Teraz jest Wt 15 lip, 2025 23:06


Realistyczna komunikacja w grze

Rozmowy na temat wszelkich addonów do ArmA II oraz Operation Arrowhead.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Spitfire

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 394
  • Dołączył(a): So 13 mar, 2010 17:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 03 lip, 2010 14:37

Jest duży problem;

W pojazdach typu Cobra lub Hummve brak radia długiego, więc trzeba dodawać pilotom, gunner'om radio bo inaczej komunikacja leży i kwiczy (Wiem bo tylko na krótkim radiu, im dalej czy za przeszkodą jest coraz więcej zakłóceń).

Czyli musimy w misji dać pilotom, CO-pilotom i dowódcy APC radio długiego zasięgu.


@Jon

nie da się, chyba że w configu się po grzebie (?)
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 03 lip, 2010 14:40

z tego co widzę jest userconfig z klawiszami jak w ACE - nie zadziała?


Bo jak nie, to włączając radio - położę się i zajrzę do ekwipunku..
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostSo 03 lip, 2010 15:07

@Spitfire - to nie problem tylko od początku była mowa, że w KAŻDYM pojeździe nie ma radia dalekiego zasięgu - w wersji 1.0 nie planują tego wprowadzić - może w następnych. Po prostu kolumna komunikuje się na krótkim radiu - a RTO na długim. Pilot ma radio dalekiego zasięgu na plecach :)

@Jon - w tym pliku można dowolnie ustawić klawisze :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

nextor

Kapral

Kapral

  • Posty: 74
  • Dołączył(a): Pn 03 maja, 2010 23:17
  • Lokalizacja: Tczew

PostSo 03 lip, 2010 15:57

Jak dla mnie to bajka :spoko: Teraz z kolei RTO zacznie być potrzebny : )
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Red

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 255
  • Dołączył(a): So 25 kwi, 2009 10:35
  • Lokalizacja: Bolabongo

PostSo 03 lip, 2010 17:55

jeśli to rozwiąże problemy przebitek i przeładowań tsa to świetna sprawa :spoko: :spoko:
ObrazekObrazek
Obrazek
Offline

Spitfire

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 394
  • Dołączył(a): So 13 mar, 2010 17:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 03 lip, 2010 18:03

Pare bugów złapałem

Przy użyciu ACRE są takie błędy:

*Błąd 1

*Błąd 2

I jeszcze nie uchwycone;


*Wymagana aktualizacja ACE_Keys (z aktualizowane, wyświetla się tylko przy wciskaniu LCTRL + LSHIFT + X i V oraz capslock)


@REDO

zero przebitek, czysty dźwięk 3D :)



INFO:


JEST DLUGIE RADIO W POJAZDACH (przelacznik PA). PIECHOTA Z RTO MOZE NADAWAC Z POJAZDAMI
:D


Ale nie przeszkadza to w grze, można grać.
Offline
Avatar użytkownika

nextor

Kapral

Kapral

  • Posty: 74
  • Dołączył(a): Pn 03 maja, 2010 23:17
  • Lokalizacja: Tczew

PostSo 03 lip, 2010 19:53

świetna sprawa bawiliśmy się ze spitfire'em i bandit'em
teraz RTO w terenie (jak nie będzie zasięgu) żeby nadać wiadomość będzie musiał biegać na górkę :spoko:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 09 lip, 2010 09:01

Po wczorajszych testach ACRE na pełnym serwerze (były 22 osoby z działający pluginem) doszliśmy do wniosku, że jeszcze należy poczekać na stabilniejszą wersję.

1. Część ludzi na początku misji nie była w ogóle słyszalna.

2. Problemy z radiem - zakładam, że w duże mierze spowodowane pierwszym kontaktem z ACRE - np. sporo opcji przy radiu dalekiego zasięgu, przełączanie aktywnego radia (krótkie/długie), pomyłki w nadawaniu (np. na krótkim zamiast na długim), nie uwzględnianie ukształtowania terenu, itp.

3. Zdarzały się restarty TSa

Jak tylko dostanę RC9 dam znać - to powtórzymy testy.

Muszę powiedzieć, że dzięki ACRE wyszedł niesamowicie klimatyczny filmik z Operacji Ezekiel :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

laxentis

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 123
  • Dołączył(a): N 04 lip, 2010 14:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostPt 09 lip, 2010 10:18

U mnie pojawił się tylko jeden problem - podczas misji musiałem trzy razy restartować TSa w ciągu ok. 15 minut, bo ten zawieszał się. Z dźwiękiem 3D i radiem nie miałem żadnych problemów.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jurij

Kapral

Kapral

  • Posty: 74
  • Dołączył(a): N 25 kwi, 2010 17:16

PostPt 09 lip, 2010 10:21

U mnie wszystko było cacy tylko na początku miałem włączonego VoIP'a a tak to ACRE gniecie suty!
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 09 lip, 2010 11:01

tzn sutki? :)

przy okazji chciałem podziękować wszystkim za wczorajsze testy. Mam nadzieję, że klimatyczna misja pod koniec trochę zrekompensowała pierwszą godzinę (tak naprawdę) ciężkiej pracy :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

laxentis

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 123
  • Dołączył(a): N 04 lip, 2010 14:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostPt 09 lip, 2010 11:04

Może nie użyłbym określenia "gniecie suty", ale rzeczywiście - jakość dźwięku 3D w ACRE jest lepsza od A2TS3. Gdy w Charlie zaczęliśmy wszyscy mówić i chodzić/biegać dookoła siebie - dźwięk płynniej przesuwał się dookoła graczy, niż ma to miejsce w A2TS3. Jedyne co, moim zdaniem, obecnie wyklucza to wydanie ACRE, to problemy techniczne. Nie ma sensu przed każdą misją spędzać 10-15 minut na sprawdzaniu, czy wszyscy się słyszą.
Obrazek
Offline

Lt_Mic

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 205
  • Dołączył(a): So 23 sty, 2010 14:38
  • Lokalizacja: Olsztyn

PostPt 09 lip, 2010 11:55

ACRE daje wiele możliwości ale w obecnej wersji nie jest dość stabilna aby przyjąć ją na użytkowanie:

1. Dźwięk 3D jest lepszej jakości niż w A2T i podczas rozmów postaciom w grze PORUSZAJĄ SIĘ USTA.
4. Brak przebitek, RELOAD ALL oraz korzystania ze schowka systemowego do przekazywania danych do TSa.
5. Ciekawe panele obsługi radia


ACRE +/-:
ad.1
+dźwięk 3D jest OK
-ale przy liczbie graczy 22 ze słabszym pingiem(max 100!) powstawały błędy
-bug usta poruszają się z opóźnieniem nawet takim ,że zaczynają się ruszać jak już skończysz mówić -> nieporozumienia w oddziale taki "ficzer" jest tylko filmowy...
-bug usta poruszają się ,a ty nie słyszysz co do ciebie mówi osoba co stoi 2m od ciebie mimo iż inna osoba stojąca o 1m dalej słyszy wszystko
- ^ bug przy 22 osobach stoi 5 osób + ty i każdy słyszy tylko kilka z nich przy 18 graczach już zniknął i powtórzenie testu z "musztrą" to udowodniło

ad.4
-Kriss i jeszcze ktoś udowodnili ,że i tak potrafią zrobić przebitkę :D

ad.5
-były tak ciekawe że RTO nie mogli się w nich połapać -> to wymusi zrobienie naprawdę porządnego Master Classes dla RTO + instrukcje instalacji ACRE i obsługi na forum

no a teraz inne co nie podpadają po te punkty:
-Crashe TS-a nadal istnieją (miałem po jednym na rozgrywkę raz 22 raz 18 osób)
-Serwer / ACRE nie dało rady z 22 graczami (to jak to określono powolne odpalanie skryptów) (znaczna poprawa przy 18 ,ale nie podoba mi aby co misje robić 30 minut+ na selekcje kto zagra ,a kto nie i "sprawdzanie ja cie słyszę a ty mnie?")
-Dziwne błędy w lobby po misji testowej
-Konieczność restartu ARMY, TS-a i serwera co misje.....
-brak Long range w pojazdach
-VOIP ludzie nie wiedzieli jak wyłączyć -> jak przejdziemy na ACRE trzeba by chyba VOIP-a wyłączyć odgórnie na serwerze( jest taka opcja? bo chyba powinna być...)
-nachodzące się częstotliwości radia(sytuacja Charlie i Bravo 2 -> Dread opisał że na kanale 1 słyszał i kanał 2 i 4)


+Klimat z wywoływaniem i nawiązywaniem kontaktu
+zniekształcony głos na radiu
+zakłócenia które powodują że komunikaty są nadal choćby trochę zrozumiałe
+"Zasięg i jakość komunikacji radiowej zależy również od ukształtowania terenu."
+ LR słychać z modulacja i zakłóceniami trochę ciszej mimo ,że koleś je trzymający stoi 5m od ciebie
+Filmowość można z tym zrobić naprawdę dobre "produkcje propagandowe" :cfaniak:
+możliwości budowania klimatu ACRE są ponad przeciętne

podsumowując póki nie ma stabilniejszej mniej zbugowanej wersji NIESTETY trzeba zostać przy A2T nie możemy pozwolić aby część graczy odpadała bo ACRE(/inny addon) jest zbyt zbugowane by grać na full serwerze ;-) i tak trzeba będzie to jeszcze przedyskutować na ts-ie po testach wersji stabilnej teraz jestem na NIE ale jak poprawią bugi ... :]
A2C - Arma 2 Coop Polska Serwer 64 Nowe forum!

"One shot,One kill, no Luck just Skill"
"DMR/M14 FAN"
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 09 lip, 2010 12:14

Panowie - jedna informacja - ponieważ nie miałem do tej pory za dużo do czynienia z modami na serwerze, nie wiedziałem, że pozostawienie a2t (jeżeli nie jest używany na klientach i nie było go w linii modów serwera) może teoretycznie wpłynąć na testy ACRE - a niestety a2t BYŁ obecny podczas testów ACRE na serwerze - więc te ostatnie testy mogą nie być do końca miarodajne.

Jak dostanę wersję ACRE RC9 to zaproszę wszystkich chętnych (pewnie w przyszłym tygodniu) na drugie testy już z odpowiednim przygotowaniem serwera (to wina Rafalskiego - bo wyjechał ;) ).

@Lt_Mic
Usta trzeba sprawdzić - np. ja często pozostawiam wciśnięte nadawanie na jakiś czas (przyzwyczajenie z czasów gdy usta się jeszcze nie ruszały :) ) - dodatkowo ktoś z aktywacją głosową może np. mocniej westchnąć - normalnie na to nie zwracalibyśmy uwagi a tutaj poruszają mu się usta ;) (mówiłeś coś?) :)

Podczas wczorajszych testów nie zauważyłem problemu z ruchem ust - ale nie zaszkodzi się temu przyjrzeć dokładniej :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostCz 15 lip, 2010 15:08

Jest już wideo z naszych zeszłotygodniowych testów ACRE.

Ostatnio testowaliśmy wersję RC8.1 - ale dużo się zmieniło i posiadam już wersję RC17. Możliwe, że kolejne testy zrobimy pod koniec przyszłego tygodnia - o ile nowa wersja okaże się nieco bardziej stabilna :)
Obrazek
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Addony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron