Teraz jest Wt 24 cze, 2025 23:43


Triger dla dowolnej jednostki, która spełnia warunek?

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

Triger dla dowolnej jednostki, która spełnia warunek?

PostPt 30 gru, 2005 19:56

Mam problem.
Chce aby pewien triger uruchamiał się kiedy jednostka (dowolna) weszła w obszar jego działania, ALE tylko wtedy kiedy spełnia ona określony warunek. Tylko nie potrafie tworzyć skryptów więc jeśli ktoś wie jak to zrobić wyłącznie w edytorze to będe wdzięczny.
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

PostPt 30 gru, 2005 20:08

To zalerzy jaki warunek ma spełniac ;]
Obrazek
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 30 gru, 2005 20:32

Chodzi o to że mam rosyjskie natarcie tylko b.słabe, i kiedy jakiś żołnierz zdezerteruje i zacznie uciekać to jego status ma się zmienić na wroga (tzn. rozstrzelają go) :] ale mam pomysły nie? :D
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline

zygomir

Kapral

Kapral

  • Posty: 62
  • Dołączył(a): N 18 wrz, 2005 11:55
  • Lokalizacja: Mielec

PostPt 30 gru, 2005 21:18

Poczytaj o Stalingradzie i taktyce ludzkiej fali stosowanej przez rusków - to właśnie coś takiego :]

btw. też kiedyś nad czymś podobnym kombinowałem, ale mi nie wyszło (a raczej wyszło aż za dobrze :D tzn. wszyscy się zaczęli zabjiać nawzajem ^_^)
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 30 gru, 2005 21:31

WłA¦NIE W TEM SPOSĂ“B WPADłEM NA POMYSł TEJ MISJI. NO NIC JAK SIĂŠ NIEDA TO TRUDNO :(
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostPt 30 gru, 2005 22:27

Eee....jeśli się nie myle, a myle się często...warunkiem będzie poprostu fleeing :)

Prosty skrypcik, jeśli jednostka się wycofuje, to możemy naszym jednostką NKWD kazać dofire zabić jednostke...mw:
Kod: Zaznacz cały
;trigger na aktywacjie east: "[_x] exec {nkwd.sqs}" foreach thislist;

_unit = _this select 0

#loop
? (not(alive _unit)) : exit
? (fleeing _unit) : goto "kill"
~.5
goto "loop"

#kill
nkwd commandTarget _unit
~.05
nkwd dotarget _unit
~.05
nkwd dofire _unit

exit


Ale jak mówiłem jest to mniej więcej.
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 31 gru, 2005 04:50

No tak. Tylko czy to zadziała dla <u>dowolnej</u> jednostki danej strony?
I czy nie da się tego zrobić bez skryptu. tak na wyzwalaczach??

Chodzi o to że ja wiem jaki warunek ma być spełniony coby delikwent został zabit.
Pytanie czy jest takie słowo kluczowe\komenda, kótre pozwala mi przeprowadzić operację na TEJ jednostce która uruchomiła triger jeśli spełnia ona jakiś warunek:

Warunek: (fleeing <b>trigering unit</b>) == true;
Przy aktywacji: <b>trigering unit</b> action[blablabal];

cuś takiego. Bo nie wiem która jednostka tłączy ten triger więc triger sam musi rozpoznać że to właśnie ta i się do niej dobrać. I to wszystko <u>NIE</u> w skrypcie :shock:
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline

zygomir

Kapral

Kapral

  • Posty: 62
  • Dołączył(a): N 18 wrz, 2005 11:55
  • Lokalizacja: Mielec

PostSo 31 gru, 2005 11:20

U mnie problem był taki, że jednostkom status "fleeing" może się włączać i wyłączać (zależy od sytuacji), co może spowodować, że jednostki wyznaczone do zabjania uciekinierów zaczną strzelać do wszystkich :D (choćby status "fleeing" włączył im się tylko na parę sekund).

Możesz spróbować w ten sposób, że 'stworzysz' kilku tchórzy, a reszcie chołoty pogańskiej dasz allow fleeing=false (czy jak to tam było :lol: ) i coś pokombinuj z wyzwalaczami, lub skryptami.

Wish U luck :)
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostSo 31 gru, 2005 11:45

ło mój Boże... www.ofp.imro.pl - sio, sio istoty szatańskie...czytać tam spis komend.

Aby jednostka dzielnie i bohatersko ruszyła z kawałkiem chleba na półkę?,pułk? czy pułkownikową? pancerny wpiszesz jego grupie: group this allowFleeing 0

groupOne AllowFleeing 0:
- group one: nazwa grupy
- AllowFleeing: komenda
- 0: liczba z przedziału 0-1. 1 oznacza bohatera, 0 tchórza a 0,5 szaraczka...

Fleeing unit:
- Fleeing: warunek
- unit: jednostka

Jeśli jednostka się wycofuje zwraca true, więc wystarczy warunek: fleeing zajcev
Przy aktywacji: nkwd dofire zajcev

Ja za dobry ze skryptingu nie jestem, ale z tego co wiem w wyzwalaczu nie można sprawdzić każdej osoby pojedyńczo :/

A ja proszę o staranne pisanie postów, bo nam tu bałagan się robi - Yac
Sorry Yaciek :D
Ostatnio edytowano N 01 sty, 2006 18:13 przez Oscypek, łącznie edytowano 1 raz
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 01 sty, 2006 15:02

OMFG - ja wiem i znam tą komende! ale chodzimi o efekt taki jak go opisał <b>zygomir</b> bo nkwd nie dawało szansy na nawrócenie. A mnie to tam nie obchodzi bo w ataku biorą udzia 62 żołnierze! zygomir czy mógłbyś mi opisać jak ten efekt osiągnąłeś? plz. bo brzmi tak jak to czego właśnie szukam. :spoko:
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline

zygomir

Kapral

Kapral

  • Posty: 62
  • Dołączył(a): N 18 wrz, 2005 11:55
  • Lokalizacja: Mielec

PostN 01 sty, 2006 16:48

Prawdę mówiąc osiągnąłem ten przez totalną kombinację ("a co jeżeli tu wpiszę to" :lol: ). Może gdzieś mam tę misję na dysku to zerknę jak to napisałem (z pewną pomocą, no ale :D). Ale tak jak mówiłem - z tego wychodzi bajzel :D
Offline

zygomir

Kapral

Kapral

  • Posty: 62
  • Dołączył(a): N 18 wrz, 2005 11:55
  • Lokalizacja: Mielec

PostN 01 sty, 2006 16:54

No cóż, już tego na dysku nie mam (nie będę trzymał misji przez 2 lata :lol: ), ale pisałem to wtdey z qmplem na podstawie takiego fajnego podręcznika do edytora Ofp. Było tam wiele przykładów tworzenia misji.

Nazywało się toto "OFP Editor's Guide" (dopisek wersji tekstu i cośtam jeszcze)

Sorx, że nie jestem w stanie tego dokładnie opisać, ale zbyt dużo czasu minęło, a ja znowuż nie jestem jakimś doświadczonym mission-makerem :D

Pokombinuj, w końcu na pewno ci się uda.

------------------------------------------------------------------------------------------
Próba nie strzelba. :lol: :twisted:
Offline

zygomir

Kapral

Kapral

  • Posty: 62
  • Dołączył(a): N 18 wrz, 2005 11:55
  • Lokalizacja: Mielec

PostPn 02 sty, 2006 15:06

Ha, przypomniałem sobie :D :)
Co bardziej doświadczeni pewnie mnie wyśmieją, no ale...

Przyjmijmy, że robisz misję drugowojenną :) tworzysz:
1) 2 x oficerów NKWD i nazywasz ich nkwd1 i nkwd2
2) tworzysz dwie grupy żołnierzy, po pięciu szwejów w każdej (pamiętajmy, że to tylko przykład)
3) nazywamy każdego z nich - przykładowo I grupa - q1,q2,...q5, a II grupa w1,w2,...,w5 (mam nadzieję, że za bardzo nie zamotałem :D)
4) dla żołnierzy (każdego z osobna) tworzysz wyzwalacze (uruchamiane przez kogokolwiek i mające w zasięgu całe pole bitwy), i zrób tak -
ustaw wyzwalacz jako cykliczny (powtarzający) [mam ang. wersję ofp, więc nie wiem jak to się po polsku nazywa - w każdym razie chodzi o to żeby wyzwalacz powtarzał przypisaną mu czynność]

W polu warunek (condition) wpisz żeby wykrywało u danego żołnierza (np. q1) status "uciekający" (nie pamiętam jak to szło, ale na 100% ktoś inny na forum będzie wiedział)

W polu przy aktywacji (on activation) wpisujesz nkwd1 dofire q1

Efekt? Gdy żołnierz q1 stchórzy, oficer nkwd 1 (którego możemy umieścić np. w ciężkim karabinie maszynowym [np. Maxim - z modu Liberation] wymierzy mu seryjkę między oczy :D czyli to to o co Ci chodziło.

Czaisz teraz dlaczego tworzymy dwie grupy i dwóch oficerów - do każdej grupy przyporządkowujemy jednego "czyściciela" :twisted: (mniej roboty).
A wyzwalacz musi być ustawiony jako powtarzający się, ponieważ często dochodzi dochodzi do aktów zbiorowych ucieczek :D i gdyby coś takiego się stało to komp wybrałby do zabicia tego ostatniego (i tylko tego:!: ) któremu włączył się status "fleeing", a reszta bez przeszkód by zwiała, a tak nkwd będzie tępiło uciekinierów aż do śmierci (ich lub swojej :lol: )

Btw. Jak już nadmieniłem - może wyjść z tego bajzel, ale niekoniecznie. Kiedy robiłem to z kumplem, mieliśmy wersję 1.0 , a teraz na 1.91 i 1.96 powinno to lepiej działać :)

Mam nadzieję że to zadziała i ci pomoże (w cholerę pisania przy tym, więc życzę wytrwałości) May the force be with you :D[/b]
Offline

J.B. Hunt

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 28 gru, 2005 11:06
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 02 sty, 2006 16:04

Dzięki! Tylko jedno ale. Właśnie tak to u mnie wyglądało kiedy żołdaków było cuś koło 10-ciu. A teraz przy 62-uch to nie bardzo chce mi się pisać. Czy ktoś zna sposób na przesłanie adresu\nazwy jednostki która uruchamia wyzwalacz do warunku wyzwalacza? Dla znających C++ podpowiem że chodzi o polimorfizm jak dla nieznanego typu klasy uruchamiającej funkcje, którą zawierają ona i wszystkie inne klasy tylko jeszcze nie wiadomo która to będzie ( this->funkcja_wspólna(); ).
Chodzi mi o to <b>this</b> (bo w języku OFP to oznacza TEN wyzwalacz a ja chcę T¡ jednostkę uruchamiającą).
Boże chroń mnie przed przyjaciółmi.
Z wrogami sam sobie poradzę.
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPn 02 sty, 2006 16:17

O ile mi wiadomo nie da się czegoś takie zrobić za pomocą wyzwalacza i jedynie skryptem (np. tym Oscypka) można zrobić coś takiego zbytnio się nie mecząc.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 5 gości

cron