Teraz jest Wt 24 cze, 2025 23:44


Kampania od Polskiej sceny OFP!!

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Przemo_212

Major

Major

  • Posty: 703
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 18:59

PostPt 04 lis, 2005 17:44

Berna, Oscyp, Reyhard, Mig25_Radek, Kurt no i ja, sześć osób, nie ma to jak kampania od polskiej społeczności OFP :roll:

może ktoś jeszcze jest chętny??
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Volt

Major

Major

  • Posty: 905
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 09:50
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPt 04 lis, 2005 17:44

a ja? :???: pisałem na flash.pl że ja też mogę
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPt 04 lis, 2005 17:48

:eek: Skąd wiecej ludzi weźmiesz?

btw: Sądze ze powinieneś jednak wspomnieć o autorach scenariuszu, zawsze to jest jakiś wkład w tą kampanie.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Przemo_212

Major

Major

  • Posty: 703
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 18:59

PostPt 04 lis, 2005 17:49

Ty nie zapłaciłeś składki :P

Sorken, że zapomniałem o tobie =]

Berna, Oscyp, Reyhard, Mig25_Radek, Kurt, Volt, Pszymo, czyli 7x8=56 13-1=12 10+5=15
:D
Czyli po trzy misje na głowe i razem będzie 21. Proszę nie pytać o sposób liczenia :P
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostPt 04 lis, 2005 21:11

Dobra, skoro chcecie "materiału" na misje to prószę :grin:
1 Gracz jedzie na patrol hamerem po Nogowie (właściwie jest w jego trakcie) gdy nagle w radiu rozlega się komunikat o zerwaniu łączności z bazą radarową i gracz(wraz z grupą) ma jechać do bazy radarowej (mieszczącej się gdzieś w górach)sprawdzić co się stało. Gdy nagle rozlega się odgłos wybuchu i dźwięk strzałów (z miejsca w którym znajduje się stacja radarowa). Więc baza wydaje komunikat do wszystkich "dyspozycyjnych" jednostek o "zapoznanie" się z sytuacją. Więc wóz rusza "z buta" w kierunku stacji radarowej. W czasie długiej jazdy przez radio słychać na kanale "otwartym" komunikaty jednostek amerykańskich do bazy (o bałaganie jaki panuje w bazie radarowej, o licznie zabitych; o kontakcie wzrokowym z bliżej nieokreślonymi osobnikami itd.). Gdy wóz mija las nagle znajduje się pod ogniem. Pada komenda z wozu! I zaczyna się zabawa.

Wersja alternatywna:
Gracz dostaje "fuche" wartownika przy stacji radarowej (wraz z dwoma kolegami). Nasz bochater nie cieszy się z takowej sytuacji wprawdzie chłód dało by się znieść (akcja kampanii rozpoczyna się 18 października), ale ta nuda potrafi zabić :P
Nudną "przechadzkę" wokół bazy przerywa jeden z naszych kolegów który dostrzega coś w krzakach... I rozpętuje się prawdziwe piekło. Na barki gracza (i 5 innych żołnierzy spada zadanie utrzymania bazy (do momenty przybycia posiłków) i przeżycie.
Btw. W przypadku wybrania alternatywnej (jako misje otwierającą kampanie) to wystarczy w zamiast stacji radarowej "wstawić" patrol Nato i pierwszą wersje misji nr1 wstawić w środek kampanii.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostPt 04 lis, 2005 21:47

Barbarian napisał(a):Dobra, skoro chcecie "materiału" na misje to prószę :grin:
1 Gracz jedzie na patrol hamerem po Nogowie (właściwie jest w jego trakcie) gdy nagle w radiu rozlega się komunikat o zerwaniu łączności z bazą radarową i gracz(wraz z grupą) ma jechać do bazy radarowej (mieszczącej się gdzieś w górach)sprawdzić co się stało. Gdy nagle rozlega się odgłos wybuchu i dźwięk strzałów (z miejsca w którym znajduje się stacja radarowa). Więc baza wydaje komunikat do wszystkich "dyspozycyjnych" jednostek o "zapoznanie" się z sytuacją. Więc wóz rusza "z buta" w kierunku stacji radarowej. W czasie długiej jazdy przez radio słychać na kanale "otwartym" komunikaty jednostek amerykańskich do bazy (o bałaganie jaki panuje w bazie radarowej, o licznie zabitych; o kontakcie wzrokowym z bliżej nieokreślonymi osobnikami itd.). Gdy wóz mija las nagle znajduje się pod ogniem. Pada komenda z wozu! I zaczyna się zabawa.

Wersja alternatywna:
Gracz dostaje "fuche" wartownika przy stacji radarowej (wraz z dwoma kolegami). Nasz bochater nie cieszy się z takowej sytuacji wprawdzie chłód dało by się znieść (akcja kampanii rozpoczyna się 18 października), ale ta nuda potrafi zabić :P
Nudną "przechadzkę" wokół bazy przerywa jeden z naszych kolegów który dostrzega coś w krzakach... I rozpętuje się prawdziwe piekło. Na barki gracza (i 5 innych żołnierzy spada zadanie utrzymania bazy (do momenty przybycia posiłków) i przeżycie.
Btw. W przypadku wybrania alternatywnej (jako misje otwierającą kampanie) to wystarczy w zamiast stacji radarowej "wstawić" patrol Nato i pierwszą wersje misji nr1 wstawić w środek kampanii.

to misja o zolnierzach czy policji a konkretnie drogowce ?
1. patrole nie jezdza sobie jak chca i gdzie chca wiec nie moze tu byc mowy o "dyspozycyjnych" jednostach w obrebie jakiegos tam obszaru.
2. zolnierze "zapoznaja sie" z sytuacja na odprawie, w poju za to wykonuja rozpoznanie
3. nie ma "blizej nieokreslonych osobnikow", blizej nie okreslony moze byc obiad, na polu cos jest albo cywilem albo zolnierzem, jest przyjazne albo wrogie.
a tak poza tym to moze byc ciekawa misja
byle komunikaty radiowe byly poprawne
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostPt 04 lis, 2005 21:59

Jak lubie @offtime gdy wesprzesz mnie swym życzliwym słowem. Co nie zmienia faktu że opisów misji pisać nie umiem :grin: Ale postaram się to nadrobić ;-)
Btw. Z tymi nieokreślonymi jednostkami to chodziło mi o kontakt wzrokowy z wrogiem (kogoś kogo mozna wziąść za wroga ale nie ma się pewności). A jeżeli sądzisz @offtimie że jest to zawsze takie proste to zobacz sobie film pt. "Urodzony 4 lipca". A z tą "dyspozycyjnością" to chodzilo mi o wszystkie jednostki które "z marszu" mogą wesprzeć obsługe radaru lub chociaż rozpoznać sytuacje ( w końcu kontakt radiowy z bazą radarową został utracony i nie wiedomo co tam się mogło stać).
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostPt 04 lis, 2005 22:35

bajer polega na tym ze dowodztwo powinno zwsze wiedziec gdzie jaki patrol sie znajduje
tak wiec dyspozycje do dokonania rozpoznania otrzymalyby konkretne jednostki
wyslanie jak to napisales "wszystkich dyspozycyjnych" pozostawiloby sektor bez ochrony i byloby powaznym bledem w przypadku gdyby atak na stacje radarowa mialby okazac sie dywersja przed atakiem na inny cel.
motyw z "dyspozycyjnymi" silami pasuje do filmu kryminalnego, nie do operacji wojskowej

film B4J widzialem, fajny zreszta
jednak rules of engagement sa bardzo proste
a definicja cywila i zolnierza jest jeszcze prostrza

cywil - nie uzbrojona jednosta
uzbrojony czlowiek - zolnierz
definicja zolnierza nie mowi o tym czy ma on na sobie mundur czy dresy
jesli jest uzbrojona to jest zolnierzem, nawet kiedy biega w bokserkach i ponczochach
umundurowanie jest tylko oznaka przynaleznosci do strony konfliktu
umundurowanie moze tez swiadczyc o tym czy jest to wojsko regularne czy tez partyzantka lub inne harcerstwo
w sytuacji ktora opisales, brak umundurowania lub mieszane/nie kompletne, moze swiadczyc jedynie o tym iz jest to partyzantka, posiadanie umundurowania - ze jest to zolnierz "rzadowy" lub z kontyngentu stab.
a zalozenia kampanii mowia o tym iz partyzantka jest wlasnie wrogiem...

dodatkowo w czasie wojny, nie zidentyfikowane jednostki (zalozmy ze ciezko jest rozpoznac czy to partyzantka czy sily rzadowe z powodu jednakowego umundurowania, ktore moze sie roznic np brakiem naszywek czy czyms takim (co sie zadko zdaza, bo tak jak przeciwnik nie chce sie pomylic tak i my tez nie chcemy)) uznaje sie za wrogie, zwlaszcza w rejonie gdzie doszlo do ataku na obiekt wojskowy.
otworzenie ognia przez takich "osobnikow" definitywnie rozwiewa wszelkie watpliwosci.

a tak wogole pomijajac teoretyzowanie
jak daleko sa Ci niezidentyfikowani osobnicy ?
nie da sie ich zidentyfikowac za pomoca lornetki czy lunety zamontowanej na karabinie ?

jak mozna nawiazac kontakt wzrokowy i nie byc w stanie rozpoznac czy jest to wrog ?
przeciez ich widac ?
[...](o bałaganie jaki panuje w bazie radarowej, o licznie zabitych; o kontakcie wzrokowym z bliżej nieokreślonymi osobnikami itd.)[...]
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 05 lis, 2005 12:22

Poprostu nie chciało mi się pisać o tym pisać :grin: . Chyba oczywiste jest że przez słowo "dyspozycyjne" nie miałem na miśli pospolitego ruszenia tylko patrole które są blisko trgo rejonu. A żeby mieć pewność że to nie cywil tylko żołnierz totrzeba widzieć broń w jego rękach (co nie zawsze jest możliwe, a niewiele nadal jest jednostek które są szkolene wedle modelu "w razie cienia zagrożenia otwierać ogień" [A odnośnie "Urodzonego 4 lipca" to chodziło mi o zdażenie w którym drużyna dowodzona przez głównego bochatera otwożyła ogień do domniemanych "żołnierzy" i kto się póżniej nimi okazał]. Ale w gruncie rzezy masz racje @offtime. Co nie zmienia faktu że takową "rozpiske" misji mozna bez większego trudu poprawić.
Btw. Ja tej misji robić nie będe (bo posiadam zerowe umiejętności). A owa rozpiska to tylko moja (nieudolna) odpowiedż na post @Berny o rozpisaniu kolejności misji (aby nie było sytuacji że któś zrobi misje której nijak nie da się "wklejić" do fabuły kampanii).
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

offtime

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1089
  • Dołączył(a): So 21 sie, 2004 10:39
  • Lokalizacja: Katowice

PostSo 05 lis, 2005 14:36

jestem przewrazliwiony na punkcie takich detali jak dialogi w misjach
w wojsku bylem radiotelegrafista na r-140 i szlag mie trafia jakie ludzie potrafia komunikaty radiowe wymyslac....
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

PostSo 05 lis, 2005 15:40

Przyznam się że nie czytałem całego tematu ale takie coś jak mówisz że każdy robi dwie misje i to koniec to z góry jest to na porażke skazane.

Najpierw napisz scenariusz, a potem zrób listę ludzi tworzących i roździel misje.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 05 lis, 2005 16:10

Scenariusz podobno już jest (nakreślona fabuła) a odnośnie w jaki sposób "dożuci" się misje (czy reżim nadają scenarzyści, czy missionmakerzy robią misje wedle woli i to już ból głowy scenarzystów jak on je "wżuci" do kampanii) to już zależy od pomysłodawcy tego projektu (Przema_212- dla mnie to jest pan i władca więc to on nadaje ton pracom nad tym projektem).

Btw. @offtime, jeżeli chcesz to bardzo bym się cieszył jeśli byś rozpisał kilka dialogów (komunikatów radiowych, rozkazów itd.). Bo ja w wojsku jeszcze nie byłem (pochwalę się że studiuje :razz: ). A moją wiedze czerpie z literatury i filmów (więc niekiedy efekt jest troszke groteskowy :twisted: ). To był by dla mnie zaszczyt jeżeli byś włożył swój wkład w tą kampanie.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Przemo_212

Major

Major

  • Posty: 703
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 18:59

PostSo 05 lis, 2005 16:21

Powiem ci Barbarian, że masz łeb nie od prarady :D naprawdę jestem pod wrażeniem. Mógłbym nawet spróbować spejkerzyć, oczywiście jakby Jon [nasz oficjalny beta tester, który jeszcze nic nie wie o swojej nowej funkcji :D ]powiedział, że mój głos jest do dupy to by się to wywaliło.
Teraz już sytuacja jest coraz lepsza, tzn lepszejsza, bo mamy latadło od Diesla ;)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostSo 05 lis, 2005 17:38

Użyczanie głosu nie zabardzo mi wychodziło jak do tej pory (cz. mój "występ" w filmie Rainbow'a). Więc raczej nie będe prubował.
Btw. @Przemo prześle ci tą rozpiske żeby wszystko było jasne. :grin:
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

PostN 06 lis, 2005 21:09

Mała uwaga odnośnie WPS - operatorzy RPG-7 wypadają słabo, ale nie ze względu (a przynajmniej nie tylko) niższej siły rażenia RPG, tylko z powodu kolejności używania amunicji. Operator ma standardowo PG-7, OG-7, PG-7V i dokładnie w takiej kolejności ich używa, czyli atakując np. BMP-1 przywali mu z PG-7 co nie zniszczy pojazdu, a następnie załaduje OG-7 i zmarnuje go, bo odłamkowy nic BMP nie zrobi. Zazwyczaj już nie starcza mu czasu na użycie PG-7V, bo BMP częstuje go ołowiem. Na przykład stawiałem dwóch gości z RPG-7 100 metrów od BMP-1 (nieruchomego) i starcie wygrywało BMP. Proponuje usuwać OG-7 i wstawiać PG-7 jeżeli nie jest to coop.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 6 gości

cron