Teraz jest Pt 20 cze, 2025 22:27


Realistyczny Jak-B dla addonów Mi-24

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

Realistyczny Jak-B dla addonów Mi-24

PostWt 11 lip, 2006 13:44

Obrazek

Oto efekt mojej dzisiejszej pracy: najbardziej realistyczny kod kaemu Jak-B 12,7 x 108 mm o szybkostrzelności 4000 pocisków na minutę dla Mi-24.

Zdjęcie prawdziwego Jaka-B 141 KB

Dla testu zmodyfikowałem config addonu Mr. Yody [HRVMi24]. Sprawdziłem moje dzieło osobiście i stwierdziłem, że doskonale nadaje się do walki z piechotą (tu celuje się nieco trudniej niż działkiem) tudzież śmigłowcami i pojazdami do klasy M2A2 i T72.


Zmodyfikowany przeze mnie HRVMi24cpp.pbo - do celów demonstracyjnych 108 KB


Oto kod Jaka-B dla Mi-24 z packu addonów Corrana (można samemu zmodyfikować, gdyż jest niezbinaryzowany):

CRN_common/config.cpp
Kod: Zaznacz cały
class CfgAmmo
{
(...)
   class Bullet12_7: Bullet7_6{};
   class JakB12_7: Bullet12_7
   {
      hit=25;
      initSpeed=810;
      midRange=500;
      maxRange=1000;
   };
};

class CfgWeapons
{
(...)
   class MachineGun12_7: MachineGun7_6 {};
   class CRN_HindGun: MachineGun12_7
   {
      displayName="Yak-B 12.7 x 108 mm";
      displayNameMagazine="Yak-B 12.7 x 108 mm";
      shortNameMagazine="Yak-B 12.7 x 108 mm";
      count=1470;
      ammo=JakB12_7;
      sound[]={"\CRN_common\Sound\JakB.wss",db+15,0};
      soundContinuous=false;
      reloadTime=0.015;
   };
};


Dźwięk strzału z Jaka-B 16 KB

A to animacja działka (przy okazji odkryłem że kąt jest w radianach :D )

CRN_Mi24/config.cpp
Kod: Zaznacz cały
      class ReloadAnimations
      {
         class CRN_HindGun
         {
            weapon="CRN_HindGun";
            angle0=0;
            angle1=6.283162;
            multiplier=368;
            type="rotation";
            animPeriod=0.06;
            selection="gatling";
            begin="usti hlavne";
            end="konec hlavne";
         };
      };


:!: Mój KM ma jedną wadę, mianowicie AI nie potrafi skorzystać z jego mocy :? - strzela niecelnie do piechoty, a pojazdów od BWP czy Cobry wzwyż boi się choćby drasnąć. Ktoś zna rozwiązanie tego problemu? Od razu zaznaczam, że explosive=1 nie wchodzi w grę :!:
Ostatnio edytowano Cz 21 wrz, 2006 22:54 przez zGuba, łącznie edytowano 6 razy
Offline
Avatar użytkownika

ktos

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Pn 14 lis, 2005 21:55

PostŚr 12 lip, 2006 22:51

Ten YakB z packu Mr. Yody to wygląda i działa jak działko 30 mm (Od kiedy pociski 12,7 mm przebijają pancerz czołgu :?: :!: )

Mil MI 28

PostPt 14 lip, 2006 09:39

Zawsze śmigłowce typu mil mi 24 uzywają pocisków przeciw pancernych 30 mm z potrójną wyszutnią strzałów potrafią przebić pancerz na wylot.Ale żeby 12,7 mm pociski rakietowe to zrobiły!?To chyba ultra pociski w takim razie są.
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPn 17 lip, 2006 08:31

ktos napisał(a):Ten YakB z packu Mr. Yody to wygląda i działa jak działko 30 mm (Od kiedy pociski 12,7 mm przebijają pancerz czołgu :?: :!: )


No właśnie dlatego stworzyłem config prawdziwego Jaka-B :killer:

Mil MI 28 napisał(a):Zawsze śmigłowce typu mil mi 24 uzywają pocisków przeciw pancernych 30 mm z potrójną wyszutnią strzałów potrafią przebić pancerz na wylot.Ale żeby 12,7 mm pociski rakietowe to zrobiły!?To chyba ultra pociski w takim razie są.



Chyba pomyliłeś śmigłowce Havocu [Mi-28 8) ]...

Mi-24 standardowo uzbrojony jest w karabin maszynowy 12,7 x 108 mm. Jedynie wersja P i jej modyfikacje mają stałe dwulufowe działko 30 mm, a mnie ono nie interesuje gdyż jest zrobione dobrze. Poza tym nie słyszałem o "potrójnej wyszutni strzałów 30 mm" - pokaż mi te rakiety - przepraszam, strzały 30 mm mądralo :hahaha: czyżby Rosjanie cofali się do łucznictwa?

Polska przewiduje modernizację Mi-24 m. in. przez zmianę Jaka-B na działko typu M197 kalibru 20 mm (takie jest zamontowane w RAH-66), choć nie wiem czy są to najświeższe informacje.

Co do skuteczności Jaka - nabój przeciwpancerny 12,7 x 108 mm jest naprawdę morderczy i długa seria takich pocisków potrafi zdemolować czołg T55 w krótkim czasie.

Jeszcze jakieś wątpliwości
Ostatnio edytowano Cz 21 wrz, 2006 22:54 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

żuker

Major

Major

  • Posty: 517
  • Dołączył(a): Wt 22 lut, 2005 18:40
  • Lokalizacja: Naugatuck CT; USA

PostPn 17 lip, 2006 15:18

zGuba napisał(a):
Polska przewiduje modernizację Mi-24 m. in. przez zmianę Jaka-B na działko typu M197 kalibru 20 mm (takie jest zamontowane w RAH-66), choć nie wiem czy są to najświeższe informacje.


RAH-66 Comanche jest to śmigłowiec prototypowy (zostały wyprodukowane 2 sztuki). Rząd USA nie zgodził się na dopuszczenie go do użytku. Ogólnie jedna sztuka została przetestowana. O broni i amunicji której miał w przyszłości używać nie wiem. Tak więc śmiem wątpić, aby polscy wojskowi podczepiali działko którego miał używać RAH-66.


Wracając do tematu, odwaliłeś kawał dobrej roboty :spoko:.
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPn 17 lip, 2006 15:32

No dobrze - miało być zamontowane w RAH-66. OK? O modernizacji polskich Mi czytałem gdzieś w necie i to niedawno.

Dzięki za gratulacje :D

EDIT:

Aviation International News napisał(a):BAE Systems claims that some of the other companies proposing Mi-24 upgrades are insisting that they retain control of weapons selection but that its own proposal is entirely independent of weapons manufacturers, allowing a wide variety of antitank missiles, for example, to be integrated. The company said such weapons as the 20mm M179B cannon license-produced by Mesko in Poland could replace the original Russian YakB 12.7mm machine gun.



Strona z informacją o modernizacji Mi-24 @ BAE - http://www.ainonline.com/Publications/p ... lpg76.html

Jak się okazało, chodzi o coś innego - M179B z Meska, i z tego co wiem to przynajmniej dwa polskie Mi-24 miały być w ten sposób zmodernizowane.

A to artykuł w Polsce Zbrojnej - http://www.polska-zbrojna.pl/artykul.ht ... tykul=1119 - najwyraźniej nie dostaniemy tych działek :( zresztą, program Pluszcz został niestety zarzucony (patałachy z MON!) - czytałem dawno temu w PZ w Empiku, zapomniałem na śmierć...

Tutaj ciekawsze informacje - http://www.militarium.net/forum/viewtopic.php?t=929 - znalazłem post Corrana ;)

Koniec offtopic!
Ostatnio edytowano Cz 21 wrz, 2006 22:55 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

ktos

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 315
  • Dołączył(a): Pn 14 lis, 2005 21:55

PostCz 20 lip, 2006 12:58

Jeśli chodzi o Mi 28 to on używa działka 2A42 - tego samego co BMP2.

I jeszcze małe pytanko do jakiegoś moderatora: kiedy będe mógł się pozbyć tej rangi spammer :?:
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 20 lip, 2006 21:27

Tak tak wiem :D łącznie ma chyba 230 nabojów (ppanc 120 + 110 he, może inaczej) tak czy inaczej to offtopic. A ja się nadal pytam - jak dodać odwagi komputerowym żołnierzom w używaniu tego KM? (atakują jednak m113, m163 i chyba m2a2 też, ale bardzo nieśmiało i niecelnie)
Ostatnio edytowano Cz 21 wrz, 2006 22:55 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 31 sie, 2006 23:57

Najwyższy czas na update. Po ciężkich przejściach z configiem FFUR 2006 2.0 dorowadziłem mój KM niemalże do perfekcji. Zdobyłem też bardzo realistyczny dźwięk.

Oto najładniej działający Jak-B jaki do tej pory widziałem ( :D niech zyje skromność):

Kod: Zaznacz cały
class CfgAmmo
{

   class Default {};
   class BulletSingle: Default {};
         class Bullet7_6: BulletSingle{};
   class Bullet12_7: Bullet7_6 {};
   class Bullet_YakB: Bullet12_7
   {
      hit=28.5;
      indirectHit=6;
      indirectHitRange=0.2;
      minRange=1;
      minRangeProbab=0.5;
      midRange=600;
      midRangeProbab=0.9;
      maxRange=1200;
      maxRangeProbab=0.7;
      tracerColor[]={0,1,0.125000,1};
      visibleFireTime=5;
      cost = 4;
   }
(...)

};

class CfgWeapons
{
   class Default {};
   class MGun: default {};
   class MachineGun7_6: MGun {};
   class MachineGun12_7: MachineGun7_6 {};
   class zGubaYakB: MachineGun12_7
   {
      displayName="12.7 mm Yak-B";
      displayNameMagazine="12.7 mm Yak-B";
      shortNameMagazine="12.7 mm Yak-B";
      ammo = "Bullet_YakB";
      count=1470;
      AIDispersionCoefX=1.5;
      AIDispersionCoefY=1.5;
      initspeed=810;
      maxleadspeed=810;
      reloadtime=0.012;
      dispersion=0.01;
      sound[]={"\TWĂ“J ADDON\jakb.wss",12,2};
   };
(...)

};

(...)

class ReloadAnimations
{
         class zGubaYakB
         {
            weapon="zGubaYakB";
            angle0=0;
            angle1=6.283162;
            multiplier=368;
            type="rotation";
            animPeriod=0.048;
            selection="gatling";
            begin="usti hlavne";
            end="konec hlavne";
         };
(...)
};


:idea: Nowy dźwięk

:arrow: Przykładowy HRVMi24cpp.pbo
Ostatnio edytowano Cz 21 wrz, 2006 22:55 przez zGuba, łącznie edytowano 1 raz
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 26 paź, 2006 22:13

A jednak. Następna wersja mojego Jaka, efekt prac nad FFUR 2006 2.5 i osobistych refleksji na temat Hindów od RHS.

Wszystko niestety wskazuje na to, że nawet pijane AI nie wystrzeli z niego w kierunku mocniej opancerzonego pojazdu, mimo wszelkich udogodnień, jakie przygotowało RHS i ja...

Kod: Zaznacz cały
class CfgAmmo
{

   class Default {};
   class BulletSingle : Default {};
   class ExplosiveBullet: BulletSingle {};
   class Bullet30: ExplosiveBullet{};
   class Bullet30E: Bullet30{};
   class Bullet_YakB: Bullet30E
   {
      soundHit1[]={"weapons\bulletricochet1",0.4,1};
      soundHit2[]={"weapons\bulletricochet2",0.4,1};
      soundHit3[]={"weapons\bulletricochet3",0.4,1};
      soundHitMan1[]={"weapons\bullethitman1",0.3,1};
      soundHitMan2[]={"weapons\bullethitman2",0.3,1};
      soundHitArmor1[]={"weapons\small_impact1",0.5,1};
      soundHitArmor2[]={"weapons\Big_Impact2",0.5,1};
      soundHitBuilding1[]={"weapons\bulletricochet4",0.4,1};
      soundHitBuilding2[]={"weapons\bulletricochet5",0.4,1};
      hitGround[]={"soundHit1",0.33,"soundHit2",0.33,"soundHit3",0.33};
      hitMan[]={"soundHitMan1",0.5,"soundHitMan2",0.5};
      hitArmor[]={"soundHitArmor1",0.7,"soundHitArmor2",0.3};
      hitBuilding[]={"soundHitBuilding1",0.5,"soundHitBuilding2",0.5};
      hit=28;
      indirectHit=8;
      indirectHitRange=0.5;

      initSpeed=810;
      maxLeadSpeed=2916;

      explosive=0;
                      tracerColor[]={0,0,0,0.000000};
      tracerColorR[]={0,0,0,0.000000};

      minRange=10;
      minRangeProbab=0.750000;
      midRange=250;
      midRangeProbab=0.550000;
      maxRange=1000;
      maxRangeProbab=0.025000;
   };
(...)

};

class CfgWeapons
{
   class Default {};
   class MGun: Default {};
   class MachineGun7_6: MGun {};
   class MachineGun30: MachineGun7_6 {};
   class zGubaYakB: MachineGun30
   {
      displayName="Yak-B 12.7mm";
      displayNameMagazine="Yak-B";
      shortNameMagazine="Yak-B";
      count=1470;
      ammo="Bullet_YakB";
      multiplier=1;
      burst=7;
      aiDispersionCoefX=1.3;
      aiDispersionCoefY=1.3;
      sound[]={"\Your_Hind\sounds\12mm_fire",3,1};
      soundContinuous=1;
      reloadTime=0.012;
      dispersion=0.01;
   };
(...)

};

(...)

      class ReloadAnimations
      {
         class zGubaYakB
         {
            weapon = zGubaYakB;
            angle0 = 0;
            angle1 = -2 * 3.141592654;
            multiplier = 500;
            type = rotation;
            animPeriod = "0.5";
            selection = gatling;
            begin = "usti hlavne";
            end = "konec hlavne";
         };
      };

(...)
};


Dla samego Mi-24 - oprócz zmiany broni i magazynków, przyda się zwiększenie czułości (jako że piloci patrzą na świat z wysoka):

Kod: Zaznacz cały
sensitivity=1.5;



:idea: Dźwięk od RHS, z niewielkimi zmianami
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Realistyczny Jak-B dla addonów Mi-24

PostPt 13 gru, 2024 05:07

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: Realistyczny Jak-B dla addonów Mi-24


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 5 gości