Teraz jest Wt 24 cze, 2025 23:39


Dyskusja o popularności polskich misji i addonów

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 06 sty, 2006 10:49

Podpisuję się pod postem Goose'a :D A nie napisałem opinii tylko dlatego, że nowej wersji addonu najzwyczajniej w świecie jeszcze nie odpaliłem w grze - po prostu nie miałem kiedy =/ Przetestuję - napiszę - i wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

jack_410

Kapral

Kapral

  • Posty: 76
  • Dołączył(a): So 18 gru, 2004 19:41
  • Lokalizacja: Gdynia

PostPt 06 sty, 2006 11:01

pozwole sobie dozucic swoje trzy grosze do dyskusji o popularnosci polskich addonów/modów ...
(mam w pracy za mało czasu aby cos robic i za duzo aby nic nie robic 8)

wszystko jest na zasadzie - "moim zdaniem"

1.dowcip OFP polega na szerokich mozliwosciach dostosowywania platformy do wlasnych potrzeb/upodoban (choc to wielkie uproszczenie - generalnie sama koncepcja "wirtualnego swiata prawie bez ograniczen" np. powoduje duze mozliwosci zarowno wyboru taktyki jak i mozliwosci dostosowania srodowiska)
dowody:
setki (tysiace ?) addonów
kampanie/misje
mody itp
2. generalnie poniewaz addonów powstaje znacznie wiecej niz kampanii np. - zaryzykowałbym twierdzenie ze to po duzej czesci dla nich siadaja ludziska do kompów i ssają coraz to nowe "wytwory" itp
oczywiscie to nie cała prawda - napewno wiekszosc również z przyjemnoscia zasiadzie przed kompem aby pograc w dobrą misje/kampanie.
3. Nie ma znaczenia "narodowosc" moda (sory - złosliwosc - na swiecie - u nas w "Polszcze" niestety chyba u wielu tak)
dowód: nawet ja próbowłem grac w CSLA czy Red Hammera - choc przyznam ze było to bardzo chwilowe (sorry - mam pewne ugruntowane poglady i za duzego picu moja watroba nie znosi)
4. Nie ma znaczenia "bajerancko/naiwniacko/swiecidełkowa" oprawa kampanii/misji. Nie jest prawdą ze własne dzwieki/ "bajeranckie" (ludzie to nie kino dajcie se siana z pólgodzinnymi filmami o niczym - takie ambicje to do Polskiej Kroniki Filmowej) intra/outra, wielka liczba addonów itp decyduja o jakosci misji/kampanii.
dowod - orginalne misje nie maja rozbudowanych az tak bardzo intr i kolorowych dupereli - a przeciez kazdy chyba z nas w nie grał i pewenie sie w wiekszosci podobały.
dowód 2 - polska kampania 1987 - jedna z moich ulubionych - według mnie przykład co mozna zrobic jak sie ma pomysł na dobrą robote i brak zachcianek na głupoty (robienie kretynskich filmów w stylu CSLA (taktyka armii stalina - w najgorszym wydaniu prezentowana na ch..nie przydługich nudnych filmikach ponoc z konca XXw)

dlatego uwazam ze popularnosc modów nie zalezy ani od ilosci bajerow w intrach kampanii - ani wreszcie od samych kampanii - choc dobra kampania nie wymaga wcale ani modów ani dodatkowych addonów..

pokręcone to wszystko ale takie jest zycie...
Off zrobil (nie sam jak pisze) WPS-a który jest popularny - bo jest poprostu dobry i tyle a dla ludzi na swiecie nie jest antyreklamą "bo polskie" (poza goscmi z dawnych "demoludów") - i mysle ze warto abyśmy my też tak podchodzili do prac wszystkich innych nacji..
Dlatego tez jesli ktos zrobi cos porządnie - (nie twierdze ze mnie sie to udaje lub uda) - napewno wszystko to spotka sie z zainteresowaniem ..
bez wzgledu na "fajerwerki" itp..
Natomiast tak naprawde jesli nawet zrobi cos nienajlepiej - warto zawsze tez wziazc pod uwage ze jednak chciał cos zrobic i włozył w to mase roboty ... (jesli własnej to zawsze jest OK)..
dobra AMEN..
ide pracowac... :P
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostWt 10 sty, 2006 23:29

Po przemyśleniu kilku spraw spróbuje napisać także tutaj, coś od siebie. Być może odbiegne troszeczke od tematu, za co przepraszam, może inaczej na to wszystko patrzę, zabardzo zwracam uwagę na samego siebie, niż na zdania innych. Zobaczymy...

Od jakiegoś miesiąca zaczynam odczuwać wyraźne znudzenie grą OFP. Sam zacząłem się zastanawiać dlaczego? Przecież kiedyś ta gra była dla mnie jedną z najlepszych, zawsze znajdowała się na dysku (teraz też się znajduje ;)), nie było dnia, żebym nie odpalił jakiejś misji, kampanii, czy samego edytora. Do czego zmierzam... Misję tworzę już od dobrych 3 lat, pierwszą z nich była tworzona razem z Alderousem (wtedy jescze nie potrafiłem robić cutscenek, czym zajął się sam Aldi) "First Attack - base", heh ciekawe kto jeszcze to pamieta :). Później było jeszcze kilka misji których tytułów nie ma sensu podawać, a następnie zastój. Próba stworzenia kampanii, wielokrotna próba, któa zawsze kończyła się tak samo. Minął bodaj rok czy dwa wypuscilem kolejne dwie misje. Mimo tego, że minęło sporo czasu nadal chciało mi się robić misję, siedzieć w tym cholernym edytorku i tworzyć coś nowego. Sprawiało mi to radość, zabawę, nic nie potrafiło mnie od tego odciągnąć. Znów minęło sporo czasu, przechodze powoli do teraźniejszości czyli do misji "W piekle", którą tworzyłem na rzecz modu WPS. Jednak stawiam sobie pytanie dlaczego tak mało? Dlaczego tak mało misji udało mi się stworzyć? Gdzie jest ten zapał, który miałem jeszcze rok temu? Nie ma tego... Coś musiało się stać? Przecież pojawiają się nowe, świetne addony, dodatki, mody - są materiały, ale gdzie jest ten pieprzony zapał żeby coś stworzyć.

Kiedyś jak tworzyłem misje robiłem to dla całego społeczeństwa OFP, tak aby zachwycano się moją misją, abym zaistniał w polskim światku OFP jako dobry missionmaker. Tylko gdzie podział się ten dobry missionmaker? Chyba cofa się w rozwoju? Słynne zdanie bodaj Alderousa "Jeśli coś robisz, to rób to dla siebie, dla własnej sadysfakcji" starałem się w prowadzić w moje myśli. Próbowałem tworzyć coś tylko dla siebie, aby być sam z tego zadowolonym? Tylko nigdy, do końca nie potrafie być zadowolnym ze swojej własnej pracy... Co z tego, że taką misje wydam na naszym forum. Jeśli będzie kiepska, dostanie powiedzmy 10 postów na forum, zainteresuje się nią być może kilkanaście osób z polskiego community i to jest wszystko? Misja może również być świetna - przykład? "Odbijanie jeńca" Monty'ego - jedna z najlepszych w jakie grałem na modzie WPS. Ale pytanie - jak długo autor musiał czekać na jakiekolwiek komentarze na temat misji, jak długo musiał czekać na test misji na stronie? Ktoś tworzy coś dla Was, a zainteresowanie jest marne.
Chcę czegoś więcej? Jeden próg - wyjść w świat z taką misją, ale czy jest ona wystarczająco dobra aby wydać ją np. na forum BISu? W chwili obecnej nie mam szans dorównywać chociażby misjom Chaosa czy innych, niekoniecznie polskich missionmakerów. Do tego dochodzi również perfekcyjna znajomość języków, dobra misja musi być wydana po angielsku, błędy w tłumaczeniu - błędy w misji.
Offtime robił mod WPS o Polakach, dla Polaków. Wszyscy wiemy jak to się skończyło? Teraz jest GROM, wszyscy się nim zachwycają, ja również, ale dotychczas powstała tylko jedna misja od polskiego użytkownika tego addonu (mowa tutaj o Rey'u - misja przerobiona na jednostki GROMu). Patrzę teraz w przyszłość, sam mam jeden pomysł na świetną misję na GROMie, czekam tylko na nową wersję z Zodiakiem, który niezwykle do misji mi się przyda. Pytanie tylko jak ta misja zostanie odebrana przez polskie społeczeństwo? Misja reprezentująca tak świetny addon jakim jest GROM musi również trzymać niezwykle wysoki poziom. Albo sprostam i uda mi się, albo zostane zjechany, że misja jest kiepska. Czy uda mi się rozpocząć prace nad tą misją? Czy wogóle ją ukończe? Czy wydam? Wiele pytań...jeszcze więcej odpowiedzi.
Wydaje się, że tworzenie misji jest o wiele prostrze od tworzenia addonów. Powoli zaczynam rozumieć addonmakerów, ich wszystkie posty w tym temacie. Siedze w missionmakerstwie dosyć długo i zaczynam dostrzegać coraz mniej różnic w reakcjach community na wydaną misję/addon.

Nie wiem czy udało mi się w jakiś sposób przekazać to, co myśle na ten temat. Jesli rozwinie się tutaj jakaś dyskusja postaram się uzupełnić mój post, ewentualnie wyjasnić niezrozumiałe myśli.
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 10 sty, 2006 23:43

Wrrry są dwie misje, Combat Rescue która była od początku projektowana dla Gromu oraz przeróbka Krwawego świtu. Obydwie misje już wystawiłem na forum bisu, zostały przetłumaczone i poprawione. To tak gwoli ścisłości a co do tematu ostatnio słysze że dużo osób deklaruje że robi jakąś misje na Gromie (to nic że zbytnio orginalne nie są bo ileż razy można eksponować Tonal (broń boże nie odczytajcie tego że zniechęcam ludzi do tworzenia misji...)) co jednak skończyć może się tak samo jak w przypadku WPS (znowu złowróże :P). A główna motywacją dla mnie jest przejście moich własnych misji (wstyd się przyznać ale chyba ani jedenej nie ukończyłem samodzielnie w SP, ileż to jest zabawy gdy chcesz kogoś namówić żeby zagrał z tobą coopa na Liberation w misje w której szanse na przeżycie są jeszcze mniejsze niż w Katynie :P). Co do sprawy addonow, troche tak zagmatwales to pod koncówke...
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Mirage

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1306
  • Dołączył(a): Pt 30 lip, 2004 21:22
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostWt 10 sty, 2006 23:46

reyhard napisał(a):Wrrry są dwie misje, Combat Rescue która była od początku projektowana dla Gromu oraz przeróbka Krwawego świtu. Obydwie misje już wystawiłem na forum bisu, zostały przetłumaczone i poprawione.


Taa wiem, tyle, ze przeczytalem o tym już "po" napisaniu tego mojego postu :). No ale ok, zobaczymy - wrzuciles misje na forum BISu, jestem ciekaw ile pojawi się komentarzy zagranicznych userów :) Ale fajnie, że zaczynasz coś robić, bo nie przypominam sobie, żebyś wczesniej na BISie wydawał jakieś misje :P
Offline
Avatar użytkownika

Monty

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 462
  • Dołączył(a): Śr 28 lip, 2004 22:49
  • Lokalizacja: Sosnowiec

PostŚr 11 sty, 2006 00:22

No cóż, trudno się nie zgodzić z Mirage'em. Co do misji "First Attack - base", to pamiętam ją doskonale, ach to były czasy kiedy polska scena OFP dopiero się "wykluwała". Moja pierwsza misja to "Omaha beach", którą zrobiłem jakieś 4 lata temu na wersji 1.00, oczywiście na standardowych addonach, cutscenki na wyzwalaczach, nie posiadała ani briefing'u ani overview'u, naturalnie nie ujrzała światła dziennego, bo nie było się tak naprawdę czym chwalić. Od tego momentu misje w OFP zaczęły mnie fascynować. Nie miałem wtedy jeszcze neta, chodziłem do kafejki, często także na lekcjach informatyki i tam zgrywałem na dyskietki addony (jeśli miały więcej niż 1.44 MB dzieliłem je programem do dzielenia plików na kilka - Katarn Corp), pamiętam, jak męczyłem się z tymi dyskietkami, mieszały mi się, ale zawsze cieszyło mnie to, gdy kolejny addon przybywał do mojej kolekcji. Gdy zaopatrzyłem się w Platynkę miałem już także neta, zacząłem ściągać misje SP, addony, mody, kampanie. Odnalazłem stronę OFPC PL, zacząłem czytać z zapartym tchem świetne poradniki Alderous'a, drążyłem, analizowałem je :twisted: Postanowiłem stworzyć pierwszą kompletną misję SP "Bitwa o Morton" (jest w downloadzie OFPC PL), tak się wszystko zaczęło. Zająłem się missionmakerstwem, oczywiście w między czasie grając w rozmaite misje SP, kampanie itd. Do tego zaczęły pojawiać się pierwsze polskie addony, dzisiaj wyglądają już co prawda archaicznie, ale w dalszym ciągu mam pełen szacunek do ich twórców, ponieważ wiem, że sam nie potrafiłbym stworzyć takiego addonu. OFP już się rozwinęło, pojawiają się addony Offtime'a, ag_smith'a i innych polskich addonmakerów, są naprawdę świetne. Rozumiem Offtime'a, że zależy mu na tym, aby scena OFP, zwłaszcza polska interesowała się jego dziełami, bo są one tworzone przede wszystkim dla niej, ponieważ od dłuższego czasu był głód produkcji polskich addonmakerów.

Co do cytatu Alderousa również się zgadzam, ale myślę, że przez dłuższy czas nie da sie czegoś robić tylko dla siebie, gdy ludzie się tym zwyczajnie nie interesują, ponieważ praca, którą wykonuje nie jest przeznaczona tylko do jego użytku.

Nie znam się na addonmakerstwie, dlatego, tak jak już wspomniałem, nie chcę krytykować czyichś dzieł, zwłaszcza polskich, bo zdaję sobie sprawę, ile czasu poświęcają twórcy na stworzenie dobrego addonu, a to wszystko po to, aby zadowolić grających.

Jeśli chodzi o mnie, w ogóle nie znudziło mi się OFP, zawsze mam je na dysku. Na częste tworzenie misji nie mam czasu, a ten kto się tym zajmuje, to z pewnością wie, że zajmuje to sporo czasu.

Myślę, że polska scena OFP będzie w dalszym ciągu się rozwijać, jeśli nowo tworzone addony nie będą zbyt drastycznie krytykowane, a na pewno, jeśli ta krytyka będzie konstruktywna oraz jeśli będzie miała charakter doradzania twórcy, co ewentualnie można poprawić, niedopuszczalne są komentarze typu "To mi się nie podoba, bo tak", czyli takie, które nie są poparte odpowiednimi argumentami i są wyrażone w sposób agresywny.

Przepraszam, że nie wszystko było na temat, po prostu wyraziłem tutaj to co czułem i jest to tylko i wyłącznie moje zdanie :)
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 11 sty, 2006 02:37

Mówia szczerze to jescze nigdy nie grałem w kampanie ktora spelnila by moje oczekiwania (no może poza kampanią cwc). Jest także tylko kilka misji do których chętnie wracam. Sa to misje produkcji BIS znajdujace się cwc (kampani lub misjach pojedyńczych). Większość z tych misji nie posiada intra czy outra, brak w nich jest ładnych addonów (tylko te BIS :razz: ). Wiec dalczego tak lubie w nie grać? Sam chyba tak do końca nie wiem...
Może to dlatego że są tam dialogi które nie tylko służyć mają "popchnieciu" akcji na przód. Dialogi sprawiaja że wspołtoważysze broni nie są tylko bezimienym miesem armatnim (poza tym urozmaucają rozgrywke). Może dlatego tak lubie te misje ze wzgledu na to że w tych misjach autorzy nie chcą przytloczyć gracza wielkością i rozmachem (często mylonego z widowiskowoscią) starć. Nic nie dzieje się tam "na siłe", i często odnosilem wrażenie że odsłonięta została tylko część "rzeczywistości" wykreowanej w grze. W tych misjach gracz nie jest wspaniałym herosem w ślniacej zbroji, posyłającym do piekła hordy przeciwników (z "urzędu" zlych i nie zaslugujacych na życie ;-) ). Gracz takze nie jest na silę katowany okrucieństwami wojny oraz "heroizmem" bohaterów (tak jak to mialo miejsce w res'ie). Poza tym w wielu misjach gracz jest częścia zespołu (a od siły tego zespolu zalezy powodzenie misji, życie lub śmierć). Gdy gram w te misje to nabijanie "fragów" jest rzeczą drugorzędna, wazniejsze jest wykonanie zadania i "dobro" zespołu który współtwoże. Tylko takie podejscie do rozgrywki umozliwaia ukończenie takich misji jak "Zasadzka" (moja ulubiona, kwintesencja tego co powina zawierać dobra misja ofp) czy "Powrót do Edenu". Wprawdzie moja "miłosc" do tych misji wynika takze po części z sentymętu (do czasów w których było się mlodszym, a świat wydawal się prostrzy). Ale nie bylo jeszcze misji, kampani która przebiła by misje z cwc. Blisko jedynie była kampania "Too yong to die" ale i ona, po świetnym poczatku stala sie raczej frustrująca niż grywalna.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Grey

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 166
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2005 19:53

PostŚr 11 sty, 2006 02:58

Wg mnie Revolt 1998 bije produkcje BISu - ale to rzecz gustu...
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 11 sty, 2006 17:57

Ale widzisz Grey, niektórzy jej nawet nie dali szansy - "bo addonów za dużo", pfff...

Ludzie, to normalne. Nic nie jest wieczne! A było więcej niż pewne, że w końcu "scena" dostanie zadyszki, nastąpi stagnacja i częściowe znudzenie. Zdajcie sobie sprawę, ile gramy w tę grę - to nie jest kilka tygodni czy miesięcy. To jest kilka LAT. A wszystko z czasem się "starzeje", i powoduje... znudzenie. Po prostu, nie można non-stop grać w to samo... Najlepiej zrobić sobie przerwę, odpalić CS lub inny FPP i rozwalić kilkaset głów. Po takim urlopie, gdy wróci apetyt - wrócić do Ofp :) Lepszego rozwiązania nie widzę...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostŚr 11 sty, 2006 18:23

Ale widzisz Grey, niektórzy jej nawet nie dali szansy - "bo addonów za dużo", pfff...

Dobra kozaku to zacznij sciagac wszystkie addony na neo 256 /128 to pogadamy...
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 11 sty, 2006 18:25

Dla pewnych rzeczy warto się poświęcić misiu. Wszystkie addony ważą mniej niż FFUR, a tego jakoś ściągnęłeś?
Ostatnio edytowano Śr 11 sty, 2006 18:35 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostŚr 11 sty, 2006 18:30

Tak sciagałem - 2 tygodnie misiaczku :* :)
A teraz mam zalegajace ffury (oprocz Euro - potrzebny mi do kampy retalation :) ) bo w zasadzie ffur coop team nie istnieje - albo chleja alkochol w parkach albo nie ma ich , albo sa burakami

A 256 ledwie zipie do tej pory
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 11 sty, 2006 18:33

Wszystkie addony ważą tyle co FFUR

:shock: łola Boga. Już wiem dlaczego tak zachęcasz Jon do zagrania w tą kampanie :razz: ;-)
P.S moze by tak zrobić mod o Westerplatte :razz: (tak mnie "cuś' strzeliło) ;-)
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 11 sty, 2006 18:37

http://ofp.gamezone.cz/index.php?showthis=8908 Poprawka, to jedynie połowa wagi przeciętnego FFUR'a.

Zawsze możecie zagrać w Yankie Stalker, też świetna, ale pewnie też za dużo dla was addonów

Więc czekajcie dalej, życzę wam miłej zabawy BIS'owymi jednostkami... [polecam PMC Fury, 200 misji, zero addonów, mwah]
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Barbarian

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1594
  • Dołączył(a): Pn 13 cze, 2005 16:50
  • Lokalizacja: Sochaczew

PostŚr 11 sty, 2006 18:47

żle sie zrozumielismy. Ja mowilem że najbardziej lubie misje kampanie z cwc. A jeżeli addony do kampanii nie ważą wiecej niż 250- 300 Mb to mogę sobie takową kampanie ściagnać.
www.greendevils.uk- kompendium wiedzy o Fallschirmjagers
Rots: Poza tym od filozofii jest Barbarian
:D
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 5 gości

cron