Teraz jest Pt 20 cze, 2025 19:12


Zmiana czcionek

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Zmiana czcionek

PostN 18 cze, 2006 16:17

No cóż. Już zapomniałem jak to zrobić. Tak więc pytam Was :D
Wiem, że należy wprowadzić wzmianki w description, ale nie pamiętam jakie z StringTable sobie poradze (No bo kto nie). Chodzi tylko o tą wzmianke w desc.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 18 cze, 2006 22:03

@Yac
Ja bym nie zakładał nowego tematu gdybym nie znalazł odpowiedzi to logiczne. Owszem znalazłem temat TU, ale linki podane przez Oscypka nie działają.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Jerry

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 2598
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:28
  • Lokalizacja: 52° 14'N, 20° 56'E

Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 00:39

Błąd w description, nie działa, CTD. :?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostPn 19 cze, 2006 01:00

Omg, nie wiem czy o to chodzi ale jeśli tak to mam nadzieję że skończy tę "szopkę".

Zawartość pliku "Description.ext":
Kod: Zaznacz cały
#define FontS "tahomaB24"
#define FontM "tahomaB36"
#define FontHTML "courierNewB64"
#define FontHTMLBold "courierNewB64"
#define FontMAP "courierNewB64"
#define FontMAIN "SteelfishB64"
#define FontMAINCZ "SteelfishB64CE"
#define FontTITLE "SteelfishB128"
#define FontTITLEHalf "SteelfishB64"
#define FontBOOK "garamond64"
#define FontNOTES "AudreysHandI48"


#define CT_STATIC   0
#define CT_HTML      9



// Static styles
#define ST_LEFT         0
#define ST_RIGHT      1
#define ST_CENTER      2
#define ST_UP         3
#define ST_DOWN         4
#define ST_VCENTER      5

#define ST_SINGLE      0
#define ST_MULTI      16
#define ST_PICTURE      48
#define ST_FRAME      64

#define ST_HUD_BACKGROUND   128
#define ST_TILE_PICTURE      144
#define ST_WITH_RECT      160
#define ST_LINE         176

#define ST_SHADOW      256
#define ST_NO_RECT      512










class RscPicture
{
   type = CT_STATIC;
   idc = -1;
   style = ST_PICTURE;
   colorBackground[] = {0, 0, 0, 0};
   colorText[] = {1, 1, 1, 1};
   font = FontS;
   size = 0;
};

class RscText
{
   type = CT_STATIC;
   idc = -1;
   style = ST_LEFT;
   h = 0.04;
   colorBackground[] = {0, 0, 0, 0};
   colorText[] = {1, 1, 1, 1};
   font = FontS;
   size = 1;
};

class RscBackground
{
   type = CT_STATIC;
   idc = -1;
   style = ST_LEFT;
   colorBackground[] = {0, 1, 0, 1};
   colorText[] = {1, 1, 1, 1};
   font = FontS;
   size = 0;
   text = "";
};

class RscHTML
{
   type = CT_HTML;
   idc = -1;
   style = 0;
   colorBackground[] = {1, 1, 1, 1};
   colorText[] = {0, 0, 0, 1};
   colorBold[] = {0, 0, 0.2, 1};
   colorLink[] = {0.4, 0.4, 0.8, 1};
   colorLinkActive[] = {0.8, 0.35, 0.48, 1};

   // styles
   class H1
   {
      font = FontHTML;
      fontBold = FontHTMLBold;
      size = 1.0;
   };
   class H2
   {
      font = FontHTML;
      fontBold = FontHTMLBold;
      size = 0.7;
   };
   class H3
   {
      font = FontHTML;
      fontBold = FontHTMLBold;
      size = 0.5;
   };
   class H4
   {
      font = FontHTML;
      fontBold = FontHTMLBold;
      size = 0.4;
   };
   class H5
   {
      font = FontBOOK;
      fontBold = FontBOOK;
      size = 0.6;
   };
   class H6
   {
      font = FontNOTES;
      fontBold = FontNOTES;
      size = 0.7;
   };
   class P
   {
      font = FontHTML;
      fontBold = FontHTML;
      size = 0.47;
   };
};




class RscTitles
{
   

   
   class Text1
   {
      name = "Text1";
      duration = 13;
      idd = -1;
      movingEnable = false;
      
      controls[]=
      {
         name1
      };
      
      class name1 : RscText
      {
         style = ST_MULTI + ST_CENTER + ST_NO_RECT + ST_SHADOW;
         lineSpacing = 0.9;
         text = "Wojna na Boarder'rze wciaz trwa. W czasie gdy Honka zginal, wojska rosyjskie zaczynaly marsz w glab wyspy. Wojny konca nie bylo widac a juz teraz finlandia poniosla ciezkie straty. Jest zima 1997 roku, a wojska NATO nadal nie chca pomoc finlandi. Wojska rosyjskie staja sie coraz liczniejsze i grozniejsze.";
         x = 0.0; y = 0.76; w = 1; h = 0.1;
         colorText[] = {1.0, 1.0, 1.0, 1};
         font = FontS;
         sizeEx = 1.5 * 0.1;
         size = 0.7;
      };
   
        };
   
   class Text2
   {
      name = "Text2";
      duration = 11;
      idd = -1;
      movingEnable = false;
      
      controls[]=
      {
         name1
      };
      
      class name1 : RscText
      {
         style = ST_MULTI + ST_CENTER + ST_NO_RECT + ST_SHADOW;
         lineSpacing = 0.9;
         text = "Zima dobila wszystkich. Obie strony maja braki w zaopatrzeniu, pojazdy pancerne grzezna w sniegu. Do swiat juz niedlugo a my nadal bronimy granicy Boarder'a. Jestem szeregowy Nekka i jestem jednym z tysiaca straznikow Boarder'a! ";
         x = 0.0; y = 0.76; w = 1; h = 0.1;
         colorText[] = {1.0, 1.0, 1.0, 1};
         font = FontS;
         sizeEx = 1.5 * 0.1;
         size = 0.7;
      };
   };


};


Mam nadzięje że widać który to jest teskt do zedytowania ( kiedyś ten efekt miałó być w mojej misjii ).

Teraz mozna to uruchomić takim sktyptem:
Kod: Zaznacz cały
~4
TitleRsc ["text1","PLAIN"]
~10
TitleRsc ["text2","PLAIN"]
exit


Efekt jest taki że będzie zmieniona czcionka tekstu edytowanego w Decription.ext.
Komendy "TitleRsc" odpowiadają za wyświtlenie tego tekstu.

PS. Efekt zapożyczony z misji FDF.
PS2. Jakby coś było nie tak z Description.ext, to dam najwyżej na FTP'a cały plik.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 15:39

W dalszym ciągu CDT z błędem.

Obrazek
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 19 cze, 2006 15:43

Dwukropek zamiast średnika?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 16:08

Chyba raczej nie :/... Sam już nie wiem, jeszcze sprawdze, ale jak się nie uda to sobie odpuszcze.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 19 cze, 2006 16:52

Poprawka: Jeśli wierzyć błędowi, Flaszka napotkała puste pole w miejscu, w którym powinien być średnik.

Gdzie? Mnie nie pytaj xd Chociaż z drugiej strony... spróbuj wpisać tekst w RscBackground lub wywalić te -> " " <- apostrofy.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 20:02

Problem w tym, że nie ma lini RscPictrue.font jest tylko bez .font, ale i tam powinno być wszystko dobrze, nie wymaga dodatkowego średnika ani jakiegoś zakończenia. Nie rozumiem już tego. Tu przydałby się Oscypek :D.
Wiem, że kiedyś to obeszłem bo też miałem problemy z pisaniem tego wszystkiego i robiłem błędy. Ale to troche bardziesz czasochłonne, obecny zaproponowany sposób jest szybszy i wydajnieszy, ale idzie łatwo popełnić błąd.
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 20:19

Taki efekt uzyskuje z pomocą tekstu maszynowego z CSLA :D.
Mam nadzieje, że pójdzie przestawić ten tekst na środek ekranu :]
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 19 cze, 2006 22:12

No! Uporałem się z tym "czortem". Tylko teraz mam problem z prawidłowym umieszczeniecm tekstu na środku ekranu za pomocą x = ... i y = ..., w desc. nie potrafię dobrać właściwych wartości :/
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 20 cze, 2006 14:51

No niestety nie moge tego tekstu umiejscowić na środku. Może Mi ktoś powiedzieć jakie wartości wpisać?
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Offline
Avatar użytkownika

Monty

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 462
  • Dołączył(a): Śr 28 lip, 2004 22:49
  • Lokalizacja: Sosnowiec

PostWt 20 cze, 2006 15:16

Kod: Zaznacz cały
x=0.2; 
y=0.2; 
w=0.6;
h=0.5;


Te wartości powinny przynieść oczekiwany przez Ciebie efekt, tekst powinien znaleźć się na środku :)
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Radeon

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1442
  • Dołączył(a): N 01 sie, 2004 14:10
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostWt 20 cze, 2006 16:15

Obrazek
:co:
User of this number is currently dead. Resurrection in 5 minutes, please wait.
Następna strona

Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 20 gości

cron