AI nie jest na coś takiego przygotowane - zamiast atakować z ukrycia wyłazi na otwartą przestrzeń, a zamiast schować się na chwilę po strzale, tkwi w miejscu przeładowując.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 18:47

A mi najbardziej odpowiada model "silnych" wyrzutni p.panc (oczywiście biorąc pod uwage rzeczywistą ich siłe i rodzaj granatu). To sprawia że transportery opancerzone są "silnie" uzbrojone (w stosunku do piechoty) oraz słabo chronione przed pociskami p.panc. Jest to ukłon w strone piechoty, ale należy pamiętać że wynika on z ograniczeń silnika gry (nie jest on w stanie w płyny sposób generować dużej ilości jednostek na raz, także niemożliwe jest ustawienie na mapie tylu obiektów które pozwalały by się ukryć w otwartym polu) oraz si botów (zarówno piechurów jak i załóg pojazdów). Gdyby przyjęto zasade "słabe" wyrzutnie p.panc. i "silne" pojazdy. To każda szarża pancerna kończyła by się masakrą piechoty (niezależnie okoliczności). Co jest rozwiązaniem jeszcze mniej realistycznym niż to pierwsze. Takie jest moje zdanie.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 30 paź, 2005 19:00

To każda szarża pancerna kończyła by się masakrą piechoty (niezależnie okoliczności). Co jest rozwiązaniem jeszcze mniej realistycznym niż to pierwsze.
Wręcz przeciwnie. To byłoby realistyczne...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 30 paź, 2005 19:16

Macie jakiegoś zajoba na punkcie tego realizmu :roll: Za mało go macie na codzień?? To już jest jakiś fetyszyzm :P
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 20:53

Cytat:
To każda szarża pancerna kończyła by się masakrą piechoty (niezależnie okoliczności). Co jest rozwiązaniem jeszcze mniej realistycznym niż to pierwsze.
Wręcz przeciwnie. To byłoby realistyczne...

Więc po kiego grzyba piechocie daje się broń p.panc? Wszystko zależy od okoliczności. Broń pancerna jest dobra na otwartym terenie (chociaż bez "powietrznej" osłony to szybko może się ona zmienić w sterte dymiącego złomu ;-) ). A na małe dystannse, bądż trudny dla pojazdów teren (teren zalesiony, zurbanizowany, podmokły i górzysty) piechota jest niezastąpiona (atak czołgów w takim terenie skończył by sie dla ich załóg nader tragicznie). Dlatego nikt nie formuje pancernych dywizji wyłącznie z czołgów i pojazdów pomocniczych. Bo dużo by takie związki taktyczne nie zawojowały. Z podobnych powodów zwykłą piechote wyparła kawaleria powietrzna i piechota zmechanizowana (chociaż tutaj dodatkowym atutem była równierz mobilność).
Jon a jeżeli wierzysz że szarża pancerna kończy sie zmasakrowaniem piechoty to poczytaj troche na temat działań niemieckich spadochroniaży (lub radzieckiej piechoty i to zwłaszcza w bitwie o Moskwe) na frontach drugiej wojny światowej (niektóre fragmęty dobitnie pokazuja ile może zdziałac w walce z czołgami dobrze wyszkolona/zdeterminowana i wystarczająco dobrze wyposażona piechota ).

P.s Z tym realizmem to macie troche racji. Ale ja przez słowo realizm rozumiem lepsze si botów (czyli lepszy refleks i współdziałanie w grupie dla wspólnego oraz własnego "dobra"; "Rozumienie" i umiejętność "znalezienia się" w tym co się do okoła dzieje. A zarazem mniej celne oko); realistyczną balistyke i fizyke (bo takie rozwiązania poprawiały by w znaczny sposób frajde z gry oraz niepowtarzalność każdej godziny spędzonej przy ofp). Nie chodzi mi o to aby zrobić z ofp hardcorowy symulator pola walki bo to oznaczało zerową grywalność. A tego chyba nikt niechce. Takie jest moje zdanie.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 30 paź, 2005 21:41

Barbarian napisał(a):To każda szarża pancerna kończyła by się masakrą piechoty (niezależnie okoliczności)


Barbarian napisał(a):Wszystko zależy od okoliczności.


Nie mogłem się powstrzymać od zrobienia tego zestawienia :D

Z drugim się zgadzam. Na marginesie dodam, że w nowoczesnej armii raczej nie widuje się czegoś takiego jak "zwykła" piechota - zawsze jest w dużym stopniu zmechanizowana (nawet oddziały powietrzno-szturmowe się "mechanizują"). O WWII proponuję nie mówić bo to zupełnie inna bajka, ale "noc sylwestrowa w Groznym" to już współczesne czasy.

Po raz kolejny (:D :D :D ) zawracam rozmowę na właściwy tor - mamy OFP takie jakie jest na tą chwilę i pytanie "słabsze czy mocniejsze RPG? Co daje więcej frajdy". Jak na razie tylko Jonez (!) odpowiedział na to pytanie choć nie uzasadniał dlaczego.
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 21:58

To każda szarża pancerna kończyła by się masakrą piechoty (niezależnie okoliczności)

Chodziło mi o sytuacje w grze (w wypadku zastosownia "mocnych" wozów bojowych i "słabej" broni p.panc. piechoty).
Wszystko zależy od okoliczności.

Tu natomiast mi chodzilo o realia pola bitwy.
Więc chyba wszystko jasne.
P.s Lepiej dla grywalności jest gdy urzyjemy "silnych" wyrzutni p.panc (oczywiście biorąc pod uwage rzeczywistą ich siłe i rodzaj granatu). Ponieważ walka za sterami pojazdów jest lekko "crap'owata". Więc większą frajde daje chasanie po mapach jako piechór (a zbytnio "panoszące się" wojska pancerne psuły by tą frajde).
Inna sprawa że cała mechanika gry (a także scenariusz i realia tamtego okresu) skłaniały by do prowadzenia przez obie strony "wojny biedaków" (czyli co najwyżej stosowania piechoty zmechanizowanej lub samej piechoty i małej ilości broni cieżkiej wszelkiej maści). Większość starć powina być raczej "kameralna" i skupiać się raczej na dywersji niż frontalnym ataku. Ale to już zupelnie inna historia :grin:
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Marcin_BM

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 330
  • Dołączył(a): N 25 lip, 2004 20:49

PostN 30 paź, 2005 22:14

Odpowiadam na pytanie. Moim zdaniem silniejsza ale o krotszym zasiegu niz dzialo czolgu. Uwazam tak bo w takim ukladzie czolg bedzie gorowal nad At gunnerem na otwartej przestrzeni, a w ograniczonej dostanie becki ;)
Ten który rzucił na mnie się niewiele szczęścia miał,Bo wypadł prosto mi na kły i krew trysnęła z rany
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostN 30 paź, 2005 22:26

Marcin_BM powiedział
Moim zdaniem silniejsza ale o krotszym zasiegu niz dzialo czolgu. Uwazam tak bo w takim ukladzie czolg bedzie gorowal nad At gunnerem na otwartej przestrzeni, a w ograniczonej dostanie becki

I to jest właściwe rozwiązanie
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Siła RPG, a gameplay

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 17 gości