
Nah, jestem pewnie przewrażliwiony po snajperkach z ArmA...
Swoją drogą, ciekaw jestem jak będzie z zoomem. ArmA po którymś patchu nagle straciła zoom przy zwykłej broni, ale jeśli ktoś potrzebował przybliżenia, zawsze mógł PPM przytrzymać. Ale jak ktoś nie chciał to nie musiał. Bardziej interesuje mnie zoom snajperek.
W OFP 1.96 za zerowy zoom odpowiadała wartość ~0.7. Celowniki mechaniczne miały początkowo 0.24 (ok.x3), później 0.35 (x2), co mniej, więcej pokrywa się z zoomem "manualnym" z ArmA. Bronie z dodatków miały zoom 0.28 niezależnie od oferowanego w rzeczywistości przybliżenia: XMS, AUG(x1.5), G3, G36(x3) i FAL) i tak już BIS zostawił.
SVD, który w rzeczywistości posiada zoom x4 (przynajmniej celownik PSO-1) powinien mieć wartość 0.175, ale miał 0.08 (jakieś x9), a w którymś patchu nawet 0.04(ok.x18).
Tak duże przybliżenie pozostawia gracza bezbronnym w starciach na dystansie ok.300m (co było IRL dystansem na którym SVD już powoli pokazywał tygrysi pazur).
Nie wiem jak było z tym w ArmA (nie grzebałem się nigdy w konfigach), ale jestem pewien, że zoomy wielu broni (a już na pewno tych wyposażonych w PSO-1(x4) i ACOGi(zazwyczaj x3.5-x5.5) były MOCNO przesadzone.
Oczywiście najlepszym rozwiązaniem było by załatwić ironsighty i aimpointy tak jak w ArmA (przy czym kwestię dostępności zoomu regulować w opcjach poziomu trudności (albo serwera w MP), a lunety i insze łatajstwa przybliżające obraz obdarzyć rzeczywistymi wartościami zoomu. Niespecjalnie wierzę w takie stosunkowo realistyczne załatwienie sprawy, chociaż kto wie...
Kinda related:
