Teraz jest So 21 cze, 2025 14:57


"Rzucanie" śmigłowcem na boki

Archiwum działów sekcji Operation Flashpoint
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

"Rzucanie" śmigłowcem na boki

PostŚr 13 gru, 2006 17:05

Chciałem zrobić taką sytuację: Podczas złej pogody śmigłowiec próbuje wylądować, z powodu wiatru rzuca nim jednak na lewo i prawo. Czy wie ktoś jak coś takiego zrobić, żeby helikopterem przez pewnie czas rzucało na boki (jakby został trafiony z jakiegoś działka małego kalibru)?
Offline

Oscypek

Major

Major

  • Posty: 858
  • Dołączył(a): Pn 01 lis, 2004 12:12
  • Lokalizacja: Maków Podhalański

PostŚr 13 gru, 2006 17:29

Najprościej poprostu skorzystać z velocity.
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostŚr 13 gru, 2006 20:35

Jak dokładnie to działa? Załóżmy, że helikopter to heli. Gdy zaczyna się wiatr ;) wpisuje w wyzwalaczy this exec "wiatr.sqs"

A w wiatr.sqs:

heli velocity i co dalej?

i najlepiej tak aby śmigłowcem rzucało na różne strony :)
Z góry dzięki.
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostŚr 13 gru, 2006 21:10

¦migłowiec ma zabrać gracza, jednak nie może wylądować z powodu wiatru, gracz ogląda "od dołu" jak śmigłowcem rzuca na boki. Fajnie by było gdyby SI sterujące tym helikopterem nie rozbiło się z powodu tego rzucania :) chodzi tylko o sam efekt "wizualny".
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 14 gru, 2006 17:12

Kod: Zaznacz cały
_heli = this select 0
_counter = 0
_vel = velocity _heli
#loop
_counter = _counter + 1
_x = _vel select 0 + random 5 - random 5
_y = _vel select 1 + random 5 - random 5
_z = _vel select 2
_heli setvelocity [_x,_y, _z]
~random 2
_heli setvelocity [-_x,-_y,_z]
~random 2
?(_counter > 5) : exit
goto "loop"


Napisałem na sucho, może się przyda ;]
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostCz 14 gru, 2006 21:06

Kod: Zaznacz cały
_heli = _this
_counter = 0
_vel = velocity _heli
_pos = getpos miejsce_ladowania
_heli domove _pos
driver _heli sidechat "Tu śmigłowiec. Lecimy do lądowiska."

#check

~1
?(_heli Distance miejsce_ladowania >= 50) : goto "check"

driver _heli sidechat "Podchodzimy do lądowania. Cholernie tutaj wieje [albo coś w tym stylu]."


_heli flyinheight 10

#loop


_counter = _counter + 1
_r1 = random 4 - random 4
_r2 = random 4 - random 4

_vx = (_vel select 0) + _r1
_vy = (_vel select 1) + _r2
_vz = (_vel select 2)

_heli setvelocity [_vx,_vy,_vz]
~random 2

_vx = (_vel select 0) + _r2
_vy = (_vel select 1) + _r1
_vz = (_vel select 2)

_heli setvelocity [_vx,_vy,_vz]
~random 2


?(_counter > 20) : goto "exit"

goto "loop"

#exit
driver _heli sidechat "Tu pilot śmigłowca. Za bardzo tutaj wieje, nic z tego. Dajcie mi namiary na mniej wietrzne lądowisko!"
_heli flyinheight 30
_heli domove getpos miejsce_przeznaczenia


Dodałem parę ciekawych opcji. Zaznaczam że NIE WIEM czy będzie działać poprawnie. Oczywiście trzeba będzie stworzyć np. niewidzialne H i nazwać je miejsce_ladowania.
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostPt 15 gru, 2006 14:16

Szkoda, że już zamieściłem swoją kampanię, bo tak to na pewno bym to tam użył :/ tak czy inaczej dzięki, może komuś się to przyda.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 15 gru, 2006 14:19

Zawsze można wydać nową wersję, no już nie przesadzajmy...

... z drugiej strony, one love. <3 Arma
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPt 15 gru, 2006 21:06

No tak. Mój skrypt działa nieco dziwnie i przydałoby się żeby ktoś go dopracował ^^ efekt nie zawsze jest taki jaki miał być w zamierzeniu. Więc - sprawa jest nadal otwarta!
Offline

Legion

Kapral

Kapral

  • Posty: 99
  • Dołączył(a): Pt 18 lis, 2005 15:22

PostPt 15 gru, 2006 21:27

Może zadam pytanie "pomocnicze" a jak zrobić ,aby jakiś obiekt (nazwijmy go heli) został raz lekko pchnięty z prawej/lewej strony.
Offline

zGuba

Moderator

Moderator

  • Posty: 1182
  • Dołączył(a): N 05 lut, 2006 19:15

PostPt 15 gru, 2006 21:33

można pokombinować z paroma funkcjami - getdir + trygonometria...

póki co spróbuj odpalić mój skrypt wyzwalaczem (np. uh60_1 exec "heliwind.sqs"). nie zapomnij o obiektach miejsce_ladowania i miejsce_przeznaczenia.
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: "Rzucanie" śmigłowcem na boki

PostPt 13 gru, 2024 13:02

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Online

xersius

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 99987
  • Dołączył(a): Pn 29 lip, 2024 15:01

Re: "Rzucanie" śmigłowcem na boki


Powrót do Operation Flashpoint

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: xersius i 20 gości

cron